Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 518 ggr
ThomasH
0

V75-1 Jägersro 25/10-08

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. 2640:

1 Valentino As* - Uhrberg T 31312 14,2
2 Qato Quattro - Dyhrberg S 1d324 15,8
3 Pompano Crown* - Lugauer C 13011 16,6
4 Black Gold - Jansson T 11k10 15,7
5 Fire - Goop B 1d2d2 13,8
6 Teaser Elegance* - Svanstedt Å 11245 13,9
7 Hollywood Star - Persson S 42122 15,3
8 I Have to Dance - Sjunnesson J 1d206 15,0
9 Junior Vang* - Westergård B 22311 15,7
10 Gidde T.H. - Kihlström Ö 40116 15,0
11 Bilbo A.U. - Adielsson E 61230 14,0
12 Mr Sunlight - Persson F 21261 15,3

ina-scot
0

Tack Thomas

Lite synd att det är voltstart annars hade man kunnat börja med en bra SPIK i nr 2 QATO QUATTRO men nu känns det lite tveksammt, första motbud är nr 10 GIDDE T.H värmde kanon senast, och nr 9 JUNIOR VANG + nr 6 TEASER ELEGANCE  snabb ut ?

ThomasH
0

Nu tror jag att det är upplagt för Fire, motståndet ser inte för farligt ut

ronamic
0

Spontant blir det nog spik på Fire. Måste vara dags nu, om inte teaser hittat formen igen.

Kullgren
0

Gidde TH gynnas väl av distansen? Ett tidigt streck.

Nicklas
0

Vet Svend hur man voltar? hehe, om han vet hur man gör så är Qato förstahästen hos mig :)

annemilsson
0

Fire har spurtat bra två gånger bakom Brioni  hoppas och tror på bra chans. Självklar spik

staketkusken
0

Björn Goop har ej initialer BG längre alla kallar han för BB….

;)

Så spika han är livsfara.

BB= Brännar Björn!

Snacka om pyroman i helgen som var;)

SamK
0

spikade Björn förra helgen och det gör jag aldrig om! Inte ens om han sitter upp bakom CC mot några enkla silverhästar.

Har nån frågat honom om han ens tycker detta är kul längre? Mest med tanke på hans styrningar/bortkörningar på sistone. Eller sistone kan man väl inte säga. Nån som har statistik på honom det senaste halvåret inom V7?

Hannna
0

Tycker det rullar på som vanligt för Björn på "vardagstravet", han vinner på valla, åby osv. Men jäklar vad det har tagit emot på V-7 nu ett tag. Och storloppssegrarna har lyst med sin frånvaro iår.

ThomasH
0

Fredrik Person är ju just nu inne i ett flyt och tror att Mr Sunlight kan överraska inge

ThomasH
0

Vi vet ja att  Black Gold har en enorm kapacitet när travet fungerar

TravRichard
0

2,4,5,10 är de man kan kalla distansgynnade

Hannna
0

Nu fick ju Björn både V-75 seger(ar) och storloppsseger, kanske lossnar nu!

Nicklas
0

storloppsseger? har jag missat något? fanns väl bara 1 storlopp och det vann Ingves med commander crowe. Loppet debbie brodda vann kan väl knappast kallas för ett storlopp?

Kullgren
0

Ingen orkar läsa ditt Goop-gnäll iaf så du kan sluta med det nu

Nicklas
0

goop gnäll? du kan väl svara på frågan isället? är det verkligen en storloppsseger?

eller du vill helre gnälla på mig?

Nicklas
0

Men jag förstår att du vill försvara din älskling, enligt dig är väl samtliga 20 000 V4 lopp han vunnit, storlopp?

Kullgren
0

Förvisso inget storlopp,men en seger i guld var det ju…. Och det tar ju aldrig Goop enligt dej..

Springfield
0

Herr Nicklas!
Båda segrarna var värda 500.000 kronor, dvs ur prispengarnas mått var de exakt lika stora. Konstigt att han som är så usel leder den allsvenska körsvenligan. Han har förvisso inte haft samma framgångar som ifjol, men då vann han också med "allt" vilket inte är normalt att göra.

Nicklas
0

Konstigt att han är så usel? ja, det var inte jag som sade det Springfield. Personligen så tycker jag att Goop är en av sveriges bästa kuskar, något annat har jag aldrig sagt.

Men för att vara en elitkusk så vinner han jäkligt sällan storlopp i jämförelse med andra elitkuskar. Antalet storloppssegrar går väl ganska enkelt att räkna på 1 hand? då kan jag räkna in detta loppet också.

På 1 hand kan man väl ganska enkelt räkna föregående års segrar i storlopp också?

Undra varför? jo, jag undrar varför han i princip aldrig får köra favoriter/bästa hästarna i storloppen……..

Men visst är Goop en av sveriges bästa kuskar, självklart…..

Springfield
0

Stall Goops färger i de stora loppen har på senare år inte varit lika starka som tidigare. Då han agerar catchdriver åt andra storstall kommer han som tidigast i andra hand, och därmed minskar chanserna för att vinna ett stort lopp avsevärt.

För övrigt kan jag påminna dig om att Goopen slutade tvåa i årets upplaga av Elitloppet. Ifjol slutade han femma i Elitloppet och årets dessförinnan vann han med Conny Nobell.

2-5-1 lyder med andra ord hans resultat från Elitloppet de tre senaste åren, som är det största loppet man kan vinna i Sverige.

Inte så illa pinkat ändå.

Nu sover vi och jobbar in Bergh'arn på lunchen, för visst kan han vinna en del där?