Åby lever!
Känns lite uppfriskande att Åby kan räkna in två klassiker med kort mellanrum; först skiljeheatet i Åby Stora, och sedan nu SM-klimaxet. Vore roligt om det följdes upp av en framgång med paddockbygget, samt med lite fler konkurrenskraftiga hemmahästar. Det är lite skämmigt att tränarna på Sveriges näst största bana skall ha så svårt att få fram en riktig stjärna…
Ja, dessa två dueller har verkligen fått ett uppsving för Åby.
Till och med Ludde berömde Åby i en intervju med Lennart Persson (travnet) bortsett från open stretchen.

JA, Åbys lopp 1 i v75 igår diskuteras flitigt med.
I Alla medier!
Åby berör på många sätt.
JAG Avstod mina bolag igår. Där losade atg en del kan jag säga. Kommer fortsätta bojokotta Åby så länge de kör pajas filen.
Sen att man tacka expekts felsatta odds till 9.50 på Narmo Hoses är en annan 5a till 9,50. Men hade ej gråtit om jag hade missat det heller. Där kan man tacka Open strecth. Men jag gillar det ej för det.
Hur försvarar man att en lus som Soroya Lady vinner?
När Axewalla brevet gick ut med tips Otto som ägare och jan skrev kan få max pengar efter en optimal resa?
Han var lika förvånad efter loppet som glad.
Är glad för Ottos glädje det är sådant man vill se i en vinnarcirkel.
Ist för slips folket som bara står där och tycker detta var väl en bra investering. Sanna glädjen är den roligaste.
// Fredda
Om alla spelare bojkottade Open Stretch banorna skulle de snart vara borta…
Helt värdelöst att alla innerspårs sopor ska få chansen

AGREE!
De losar iaf en del per helg då bolagen om sätter en del. Även om jag skulle vinna en mille skulle jag ej ens helgon förklara OS.
Jag är heller ingen vän av open stretch, det är förhoppningsvis en modefluga som är skrotad om något år.
Det kommer ju inte att bli en modefluga om det inte kommer några protester… Och uteblir inkomsterna från omgångar med OS banor kommer snart ATG att köpa in Mycket jord och gräs, så blir det grönt och fint där innerspåret är igen precis som det ska vara
Protester kommer ju, inte minst från de aktiva. Spelbojkott lockar inte mig personligen, jag försöker att spela efter de förutsättningar som finns, och det går lika dåligt vare sig det körs med eller utan o.s.
Enda bojkotten jag tillämpar är när det är galopp på V65. Då kör jag en oorganiserad strejk på egen hand!
Protester från de aktiva hjälper ju som synes inte,men när finansiärerna drar sig ur (spelarna) borde det få mycket större genomslag… Men det finns säkert en del som gilllar eländet också…

Galopp
protesterar nog 95 % av alla travlirare emot. Då kan de lika bra släppa in kobingo.
Rickard du som skriver på Sydsvenskan skriv om hur det är bedrövligt med galoppen på Söndagarnas trav.!:
Samma om pajas open stretch!