V75-3 Solvalla 30/9-06
**V75-3. V3-1. Tvilling
**2140 A
1 Digger Crown - Adielsson E 14240 10,5a
2 Norvelous Hanover* - Jansson T 10225 10,0a
3 Kipketer Zon - Eklöf B 220d2 12,8a
4 Tunk Nafets - Widegren D 35233 12,5a
5 Wealthy - Untersteiner J 33061 12,1a
6 Solero Briljant - Untersteiner P 31402 11,1a
7 Giant Diablo - Kihlström Ö 2d201 10,1a
8 Gazza Degato - Horpestad T 103d3 11,2a
9 Tag The Devil* - Svanstedt Å 0k240 10,6a
10 Regent Royal - Lindqvist O A 54524 12,4a
Digger Crown var katasrtofal senast..
MEn måste ju med ändå..
Giant Diablo håller jag nog ändå som en liten chanstipsetta tror jag.
Gazza Degato har dragit dligt spår igen.. Tror ej på vinst här, plats ?
Vi ska dock minnas att Gazza Degato spurtade som skjuten ur en kanon senast.
Jo jag vet.. Men räcker dte här mot en Fräsch Digger o Giant Diablo ?
Nu är det inte sprintdistans och jag räknar inte bort Tunk Nafets
Den är någorlunda betrodd jämt..Brukar ta en plats.. Nej den har gjort sitt.
håller med rickard men digger crown kommer vinna lätt om han får ledningen som han lär ta
Ska bli intressant att se ifall de fått ordning på Digger samt sig själva. Det är ju inte bara hästen som blurrat…
mvh
Bertil
Tycker nog att Digger verkar på restur i form och är nog inget hett bud denna gång. Giant Diablo bör vinna, men, jag varnar för Tunk Nafets, som verkligen inte har gjort sitt.

Giant Diablo har dåligt spår men är också långsam i starten så hon hamnar nog bland de sista ändå. Gazza Degato har mycket bra form men är helt beroende av tur med det dåliga startspåret. Tunk Nafets har ju vunnit en Guldfinal tidigare, men har en del att bevisa innan han får fullt förtroende. Digger Crown har tveksam form som redan nämnts.
HAFOR är klockrent ute igen… KLan man få köpa en andel på ditt system ;)
alltså jag håller inte med er på Tunk Nafets han har gjort sitt. jag var och tittade när han sprang på axevalla den trippelhelgen då var han inte alls bra fick en härlig resa… men men kanske inte så dum än d¨å
Nej jag är inte inne på TUNK tänk på att det rä final och dylikt nu, Hästarna är vässade Även alla 9 konkurrenter.
Tunk Naftes tillhörde kulltoppen som 4-åring och blommade ut ännu bättre som 5-åring. Nu medger att han inte har fått till det efter vilan, men kapacitet finns det så det räcker och blir över. Nu är ju inte detta den värsta Gudlfinlen och med flera på retur i form och kanske lite sprinterbetonade så tänker inte jag plocka bort Tunk Nafets. Han kommer att hitta formen igen, och då hänger inte så många med här. Vi ska minnas hur han avslutade förra säsongen med att mosa mycket bättre hästar en dessa via den tunga vägen. I december så plockad han skalpen av General Du Lupin, Victory Tilly, Spring Ray och Digger Crown. Nu närmar vi oss den tiden då han form brukar peka uppåt.
Jaja ta med dne om du vill men det är den sista hästen jag skulle ta med från det fältet är dödstrött på han !
Jaja ta med dne om du vill men det är den sista hästen jag skulle ta med från det fältet är dödstrött på han !
Vinnare 9 Tag The Devil
lazze
Lazze, någon gång får du ge dig om Taggen. Han tvärdog ju senast och slutade han sist eller?
Jag står på mig Thomas.
lazze
Det gör du INTE rätt i ;)
Tunk Nafets tror jag på med sen gazza tar jag med me

Gazza Degato struken!
okej då blir det spik där då hehe
Tag The Devil,hämta ut,punkt å slut.De du Thomas.
mvh
lazze

Angående Giant Diablo.. Om han nu ska ut i Italien nästa helg, hur troligt är det att han körs för fullt här? Satsar inte Roger mer på det loppet? Han säger ju att Diablo inte har ett till lopp i kroppen vilket han hade förrut och då undrar jag om detta inte är ett sånt lopp inför nästa helg? Någon som spånat på detta?

Roger W säger att man siktat på V75-finalen med Giant Diablo sedan segern på Bergsåker. Vad som gäller därnäst är väl ingen som vet.
Giant Diablo är mitt första val i lopp, men jag garnerar med Tunk, Digger och Taggen…faktiskt…
mvh
Bertil

Synd på min tänkta spik.. nu får man ta och tänka om! Vågar inte spika nu längre
Tror inte att Giant är ett dåligt spikval, Örjan har ett bra läge här tycker jag.
mvh
Bertil

#28 Har haft mkt feeling för att hon bara vinner, men just det att hon redan nästa vecka ska ut i ett storlopp gör att jag drar öronen åt mig. Även fast det hafor säger om att hon matchats för finalen så undrar jag om kretsen kring henne väljer att köra för fullt här
Tveksam intervju m. Örjan och inställning till segeraspiration…inte bra alls!!!
mvh
Bertil