V75-4 Örebro 23/9-06
**V75-4. V3-2. Tvilling.
**2140 V
1 Stonecreek - Berglöf E 12133 16,8
2 Geronimo Carjan - Eriksson S 11623 17,4
3 Myra Mejl - Lennartsson P 17511 16,4
4 Estrella Skift - Adielsson E 1d253 16,6
5 Patron Sund - Jansson T 10115 16,3
6 Ocean Prince - Malmqvist R 5101d 16,9
7 Spitfire Laday - Flodström B 02114 16,8
8 Zovilja - Kihlström Ö 1d411 16,3
9 Destiny Eson - Söderkvist S 12562 16,3
10 Maraton - Andersson M J 13341 16,0
11 You See Dusty - Stjernström M 12541 16,4
12 Moonshine Warrior - Sundberg Å 21213 15,1
Inte den blekaste aning om vem som kommer att va först över linjen hära.
lazze
Nu har äntligen Ocean Prince fått ett vettigt läge och med hjälp av springspåret så tror jag att Roger Malmgvist, som kör åt Ludde igen, att snabbt få överta spets och loppet kan vara över, om han kan hålla sig till rätt gångart denna gång. Myra Mail imponerade senast på V64 genom att leda hela vägen runt i ett hårt tempo för Torbjörn Jansson. Nu sitter Per Lennartsson upp i sulkyn. Läget kan även denna gång ge spets. Ett 3:e spår på Örebron travoval är inte så tokigt.

#2 jag tror inte Malmqvist bränner en gång till.. Trolig spik än så länge! Har ju mycket bra kapacitet när han fungerar, vilket jag hoppas att han gör denna gång.
Tror mig hittat en alvarlig aspirant till segern You See Dusty,bara namnet får mig att förstå?????????
lazze

Ocean Prince gillade inte att Åbys bana senast var väl hård. Roger hävdar att det var orsaken till galoppen I så fall bör han vara spikmaterial den här gången. Kapaciteten bör vara ett par snäpp över resten.
Ja, hafor jag spikar utan att tveka. Luddes hästar brukar ogilla Åbys bana.

#5 och #6
Håller med! Den här gången missar Roger inte..
Instämmer Ocean Prince är i nuläget spik på min systemskiss
mvh
Bertil
Spiken är klar Zovilja Örjan,Tack för kaffet Gubbs.
lazze
#4 Man borde tamefan i mig skämmas,andra veckan i rad man frångår sin första tanke,i och för sig så hade det inte hjälpt hela vägen fram till en 75:a,men ändå.Får väl överväga att börja me lotto.
lazze
Men en riktig applåd för tanken ska du ha. Jag hade denna bäver sistarankad, så för mig blir nu spisen och matlagning som gäller :-)
mvh
Bävergäll
Du ska inte känna dig ensam Bertil,lungmos och blodpudding
lazze
Blodpudding???? Nääee, det var länge sedan som "radhusbiff" stod på menyn i vår lilla timmerkoja :-))
Fick f.ö. till en helt fantastisk kycklinggryta med kantareller och bönor i rött vin ala Beuf.
mvh
Bertil
Och kantarellerna var givet vis plockade i den egna trädgården?
Nej, de plockades nästgårds…vi har vissa år fått lite trattisar på tomten vissa år men Herr Kantarell har vi inte sett på våra domäner.
Ska vi ta en ny svampsöndag nu när den senaste "regnade inne"?
mvh
bertil