Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 363 ggr
Lise-Lotte
0

V75-1 Bergsåker

Jag har för vana att påbörja mina studier direkt när listorna kommer ut och brukar väl allt som oftast lägga en ram som sedan under veckan fylls på ibland revideras men försöker att inte göra för stora förändringar. Första tanken är ofta den bästa och så här under söndagen så finns det inga tidnignar/sk experter som hunnit sätta myror i huvudet på en eller en fot i munnen Fot i munnnen

Breeders' Crown - 4-åriga ston, Final. (Gr. I Nat.) 1:A PRIS 500 000 kr  2140  A

1  GILLA DU LING s 4 Kontio Jorma (Sal Pe) 2140:1   999    

2  FAMA CURRIT s 4 Ingves Peter (Pur Pe) 2140:2   999    

3  SWEET AND STRONG s 4 Johansson Stig H 2140:3   999    

4  CORTINA s 4 Frick Jim 2140:4   999    

5  GREEN CHILI s 4 Adielsson Erik (Joh SH) 2140:5   999    

6  WESTSIDE FANCY s 4 Ohlsson Ulf (Lar CE)a 2140:6   999    

7  TOAMASINA s 4 Bergh Robert (Joh SH) 2140:7   999    

8  NEVAS ISADORA s 4 Oscarsson Jim 2140:8   999    

9  KATHY SILVIO s 4 Svanstedt Åke (Nur Ti) 2140:9   999    

10  SUZANNE s 4 Goop Björn (Joh SH) 2140:10   999    

11  SOLIDE GIRL (DE) s 4 Svensson Erik 2140:11   999    

12  ITTY BITTY s 4 Kihlström Örjan (Hul St) 2140:12   999    

Turordning: 2-7-9-3-4-1-5-6-12-10-11-8

Lise-Lotte
0

Fama Currit mer har då inte jag att säga om detta loppet Räcka ut tungan 

Denna omgången är en ypperlig för dig Staffan att lämna in en spikharry för det finns två "givna" spikar klara direkt.

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
0

Tillägg avseende harry så ska du (Staffan och alla andra) se till att lämna in den torsdag kväll senast fredag morgon och när det gäller onsdagarnas V65 tävlingar så ska man försöka lämna in harry så nära spelstopp som möjligt. Vedertagen regel.

//Lise-Lotte

hafor
0

#2 I brist på vana med Harry Boy, kan du utveckla din tanke med inlämningstid Lise-Lotte ?

Jag kan inte utläsda vad det är som påverkar en senare inlämning som skulle vara negativt, men som sagt jag har väldigt lite erfarenhet av Harry Boy.

Intressant att ta del av detta också Glad

Lise-Lotte
0

Det där har jag fått förklarat för mig tidigare och så ska jag svara på detta nu - där får man för att man är kaxig och talar om att det är en vedertagen regel Generad.

Det har bla något med att göra att spelar man senare avseende V75 så får man med mest favoriterna i större utsträckning men om man spelar tidigare så får man in kantbollar också. Att dessa omgångar skiljer sig åt har väl mycket med att göra att V75 spelet har fler dagar för spel? Men harry påverkas inte av strecksson utan beräknas utifrån en specifik formel.

//Lise-Lotte som inte heller har någon närmare egen erfarenhet av Harry Boy men visst har jag träffat honom Cool

hafor
0

Ok tack för upplysningen. Det låter väl också rätt logiskt eftersom de stora favoriterna blir riktigt hårt streckade från fredag kväll/lördag morgon.

Ta Wingaite Geforce som bara hade runt 38-40% av strecken i sitt lopp fredag morgon och slutade på 62%.

Intressant, ska tänka på det någon gång jag känner för en Spik-Harry.

ThomasH
0

Den som bill spekulera i de stora pengarna,s å har Stig H med 3 hästar i finalen och alla imponerade i semi. Mest imponerade Sweet And Strong och Green Chili. Stall Sitg H har ju ett enastånde snurr just nu. Fama Currit får inte ha en dålig dag

cyan
0

jag trodde Stig H hade fyra hästar med i finalen….rätta mig om jag har fel men det har han fortfarande Flört

ThomasH
0

Rätt, jag räknade fel 4 är det