Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 984 ggr
Kalahari
2009-01-13 18:06
0

Badmössa på?

I morgon avslöjas ATG:s nya reklamkoncept, och det lär vara "humor" som gäller igen, efter den ganska lyckade kampanjen "hästar ger allt".

"När vi började jobba med ATG 2006 kom de ur en historik där de jobbade med humor och sketcher och vi kände att vi var tvungna att bryta det mönstret. Nu har vi gjort det och nu var det dags för nästa steg ", säger en reklamnisse Ronden har talat med. Så nu utlovas reklamfilmer med "värme, humor och glädje"- bara de inte har hittat hawaiiskjortorna, badmössorna och Bennys peruker i något förråd och sätter Brandeby som studiovärd igen! Fast  jag befarar det värsta…

ina-scot
2009-01-13 19:56
0

Man behöver väl inte måla fan på väggen innan man har sett första programet,ge det en ärlig chans

Reklamen med ÖRJAN K om TRAVGALAN tycker jag är stört skön

Men KALAHARI kan inte du göra en undersökning med några alternativ om varför MÅNGA är inne och läser men inte skriver lite M.V.H ina-scot

brutalaccent
2009-01-13 20:14
0

jag gillar det några år gamla reklamfilmen med: Greven, Spiken och vad dom två andra nu heter. den var "rolig"

Borsten
2009-01-13 20:16
0

Fram med borsten i rutan!

staketkusken
2009-01-13 23:20
0

Varför inte Kung Borgås vråla som en stucken gris????
Det gör han nu på Axwall…

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNG ÅKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Eller BJÖRN GOPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Borsten
2009-01-13 23:27
0

då slänger jag ut burken

Kalahari
2009-01-15 08:07
0

#1 Ina, det är klart att humorn skall få chansen, vilket väl inte förhindrar att man kan tillåta sig att diskutera det i förväg? Humor är ett svårt grepp i reklamen, och våra förväntningar är olika, vilket du ju kan se på de andra inläggen här…

Inte alla lyckas vara roliga på beställning ens i reklamvärlden, ICA-Stig var kul det första året, nu tycker jag att ICA:s reklam mest är trött rutin och känns lika ofräsch som deras köttfärs.

Den andra frågan du tar upp är ju lite OT här, men rent generellt tror jag att anledningen till att många drar sig att skriva på travsajter är att man riskerar att få "på moppo" av andra debattörer. Vissa travvänner är av någon anledning rätt nedlåtande och rent av oförskämda mot andra. (Kanske är det anonymiteten som gör oss sådana?) I jämförelse med Rondens, Travnets och Travpunktens debattsidor är Tif rena kyrksalen, men tendenserna finns här också. Är vi vänligare mot varandra tror jag att fler törs delta i diskussionerna. Det är min uppfattning, utan att göra någon undersökning…

electra
2009-01-15 11:13
0

# 1 & 6 delfråga 2. Troligtvis är det väl så att få vill säga något av rädsla att bli påhoppade av en eller annan anledning. Men jämfört med de forum Kalahari nämner så är ju TiF både relativt seriöst och "lugnt". Men tyvärr har ju även "vi" förlorat en och annan medlem när det har spårat ur lite. Men Kalahari,  jag tror du är inne på rätt väg där, när du misstänker anonymiteten, det är väl oftare lättare att säga för mycket när man inte behöver stå för det som sagts fullt ut.

Eller också är alla som mig - som inte säger nåt av ren lathet!

Ett tredje alternativ - folk vill ha spelförslag men inte dela med sig av sina egna (ang V75 - trådarna t.ex)

staketkusken
2009-01-15 16:58
0

1# Är väl ej rätt att han skall göra undersökningar om varför det ej lämnas tips här?

Han är väl inne och läser i trådarna och ej lämnar något tips eller har jag fel?

Kalahari
2009-01-15 20:46
0

1/ Han har inte haft en tanke på att göra någon undersökning i den frågan!

2/ Han är inne och läser i trådarna - är  inte det meningen? Han struntar f.ö. totalt i vad andra tippar och är inte fattigare för det…

3/ Han har lämnat "tips", d.v.s. tagit ut några hästar som gått alldeles åt pipan, så ni kan vara tacksamma för att han inte tippar oftare! (Att skriva vad man tror på är på hans - och kanske vissa andras - nivå rena gissningarna…)

4/ Han ser den här sidan som en sida om trav, där tippandet bara är en del. Eller har han fel?

TexasTour
2009-01-16 12:49
0

En liten kommentar om att lämna tips. Många tycks tro att man skall lämna tips genom att bara skriva hästens namn. Ofta ser man tips av den här typen på TIF, "jag tror att Tuff Brodde vinner V75-1". Ett tips av den här typen är fullständigt ointressant, i alla fall för en någorlunda skarp spelare.

Det som är intressant med ett tips är ju VARFÖR någon tror som den gör. Ett tips med en bra underbyggd motivering är intressant för alla, oavsätt om man skulle tro på en annan häst i loppet. En bra motivering för alltid med sig fakta som kanske tidigare varit okänd för andra tippare. Denna information kan hjälpa till att lösa hur loppet kommer att utforma sig och förhoppningsvis att hitta vinnaren.

Ibland känns det som om folk lämnar sina tips bara för att kunna skryta i efterhand om tipset går in! Det hade ju varit önskvärt om man i samband med sina tips kunde ge information om varför man tippar en viss häst. Paradoxalt nog är oftast information om hästar man inte tror på lika viktig/intressant då deras agerande i högsta grad påverkar loppets karaktär. Av den anledningen vill jag veta VARFÖR och inte ATT ni tror på en viss häst.

Mvh TT

Kalahari
2009-01-16 15:53
0

Jag instämmer helt i din tankegång här, TT, och det är en anledning till att jag själv sällan "tippar" offentligt. Hur intressant är det att veta att jag spikar Power Victory? Mer intressant vore ju att veta varför!

Vill man framstå som seriös tippare måste man bevaka en massa lopp, man bör ha ett öra i stallen, och man måste lusläsa utselningshistorien. När man på det sättet har hittat en vinnare förväntas man bjuda på det gjorda jobbet och  skänka idéerna till andra - hur (t)roligt är det?

Dessutom upplever jag att en och annan garderar upp sitt faktiska spel här. Vinner man inte på det gjorda (men förtigna!) spelet så kanske man åtminstone får 15 minuters berömdhet på nätet genom tips på sina andrahandare! Eller också kan man presentera sitt egentliga spel två minuter innan spelstopp. Eller en kvart efter - om man vill vara riktigt säker…

Kalahari
2009-01-18 18:28
0

Nu har jag sett det första reklaminslaget med tema humor (musik Harry Lime), och det var snyggt - inte den gamla sunkiga buskisen, tack och lov…