Spikmästaren Skellefteå 16/9/06
Detta är 5:e omgången i denna sååå populära tävlingen här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång t.o.m. finalerna på "Valla" 12/11. Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 13.45 på lördagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Troll
2: Minitroll
3: Tomten
4: Enebo Trollet
5: Djursholms Spöket
6: Slotts Tomten
7: Kamelen
Vann gjorde Minitroll, Enebo Trollet och Kamelen. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Väl mött
Bertil
1: 6 Ace Broline
2: 6 Flamigo Broline
3: 3 Wealthy
4: Spjuver
5:5 Elias
6: 1 Egon Vick
7: 7 Easy Broline

Lägger in en rad Signared Kaitsu, han glömde markera sina spikar innan han åkte för att bada bastu och dricka Koskenkorva. 
Du Bertil får bestämma hur du ska göra!
PS. Eftersom spikmästaren inte ligger ute än, så skriver jag upp min rad här om det är okej med er andra:
1) 9
2) 2
3) 4
4) 12
5) 6
6) 6
7) 3
- 9 Persos Y
- 2 Bunnah.
- 4 Kipketer Z
- 12 Easter I
- 10 Klack jo
- 2 Simb Ch
- 10 Khabb.
#2 Är det Kaitsus rad eller din egen??
Om du förmedlar Kaitsus rad, så får du också ta ansvar för vilka som är förstavlsspikar, tyvärr…jag vågar inte råda i tredje hand :-)
mvh
bertil
1: 6.Ace Broline
2: 2.Bunnahabhain
3: 3.Wealthy
4: 12.Easter Island
5: 3.Gideon
6: 2.Simb Chester
7: 3.Leader Ås
1: 6 Ace Broline
2: 7 Magica Af Djupmyra
3: 2 Saddle Brook
4: 10 Janitsjar
5: **3 Gideon
**6: **2 Simb Chester
**7: 3 Leader Ås
En chans rad…
- 6 Ace Broline
- 7 Magica of Djupmyra
- 3 Wealthy
- 6 Kanextry Mile
- 5 Elias
- 9 Timjans Kap
- 3 Leader Ås

#4 Nä det är Kaitsus rad, hann la in den i V75 mästaren för att det inte fanns någon tråd om Spikmästaren ute då…
1. 9 persos yankee
2. 2 bunnahabhain
3. 2 saddle brook
4. 2 simb skyrocket
- 5 elias
6. 1 egon vick
7. 12 klöver kung

1) 6 Ace Broline
2) 2 Bunnahabhain
3) 5 Jademack Ås
4) 4 O'Brian Index
5) 5 Elias
6) 6 Garland Launcher
7) 3 Leader Ås
OK! Ursäkta att utlägget av strängen blev lite sen. Men det är helt ok för vem som helst att starta strängen ifall undertecknad försover sig :-)
Ingen info om Kaitsus superspikar, så jag kommer att "fetmarkera" de två som är mest betrodda i spelet. Det blir ju väldigt orättvist,men den lilla fördelen kan Kaitsu behöva nu när vi andra börjar skärpa våra sinnen :-)
mvh
Bertil

Här kommer då min spikrad.
1: Totti Boko
2: Bunnahabain
3: Pirate Copy
4: o´brian Index
5: Gideon
6: Running D
7: Leader ÅS
Gick kasst idag !