Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 540 ggr
staketkusken
0

Vad svara man här om man ej tror

på någon?
Vart är alternativet annat stall?

Hantera inlägg

Elitloppet 2009

Vilket av följande träningsstall känns i nuläget säkrast startande med minst en häst i Elitloppet 2009? Svar senast 19 oktober kl. 10.00.

Roger Walmann
Kari Lähdekorpi
Lutfi Kolgjini
Kent Knutsson
Timo Nurmos
Robert Bergh
Olle Goop
Petro Puro
Åke Svanstedt
Stefan Hultman
Stig H. Johansson
Conrad Lugauer
Joakim Lövgren

Inte riktigt ärligt omröstning.
Ett annat alternativ borde finnas med.

Teorem
0

Jag har gjort massor av "opinionsundersökningar" här, mest för att det roar mig att höra vad andra tycker, men också för att bidra till att det blir lite inlägg om annat än den senaste och den förra V75-omgången - "att stimulera debatten" som det heter.

I början hade jag med annat alternativ/ingen åsikt, men jag insåg att det var lönlöst, för i omröstningar med få deltagare är det många som trycker på det bara för att komma åt inläggen. Det borde istället vara så att man kan läsa inläggen och bilda sig en uppfattning utan att först rösta.

Sedan är ju detta bara en förströelse! Överallt på travsidor och på andra håll där man ställer frågor finns det ett antal låsta alternativ att välja mellan. Travnets senaste gallup ställde frågan "I lördags utkämpades en mäktig duell i SM mellan Triton Sund och Commander Crowe. Vem tycker du är Sveriges bästa äldre häst?" och alternativen var just dessa två hästar. Mycket att välja på? Vem skall den som råkar tycka att Eldprins är bäst rösta på då?

Nej, man får helt enkelt ett antal alternativ att välja på, och passar inte galoscherna går inte världen under för det. "Take it or leave it", som det heter. Man kan ju annars, om man tar det här gravallvarligt, rösta på någon av de kandidaterna som man då tar näst mest på, och sedan skriva en liten reservation bland inläggen.

Fast nu är jag så trött på gnället att jag låter dig få ta över med din mängd alternativ, som här, eller här.

TravRichard
0

Här tar jag klar ställning och håller klart med Teorem, speciellt näst sista stycket, sista stycket kunde vi varit utan.

Teorem
0

#2 Jo, jag kanske tog i något på slutet, men jag blev lite irriterad. När jag förra gången frågade efter vilka favorithästarna är just nu så efterlyste samme opponent The Onion, Utah Bulwark och Napoletano bland kandidaterna.Då är det svårt att leva upp till kraven!

Kände att det är någon som bollar med en sten i glashus när det gäller alternativ, och det ville jag gärna få ur mig. Nu skall jag vara lika timid som vanligt!

ronamic
0

#1 och #3: word.

Teorem
0

#5. Jo, jag vet. Man skall inte bry sig. Om man anstränger sig och det gör kallas för "inte riktigt ärligt" så skall man tiga still. Helt rätt!

P.S. Du är duktig på engelska! D.S.

ronamic
0

Vet inte om det var mig du svarade till nu, men det jag menade var iaf att jag håller med dig.

Ifall det på något sätt feltolklades :D