Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 268 ggr
lazze1
0

Travsnack Halmstad 17/9-06

Ludde lovar vinst i DD2 idag med Needles Pins,kanske kan vara spelbart.Man kanske ska prova me ett lir på 3-3,vad tror Ni???

lazze

Bertil
0

Bra lopp i dubbeln. I avd. 1 kommer Paul November att ta ledningen, så den skulle jag ta med. Vidare tycker jag att Fergel bör kunna ha en bra chans. Ditt tips Jaded platsar givetvis också.

Avd.2: Crown Kemp tar ledningen, men frågan hur länge den kan behållas. Två motdrag är Jetstile och Fama Currit som båda gjort bra ifrån sig på slutet.

Min dubbel skulle bli:

DD1: 3-1-5
DD2: 5-6-2

Bara framspår alltså :-)

Du gillar ju korta dubblar lazze, men här tycker jag att det blir ganska vanskligt med en rak omelett. Jag kör en 9-kombare med risk för favoritsegrar och förlust avv ett par tior. Men jag tycker att  pay back känns fin ifall något av mina spetsdarg lyckas skota hem till krubban :-))

mvh
Bertil

lazze1
0

Jetsile och Fama Currit,du vet de där Bertil,när två träter………..,jag hoppas att de blir så.Ja,jag gillar att köra raka dubblar och försöker då ha en favorit eller en andrhandsfavorit och så en halv/helskräll,brukar ge bra betalt.Ska jag köra raka dubblar med mycke hög insatts,så brukar jag hålla mig till när dubbeloddsen står mellan 10-20 gånger.

lazze

hafor
0

Vid sunda vätskor vinner Jaded DD1 med flera längder. Han har dock visat lite ojämnhet tidigare i år. Senast var han så bra som han normalt är och upprepar han den formen så är DD1 klart.

DD2 känns mycket svårare att ta fram en vinnare. Exempelvis har ju SJ's Gold slagit Jetstile tidigare. Trots dåligt spår har han ju bevisad toppform. Så bra som Fama Currit var näst senaste starten så hade jag spikat henne till detta loppet med spår närmare sargen. Nu är hon lite mer utlämnad.

Sedan kan man ju undra vad den där franska Niky tänker ställa till med. Säkerligen blir det press på ledaren från dödens då det handlar om relativt kort lopp för fransosen.

Jag skulle nog chansa på en rak 3-8. Form slår klass i DD2.

lazze1
0

Själv vill jag alltid försöka att fälla stora favoriter,travet blir inget roligt om det bara är kanonerna som vinner jämt,sportsligt ok att storfavoriterna vinner,spelmässigt NEJ.

mvh

lazze

lazze1
0

Spelar du 3-8 idag Hafor??Ger bättre än min ide 3-3.Sj,s Gold står i skrivandes stund 30 gånger??

mvh

lazze

Rickard007
0

Jag har gjort ett 8 raaders…

V65 1: 2 Vamos, 6 Camilla Highness
V65 2: 1 Lass Heathrow, 3 Good Lace
V65 3: 2 Quantum Joyride
V65 4: 5 Joy Ås
V65 5: 3 JAded
V65 6: 6 Fama Currit, 8 Sj's Gold

Ett chanssystem,med3  favoritspikar !
Jag blev imponerad av Sj's Gold senast och nu komemr han nog haMNA GANSKA BRA PÅ DET TROTS 7:E spåret..

Bertil
0

3-5

odds 3,51

Favoriterna vann m.a.o. och jag åkte med några tior i förlust som var mitt worst case

mvh
Bertil

lazze1
0

Bertils tips kan man lita på men den där halvgreken/turken Ludde kan ju slänga sig i väggen.

lazze

hafor
0

Jag såg inte loppen, men SJ's Gold verkar inte ha varit som bäst idag. Jaded däremot vann som väntat.

Nu blir det skojigt att se fram emot kvalen till Europaderbyt för 4-åringar då både Jocose och Jaded verkar ha fin form. Frågan är dock hur länge Jocose ska orka hålla formen. Han har ju presterat på topp i stort sett sedan januari och i 4 storloppsfinaler under året med mycket bra prestationer varje gång.

Och nej, Lazze jag spelade inte mitt förslag till dubblen idag. Spåret var lite väl dåligt för att köra en dubbel och Jetstile/Fama Currit för tuffa motståndare med så dåligt läge. Det var nog mer en förhoppning om fint odds som fick mig att tro på den!

hafor
0

DD1: **3 Jaded
**DD2: 5 Jetstile

Odds: 3,51

Inte så stor utdelning, men det var ju favoriterna som vann.

lazze1
0

Gjorde en rad med bara favoriterna 200 st:3,5,2,5,3,5 och vad hände?Favoriterna svek mig i början och trillade in på slutet.Bara att komma igen.

lazze