Trav iFokus

Trav

Etikettbolagsspel
Läst 749 ggr
lazze1
2006-09-23 22:34
0

kamelerna!!!

Jag tycker att vi måste försöka att bli lite tajtare med varandra,nu tycker jag att det mest är så att vi dividerar ideer.Tror att det vore lyckosamt om vi kan försöka att fokusera oss på varandras ideer.Självklart ska vi ta intryck från alla medlemmar,men ändå i slutänden är det någon av kamelerna som ska göra systemet.Har ett förslag:Ska vi försöka att enas om en spiik i Guld och en i Brons,exempelvis framöver??Kom med ideer och förslag,för själv tror jag att vi är väldigt nära en V-75:a om förslagen kan sorteras på rätt ställe,förstår Ni min tanke??

lazze

ThomasH
2006-09-23 22:53
0

Ja Lazze, tyvärr är det ju oftast så alla vinnare i denna mycket svåra omgång var nämnda, utom Paul November. Tror att din tanke kan fungera, dock så tror jag att den som gör ett system alltid har en tanke som han inte vill släppa. Jag tror dock att alla tar intryck av varandras tankar, jag gör det.

lazze1
2006-09-23 23:06
0

Jovisst är det så Thomas.Men tror du inte även om vi har olika åsikter om vinnare,loppen m,m,mm.ska kunna enas i två lopp?Inget ska vara tvång,men jag tror ändå det vore lyckosamt att t.e.x nu När Preben gör systemet och han är inne på att Jag Preben sipkar Preben,och han frågar oss andra om det är ok,vi ställer oss då upp i bänkraderna och bara jublar SPIKA,SPIKA..Hoppas du och Ni andra kemeler förstår mitt tokiga resonemang.

mvh

lazze

Bertil
2006-09-23 23:36
0

Om vi nu ska diskutera bolagsspel öppet i detta forum……Mycket av målet och meningen med att spela i bolag är att dryfta idéer men till syvende och sist måste det ankomma på systemkonstruktören att välja de bävrar som stjäl mest plats i resp. skrupelfria sinnelag.

Att dansa efter andras pipor vill vi ju inte, därmed inte sagt att vi i vissa avseenden bektar övrigas i bolaget ingående utsaagor.

mvh
Bertil

lazze1
2006-09-24 19:44
0

Nä ok Bertil.Vi skippar detta,kör på som vanligt.

mvh

lazze

Bertil
2006-09-24 20:03
0

Alltid bra med tankar och idéer. Nackedeln med vårt bolag är ju att vi alla ska kommunicera på nätet. Jämfört att träffas varje torsdagskväll så skulle en ordentlig diskussion kräva en sträng på uppemot 500 inlägg! Det blir rent hopplöst att följa en sådan sträng även för de inblandade.

mvh
Bertil

lazze1
2006-09-24 20:16
0

Förstår Bertil! Var bara en tanke.Oftast spricker man på spikarna,men min ide när jag lirar V-75 är att ha två spikar,helst någon som ger runt5-8gånger och så en storfavorit,för det går inte alltid att fälla alla storfavoriter.

mvh

lazz