DD Örebro 28/10
Det blir en snål DD idag, spar lite pengar till V75:an, men det känns som jag heltäcker med 5 kombinationer. I DD1 så ska gamlingarna gör upp över 1640 meter, den yngsta som har chans är 8 år. De troliga vinnarna är alla 10-11 år. Herr Jägermeister har sin bästa tid bakom sig, men detta motstånd ska han klara även på ålders höst. Eric Trott är heller inte purung, men i bättre form, Jacquline B är ju rena ungdomen i jämförelse och har ett mycket passande 5:e spår bakom bilen. Herkules Laday är en bar sprinter, även om han också är till åren kommen. 12 Millan Pamela är nog den som har bäst form, men läget? I DD2 som nöjer vi oss med V75 meriterade Grand Tigon som har varit mycket bra i de senaste två V75 starterna.
DD1: **4 Herr Jägermeister, 2 Eric Trott, 5 Jacquline B, 10 Herkules Laday, 12 Millan Pamela
**DD2: 7 Grand Tigon
DD1: Bästa farten har 4.Herr Jägermeister. Dessutom segerrikast i fältet. Om han går ner mot höga 12 har jag svårt se någon annan hinna före honom i mål. Ett för henne passande spår har 5.Jacqueline lottats till och vill det sig väl kan Malmqvist segerstrida. resten struntar jag blankt i.
DD2: I detta lopp plockar vi fyra hästar och företrädesvis från framspår. Olle Goop får förtroendet med 7.Grand Tigon även om han inte tar ledningen från sjunde spår. I ledningen kan 3.Conrads Comet mycket väl sitta och han är en helt annan häst när han får bestämma själv. Några motbud till dessa finnes dock och med frågetecken för form väljer vi ändå att ta med 1.Whats Up Ås. Även om segrarna kommit med Åke Svanstedt i sulkyn, så har de ändå visat på fin höstform och den hoppas vi håller i sig så att Frank kan komma iväg ordentligt från innerspåret. Jag drämmer också till med 5.Wish For. Nyligen kommen till Sverige, så har kvallopp avklarats och kanske kan Åke trolla lite för oss.
DD1: 4-5
DD2: 7-3-1-5

Ni missade varsin häst Thomas och Bertil.
DD1: 12 Millan Pamela DD2: 3 Conrads Comet
DD-odds 12,01
4 Herr Jägermeister har nog sprungit färdigt i sin karriär. Han såg trött ut och bör nog få sluta tävla nu eller möte enkla motståndare. 1 Whats Up Ås hade kunnat bli farlig i DD2 med tidigare lucka.