V75-3 Åby 11/10-08
**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
**2640:
1 Quarcio du Chene - Goop B 011d2 13,9a
2 Triton Sund - Kihlström Ö 11211 11,6a
3 Arras - Söderkvist S 61124 11,0a
4 Commander Crowe - Takter J 11111 12,3a
5 Go on Pale - Persson S 3d320 12,4a
6 In Cap N'Gown - Uhrberg T 14323 11,6a
7 Smashing Klipp - Sundberg H-O 24253 11,0a
8 Super Light - Westholm J 11104 10,8a
9 Acclaim - Eriksson H 54011 11,5a
10 Dumle Loss - Adielsson E 21220 11,7a
11 Skogans Joker - Lennartsson P 55011 11,6a
12 Finders Keepers - Svanstedt Å 31120 10,3a
SPETS och SLUT COMMANDER CROWN sjukt bra senast

Vilken match en så kallad jysare…

Har kollat lite tider
nr. 1 CC är en otroligt bra häst som vi måste försöka fälla om vi skall få några kulor på lördag.
SÅ vilka kan utmana då. Jag har fyra intressanta, Jag trodde tidigt på att kanske lite överpace skulle kunna få fram 12 Finders Keepers men jag säger efter att tittat på tider över 2640 schaaaasss
Vi har Skogans Joker som gick utan skor senast och skrällvann på tiden 15.2. Bättre laddad nuoch blir hoppet om det blir överpace. Skall med om man vill fälla CC.
Nu till det spännande, Vi har hästar innaför CC som alla är väldigt starka hästar, minst en i spets(Arras) och en i vinnarhålet(QDC), utanför dessa finns Triton Sund som nog inte bryr sig om han får springa i dödens eller 2:a ytter, (i så fall bakom CC). Vad talar då för att någon skall kunna stjäla vinsten för CC. Jo, 1 QDC har gått många stayerlopp på sistone (6/7 lopp) Ett lopp över 2640( det sjunde) på den imponerande tiden 13.9. Det är snäppet snabbare än CC gått över 2640, jaja vet att vi inte sett botten i CC ännu men vi skall ju fälla honom eller hur? 2 Triton Sund är ju en riktig tanker som gått på 13.7. Arras har gjort 7 lopp över 2640 och vunnit 5, kommit 2 i de övriga. Han kommer att hålla farten uppe där framme. Så vi spelar 1,2,3,4,11 och hoppas att övriga blir statister.
rent sportsligt vill jag givetvis att det blir en superfight mellan Triton och CC, CC vinner på målfoto ;)

Jag tror Arras slæpper till Commander med senaste loppet på næthinnan, Commander fullkomligt pulveriserade honom i sin comeback ju. Commander lær dessutom ha gått framåt med lopp i kroppen och den ryggen kænns nog inte helt fel før Arras. Væl i ledningen tror jag CC blir mycket svår att slå.
Før inte kan Triton hålla ut Commander från start??

Men Sundance Clover gav honom en match. Och vill CC verkligen ha Arras i ryggen och samtidigt ha Triton Sund i dödens…QDC i andra inner….hujedamej vilket lopp det här blir….

vart hittar du tidsinfo för Finders på distansen 2640 och över det. Förutom den senaste starten på gällande distans i augusti. 2006! Och innan det finns det inga starter på distansen 2640 eller över det.
Mao bara 1 start på gällande distans som går att läsa på atg.se
Övrigt måste jag säga att FF har utvecklats och måste med på kupongen om man inte spikar CC!

Det du skriver stämmer, det är den senaste starten på aktuell distans. Något jag reflekterat över på 2640 är att det nästan alltid är hästar som sprungit på den aktuella distansen och vunnit som vinner igen. FF har inte sprungit distansen sedan 2006, jag tar inte med den på kupongen, däremot är jag nyfiken på Dumle Loss som gjorde 13,9 efter Triton Sund i somras, Den missade jag……1,2,3,4,10,11
Nu har jag dock mest förtroende för den häst som får 2:a ytter, (TS eller CC?)därefter vinnarhålet( QDC eller Arras?) och först därefter kommer överpacehästarna in (DL och SJ).
Om någon vinner från dödens är det årets prestation.

Sett Triton i ett lopp med över pace?… Då vinner han ju åkandes… Nu är cc med och Triton lär väl få göra jobbet i dödens igen för inte kan väl någon annan göra det… Blir tufft… Men visst sitter man lugn med dessa två

Triton eller CC vinner övriga är utfyllnad

#9 kan inte hålla med, finns flera fina hästar här som bör strida om vinsten!
Att kalla FF, acclaim, QdC, arras för utfyllnad är lite fel enligt mig! CC har aldrig mött sånt här motstånd.

Nej, han har väl inte stött på Triton Sund. Resten bör inte vara några problem..
kan inte låta bli att prata tider. Commander, 12.7 fullväg i comeback senast. Triton, 13.5 över samma distans?
Jag har en känsla av att Commander får stryk av Triton på lördag. Men jag försöker hela tiden intala mig själv att jag har fel ;) Heja Commander!
Men egentligen säger väl inte tider så mycket… Beror ju mycket på hur loppen körts

#12 nej jag vet, tider sæger "ingenting", dærfør jag sa att jag inte kan låta bli. De høll ungefær samma tempo de senaste loppen, Triton varva på 13.5 och CC på 13.9, och trots en ruggig avslutning av Triton senast så traska CC halv sekunden snabbare på distansen i sin comeback. Faktisk næstan exakt samma loppscenario, båda avancerade fram till dødens med andrahandsfavoriten i ledningen.
Det ska i allafall bli ruggigt spænnande!

Jag tycker att tider säger en hel del om de är omräknade efter position i loppet , nu är jag ute på djupt vatten eftersom jag aldrig räknat om en tid i hela mitt liv men det finns de som är väldigt duktiga på det.
i vilket fall så ser vi med stor spänning fram emot detta häftiga möte.
Slösa inga streck, detta vinner Commander Crowe

TRITON SUND! 
Jäääklar vilken häst! Båda fick ett svårt lopp. Triton fick galoppen medans Commander fick det svåra lopept som han inte tål.
Nu slutade Commanders segerstapel. Jävlar vilket spännande upplopp

harkel* ja… är det inte Open S så är det Björn Goop som sabbar för en själv.
Det blev en fantastisk kamp, ändå känns det lite synd på CC:s segersvit - det var ju så nära att den skulle vara ett tag till! Nu är det Västerbo Paradise som har övertagit rollen som obesegrad segerstaplare…

Herregud vilken pålle den där Commander Crowe är. Med tanke på att Triton är toppad och har absolut toppform, får faktiskt det bättre loppet, fuxen har fått ett lopp i kroppen efter vila och sjukdom, ser stenslagen ut 300kvar men bara vägrar ge sig. Dött lopp hade varit oerhört fräckt!
Triton var självfallet också helt strålande men har mött eliten hela sensommaren och hösten, så det har han bevisat flera gånger om att han är en utav Sveriges absolut bästa hästar.