V75-7 Åby 14/10-06
V75-7. DD-2. **Tvilling
**2640 A
1 Wealthy - Untersteiner J 30613 12,1a
2 Pases J.Pej - Olsson D 32512 11,6a
3 Crown Kemp - Bergh R 1d103 12,6a
4 Lass Drop - Adielsson E 11d44 11,6a
5 Gentleman - Lennartsson P 1k21d 11,8a
6 Gazza Degato - Horpestad T 103d3 11,2a
7 Triton Sund - Kihlström Ö 35001 11,7a
8 Red Chili Pirat - Uhrberg T 12d11 11,3a
9 Opal Viking - Kontio J dk211 11,9a
10 Skogans Joker - Jansson T 30313 11,6a

Undrar om Patrik Södergren lyckats behålla formen på Red Chili Pirat. I så fall vinner han detta loppet baklänges!
Jag räknar aldrig bort Opal Viking och Gentleman är ju en kanon som vi inte ska ignorera
Hooppas givetvis på 8 Red Chili Pirat , läget, nya kusken ? Det hänge ri luften att ahn förlorar efter en sådan triumf på Åby. Jag tror nog på 9 Opal Viking och Gazza Degato. Gazza hade läät vunnit om varvet kortare… distansen är ju ett stort MINUS !

#3 Nja, jag tycker inte att distansen är något större minus för Gazza Degato.. På lång distans har han bra segerprocent! Mitt förstastreck här..
Ja Kaitsu , det är inget minus som jag trodde först. Snarare ett PLUS. Klart 1:a streck då :D

Obs! Tänkvärt är att Gazza Degato hittills är 100% från ledningen!
Ja,, rätt KAitsu. Ska nog spela dubbel coh Raketer ist för V75.
Spik på Arras mot Gazza, och någon kompletering på 8,9.
Vad kan DD oddset på 2-6 bli ? 8-12 ggr?
Kaitsu vad menade du med
?

#9 Äsch inget särskilt.. mer än att jag troligen spikar här!
e du dum rickard det blir nog minst 15-20ggr
Hmm knappast 20 ggr väl ?
Arras kommer ju vara mest spelad på dubbeln, har säkert de 5 första kominationerna.
2-8
2-5
2-9
Är dom komb. som jag skulle kunna tänka mig vara före 2-6.
Hmm tror på dyga 10 ggr,. typ 12-15 ggr.
Ska köra en dubbel med Talang Sund oxå. Den lär ge kanske 100 som minst.
V75:7 No 2 Pases J.Pej rankas upp,mycket för läget och att han öppnade så snabbt senast med 1,08,2/500.Björn Goop tryckte hårt med Spring Ray,övertog spets efter 650 meter och 1,10,7 första varvet.Pases J,Pej avslutade trots det starkt som tvåa,men fick stryk av Skogans Joker(1,10,6/700),slog dock Spring Ray
Detta blir nog mitt V/P-Spel imorgon
//akeb
Tack akeb!
Jag ska avvakta oddsutvecklingen.
mvh
Bertil

Senaste nytt jag läst om Opalen är han har tränat som en demon och intervallerna i onsdags var bland de bästa han någonsin gjort i sin karriär. Självklart är det i loppet som allt avgörs, men Opalen är i mycket bra form. Det är säkert!
Det är klart att 68.5%i segerprocent impar
//akeb

Svårt svårt………….
Helst vill man chansspika, men det är så svårt att våga ;-)
Bästa segerprocenten över långt lopp har:
Gazza Degato 66,67%
Pases J Pej 57,14%
Min magkänsla säger dock att Red Chili Pirat gör upp med Opal Viking om detta. Inte så spännande tips precis ;-)

Erik Adielsson tyckte absolut att Lass Drop ska med på kupongen. gav honom faktiskt 4 guldskor. Hmmmm……………….
Detta vinner Opal Viking. Han är nu tillbaka i gamalt gott slag och har tydligen aldrig känts bättre in träning någonson, det säger inte lite..