Trav iFokus

Trav

Etikettbevakningar
Läst 589 ggr
hafor
0

Bevakningar från Mantorp 7/10

Jag vet inte om det var så väldigt många hästar att komma ihåg från veckans V75:a, men några är väl värda att bevakas framöver.

V75-1: Scarlets Aino gjorde väl ett hyfsat lopp även om han inte riktigt var lika vass som föregående lopp. En smygkörd Dalshan AS kunde han inte freda sig emot och det var väl inte så mycket att säga om. En annan i loppet som verkar på gång är Soraya Laday. Hon kan vara värd att hålla i minnet i stoeliten.

V75-2: Alvena Liston fick ett tungt lopp i dödens och högt tempo där han knäckte ledande Cherry Lips (besvikelse) och AL var väl den moraliske segraren. AL ska definitivt bevakas nästa gång. Lucky Leber gjorde också en godkänd insats efter startgaloppen och kan vara intressant framöver. Uncle Thom smygkördes av Thomas Uhrberg och hann inte få nosen först. Blir också farlig framöver.

V75-3: Det var väl inget att snacka om: Giant Superman var överlägsen, men spurten från Acclaim var ändå något att ta vara på. Även Nyby Exet och Lukas Lupin kan bli intressanta i Guld nu när höst/vintersäsongen tar vid.

V75-4: Derby Star gjorde ett ganska godkänt lopp för att vara första över lång distans. Med Erik i jollen blir det intressant att se henne på nytt i stolopp med framspår och kortare distans. Segraren Tango Hornline blir intressant med tunga banor baserat på visad styrka.

V75-5: Express Merrett måste varit sjuk eller något, totalt sågad på upploppet. Whoopie AS och Royal Teemer var rätt hyggliga, men Archipelago var definitivt bästan hästen för dagen.

V75-6: Play On Me blir en häst att bevaka med tunga banor och längre distanser. Visade fin styrka när Flowers Victory (rätt svag för dagen) i spets trycktes sönder och samman. Allen All Over smygkördes av Björn Goop och spurtade fint efter sen lucka. Kan bli farlig framöver. Mest imponerade dock Unbeatabletealight som svepte fältet på bortre och vann överlägset.

V75-7: Copper Beech var så bra som vi väntade av honom. Direkt till spets och sedan var loppet över. Framspår i finalen och han blir en stark spikkandidat! Domain Launcher gjorde dock en bra lopp över opassande kort distans och kan bli farlig även han.

Bertil
0

Stilig genomgång hafor!!!

Jag imponerades nog mest av Unbaetabletealight

mvh
Bertil

Kaitsu
0

Japp! Tack så mycket hafor.. det här var en riktigt bra idé måste jag säga. Tummen upp! Såg själv inte loppen så kan inte nämna några hästar denna gång.

/mvh

Rickard007
0

Kaitsu din räv. Det finns "Eftersända Lopp" på atg :D

Kaitsu
0

#3 Ja självklart, men det jag menade var att jag tyvärr inte hann med att se loppen i lördags..