Delägare i Travkompaniet
Idag har jag faktiskt köpt in mig på en (mycket liten) andel i Travkompaniets 3 stallbolag. Tyckte det kunde vara roligt att få se lite från "insidan" av hästägarsidan. Självklart är jag inte med och påverkar direkt, men det är ju bara med minimal insats. Mest en rolig grej.
Totalt kostade paket 900kr (ger en aktie i varje aktiebolag Stall Röd, Stall Grön och Stall Blå).
Jag räknar med att det blir en ren kostnad (och mycket begränsad), dvs förväntar mig inte att tjäna några pengar, men väl få mer insikt i de hästar som ingår och följa nya unghästar - 6 st nya 2-åringar kommer bland annat 2006. Och naturligtvis lära mig lite mer om hästarna.
Om jag såg rätt så gäller erbjudandet om dessa aktiepaket fram tom 31/10 2005 (förlängt erbjudande som från början gällde fram till 30/6 2005). Vet ej vad som händer om de inte hinner sälja alla aktier fram till dess. Bolagen ska skapas om från 1/1 2006 i alla fall.
Mer info finns att läsa på Travkompaniet för den som är intresserad.
Tack för tipset hafor, jag har också köpt en andel nu, ska bli skoj att följa Hultmans unghästar

Såg du Thomas att det snart är dags för start av 3 av hästarna från Travkompaniet ?
Örebro, 2005-11-06 Semifinal Breeder's Crown (V65)
Lopp 8:
Jocose spår 6 auto 2140m
kusk: Örjan Kihlström (om han är klar för att köra)
Jägersro, 2005-11-08 Stolopp Lärlingslopp
Lopp 3:
Information Center spår 3 auto 2140m
kusk: Tobias Eriksson
Solvalla, 2005-11-09 Solvallas Treåringsserie klass II (V65)
Lopp 4:
Joined Forces spår 10 volt 2140m
kusk: Örjan Kihlström