V75-4 Färjestad 13/12-08
Lopp 7. V75-4 V3-2 Tvilling. 2140:
1 Heimdall - Sundberg Å 03404 27,0
2 Eros M.O. - Ohlsson U 74135 28,1
2160:
3 Haaga Prinsen* - Nilsen P L d0002 25,4
4 Storgårds Killen - Byström J 53k36 26,1
5 Prins Marius* - Mjölneröd J R 03612 24,6
6 Sindar - Horpestad T 1524d 24,7
2180:
7 Alsaker Knekten* - Braekken N 0k2k6 25,2
8 Linnelden* - Eilefsen S 54436 25,3
9 Spangmigutten - Österberg S k1220 25,5
Det var ett ovanligt glest Kallblodslopp… kallbloden går väl inte till vintervila?
Detta borde Sindar vinna, om han nu inte vore så hiskeligt osäker. Tar med Spangmigutten också
mvh
Bertil

Jo, kallblod vintervilar också - fast kanske inte i lika stor utsträckning. Men inte ens de kan tävla 12 månader i sträck.
Det vore underbart kul om Sindar äntligen fick till det, men jag funderar mycket på hästen från Halden - Prins Marius. Ganska duktig bakom Neslands Loke på Klosterskogen sist, men då var det 2500. Fast å andra sidan, sist Prins Marius startade på Färjestad (unionstravet) gick han 24.6 på lördagens distans, slutade trea då och gick i underkant 1.23 sista 500 om jag minns rätt.
Det var ett bra tips electra. Då blir det nog tre hästar i detta löp för min del.
mvh
Bertil
Det där kallblod och vintervila var menat att vara lite skämtsamt. KALLblodens säsong borde väl vara VINTERN ;-)

Känner inte igen den bävern, ska det vara Alsaker Knekten?
mvh
Bertil

#5 Njet - Haaga Prinsen. Lite ny utrustning i förra starten dessutom körde Ludde på total säkerhet hela vägen så det loppet gjorde honom nog väldigt gott psykiskt inför det här.
- Formen är bra och han är inte sämre än nån annan i det här loppet. Spangmigutten är värst emot, säger Ludde.

Har spelat den där HAGA rinsen i tid och Otid så nu vette fasn om man skall gå kort eller duppla med den.
MEN tycker veckans V7 ser spelvänlig ut och svårfunnen spik.

Jag kan ställa till det ännu mer för er om ni vill…
Ni vet väl att Linnelden alltid förbättras markant av pisk? Han vann förresten förra gången han var på Färjestad. Låt er inte förvillas av att det är Stian och inte Odd Arne som kör, körtekniken är väldigt lika mellan de två.