V75-6 Örebro 23/9-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**2640 A
1 Find Cowboyland - Lindgren M 21111 13,8a
2 Garantido - Karlsson J B 21531 13,6a
3 Nine One One L.* - Mikkelborg O12001 12,8a
4 Västerbo Webmaster - Kihlström Ö43312 14,0a
5 Bruce Tilly - Pettersson R 60512 13,4a
6 Airstrike - Jansson T 21131 12,3a
7 Taylor Boko - Lennartsson P 51002 12,4a
8 Nouveau Riche - Adielsson E 12512 11,8a
9 Face the Evil - Lindqvist O A 22134 12,0a
10 Sir Henry - Andersson M J 06114 12,5a
11 Baron Stursk - Goop B 01615 14,3a
12 Soraya Laday - Svanstedt Å 43210 13,4a
Även det här ser svårlöst ut,blir till att läsa på under veckan.
lazze
Garantido har ju strålande form och tillhör de bästa i 4-årskullen, vilken han visade senast på Solvalla. Nu är distansen längre och det kan vara svårt att ståemot järnladyn Nouveau Riche på upploppet. Favorit blir som vanligt den norska gästen Nine One One L, men jag funderar på en chansspik på Garantido.

#2 Garantido är mitt första streck Thomas! Men vet inte om jag lämnar Västerbo Webmaster utanför.. så… då blir det nog några fler streck med bra form!
Nine One One L. borde ta ledningen oh då undrar jag om Garantido kan plocka ned honom… Tror det handlar mellan de 2..
En liten rysare kan vara Face The Evil som tappade nästan 50 meter i starten och var ändå 4:a..
Tror du inte att Find Cowboyland kan ta hand om ledningen?
mvh
Bertil
Det är 2640 meter, så Nouveau Riche kan vara en bra spik.
TomasH TomasH….Kan du mena allvar Att 8 Nouveau Riche kan vara en BRA SPIK ? ?
Okej om den är med på ett par stycken men en bra spik är väl att ta i ?
Nouveau Riche är en undantagshäst som när hon är frisk har en kapacitet som vida överskrider denna klass. 2640 meter gynnar henne. Ja, det är en bra spik.
#8 Ha'ru nån info om hur jobben har gått den senaste tiden, kompis?
mvh
Bertil
Nej, men det är en mycket skör häst och om Stig H Johansson startar henne nu så förutsätter jag att hon åter springer på 4 friska ben,
Danke schön, mein Herr!
Går nog på Thomas linje här,kan va en spikide,och går man inte kort får man nog räkna me att ta me många.
lazze
Gå kort…kan man blanka ett trav-bett???
Det vore något att kunna satsa en hundring på en ivrig bäver som man inte tror vinner
mvh
Bertil
Garantido kommer att springa med skor runt om för att spara hovarna till Europaderbyt. Jag lämnar honom ur mina tankar och håller nog fast vid spiken av Nouveau Riche. Läs gärna artikeln "V 75 ett stopp på vägen mot Europa"
Kuskändring på Face The Evil,körs av John Östman.
lazze
#5 1 find Cowboyland kan inte ta ledningen fån spår 1,kan bli krångel därifrån enligt Marcus som kör,men,men distansen är ett plus.
lazze

Låst på Nine One ONe och Nouveau Riche. Spetshästen och bästa (?) hästen..
Någon viskade precis i mitt öra om jag glömt Tayler Boko?Samma någon säger att bättre ryggar senast så hade vinsten varit ett faktum??
lazze
det orde vara sopp där kaitsu, men antinge garnerar man vidarew eller så väljer en av dessa som spik. Tvåhästarslopp är ju ingen spelgigantisk företeelse.
mvh
Bertil
Och det säger du till speloraklet Kaitsu?

Har nog en tanke på Västerbo Webmaster. Han har varit mycket bra på slutet och distansen är nära nog perfekt. Men det krävs nog 4-5 hästar för att känna sig något sånär trygg. Nouveau Riche, Taylor Boko, Garantido och kanske Nine One One L. Jag känner inte att NOOL är någon given favorit. Var bra tidigare, men jag känner inte att hans rad verkar speciellt övertygande. Gamla meriter gäller inte nu.

#21 Vid gardering så passa även Airstrike som nu får ny balans..

Thomas: Är du fortfarande lika säker på Nouveau??
"20
Tja som vanligt är det bara jag som vågar säga sanningen :-)
Två-hästars gardering är generelllt ett dåligt spel!
mvh
Bertil
Ja, det blir min spik tillsammans med Ocean Prince.

#19 o #24
Absolut är det så min vän. Generellt sett ja, men ibland måste man frångå det optimala spelet och gå på sin känsla. Eventuellt åker nr 4 med också, men det får jag se imorgon.
Respect min vän…RESPECT :-))
mvh
Bertil

#25 Okej..tackar!

10 Sir Henry är en väldigt kapabel herre. Se upp!
När Garantido och N.O.O.L träter där framme så får Sir Henry en perfekt resa
Bra AGENT 007 Ola,du är inne på rätt spår.
lazze

Ja vad säger man… klart man inte tar med sin första idé.. märkte att så blev fallet i flera av dagens lopp. 
men, den moraliska segrar var Nouveau Riche som blev utknuffad och därmed fick Örjan luckan.
Visst,då är vi inne igen på den gammla klyschan.Trav är Trav,Rätt tråkivgt att de är så men det är bara konstatera att Thomas har helt rätt.
lazze

#33 Nejdu, Thomas. Nouveau Riche blev inte alls utknuffad. Erik sa själv att hon bröt ut lite men att Örjan hade fått luckan i alla fall. Däremot tog han på sig taktikmissen att inte hålla igen lite för att Örjan inte skulle få luckan så tidigt.
Däremot visade NR än en gång att hon är bland de bästa i klassen.