V75-6 Örebro 31/1-09
1 Livi Barcelona - Johansson T 12362 13,1a
2 Excallibur* - Kolgjini L 34d10 11,5a
3 Lindy Later - Adielsson E 3d206 12,4a
4 Heavy Flamingo* - Ohlsson U d130
6 Slowstarter G. - Jansson G 31213 13,5a
7 Star Running - Goop B 40260 12,7a
8 Verdi Sund - Svanstedt Å 00015 13,1a
9 Sean Trot - Persson S 50524 12,4a
10 Elviria - Kihlström Ö 11302 13,1a
11 Witness to History* - Jansson T 64316 11,5a
12 Mars* - Mönster K 34630 11,7a
Lopp 9. V75-6 DD-1 Tvilling. Auto.
2100:

för den modiga - chansspik på Elviria. gubben i lådan måttar in henne lagon till mållinjen.

1# Hur tänker du då?
Du ser väl luddä har 2 med i loppet betyder de 2 låser loppet efter 500 körda sen äre defilering tyvärr till upploppet.

#2 därför jag skrev chansspik.
har sjävl spelat med dessa tre i loppet, men förmodligen kommer nog Ludde och Takter att styra de här loppet.
Elviria är förtjänt av seger, har en bra speed och med rätt draghjälp och någon som sätter tempo på loppet (Livi Barcelona, om Tomas hittar ut - Slowstarter G - måste framåt) så kan det bära av under upploppet.
statistiskt sett så vinner favoiten 50-60% loppet och med ledningen så ökar den lite. men 2:e handare har faktist 20% chans.
Om du inte har någon specifik statistik för den här lopptypen så är det 30 % som gäller. Dvs favroiten vinner i 30 % av fallen.

#4 beror på lite hur mkt han är spelad verkar det som. iaf av den statistiken jag kollat på…
Bra vinstchans för Excalibur. Tror att ledningen kan försvaras och då ska det mycket till om övriga ska göra sig besvär. Mitt spikförslag denna vecka. För den som garnerar väljes i första hand Joel Cortina och Verdi Sund. Därefter kan man möjligen titta på Elviria och kanske Slowstarter G. De båda sistnämnda kan avsluta raskt och får de utnyttja denna egenskap, så räcker de långt.
mvh
Bertil
Jag tor att Livi Barcelona vinner, men vet inte hur, rygg ledaren och lucka ?

Känns inte direkt som ett väl underbyggt spel 
"Jag tor att Livi Barcelona vinner, men vet inte hur, rygg ledaren och lucka ?"
Dock sågar jag inte spelet! Han kan mycket väl vinna men då måste han komma ut tidigt i loppet och göra jobbet själv.
Travsport när den är som BÄST hahaha vilket skämt

Rickard - kanske var det 100 % segerchans på Ex!? haha
Haha ja, uppenbarligen!