Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 315 ggr
ThomasH
0

DD Örebreo 6/11

Breeders' Crown-semifinaler för 3-åringar och jag går ut hårt. Rite On Track har ju visat en enorm kapacitet och vi singlar Jörgen Westholm i DD1. I DD2 så ser det öppnare ut och jag målar på.

DD1: 11 Rite On Track DD2: 7 Coktail Aas, 6 Jacose, 5 Banbino Banker, 1 All American Boy, 4 Adrian Du Nord

hafor
0

Man blir ju lite färgad i DD2 eftersom jag har Cocktail Aas i mitt Guldstall och Jocose i min andel i Travkompaniet. Att de sedan är favoriter gör ju inte saken lättare. Men om jag nu ska försöka vara analytisk också så tror jag faktiskt att det står just mellan Jocose och Cocktail Aas (som var bra 13/9, men inte har startat sedan dess). Jocose visade mycket bra takter i Kriteriet som trea och nu sitter Jörgen upp igen. En bra kombination tror jag. I DD1 är jag benägen att hålla med Thomas. Rite On Track var imponerande sist och om Björn lyckas styra honom fint i loppet tror jag ingen pallar att stå emot trycket. Inte ens Västerbo Miguel som Roger Malmqvist säkert är övertygad om att vinna med.

DD1: 11 Rite On Track DD2: 6 Jocose, 7 Cocktail Aas

Ola007
0

Här kommer min dubbel.

**DD1: 5
**

DD 2: 1 ,2,3,5,7

Ha de gött och lycka till!

hafor
0

#2 Intressant Ola007, du har plockat bort Jocose trots 5 hästar. Skulle vara mycket intressant att höra hur du resonerar. Jag tycker jag lär mig mycket på att läsa hur andra resonerar. Hoppas att andra tycker det är intressant att läsa mina tokiga ideer också Skrattande

Lise-Lotte
0

Här kommer mina DD som går bra att använda som avslag Fot i munnnen

Hoppar över Västerbo M som jag lite tröttnat på Rite on Track det är ju inga dåliga hästar han ska runda men kan visserligen få bra rygg att gå bakom men jag struntar i det Flört

DD1; 7 Joseph Frontline har man matchat nu inför tänkta Breeder´s final, spåret blev nu lite bättre med tanke på strykningen. 9 Daddy Joe har absolut kapacitet för att ta sig vidare och går bra efter vila. 12 Ronald Star förstår han att det är tuffare mot nu eller …

DD2; Detta vinner 7 Coctail Aas vill se att Jocose också kan vinna och inte "bara" vara duktig på att hänga med. Cool

//Lise-Lotte

//Lise-Lotte

hafor
0

I övrigt väldigt fina Breeder's Crown-semifinaler på Örebro idag. Stänkigt lär det nog bli idag även om jag inte tror att banan bör bli speciellt tung. Dock är ju flera unga oerfarna hästar stänkrädda och kan reagera negativt idag.

Kanske är de 2 första BC-loppen (V65 1 och 2) är de med de bästa 3-åringarna eller rättare sagt toppar inom 3-åringskullen. Semi 3 och 4 och tillika DD1 och DD2 bör dock var jämnare.

Ska bli intressat att följa loppen idag på TV!

ThomasH
0

Ja, ska kungen få revansch?

hafor
0

Avgjort! Cecena Ås besegrade Kung Lavec i V65-1. G.Moll tog V65-2.

DD1: 11 Rite On Track DD2: 1 All American Boy

Dubbel Björn Goop på DD alltså till fina oddset 16,62

Grattis Thomas, där satt den igen

Jocose lyckades knipa 4:e platsen och blir utanför finalen liksom Coktail Aas som blev 5:a.

Man kan också ana en viss klasskillnad mellan semifinalloppen. Cecena Ås vann på 14,3 och All American Boy klarade samma sak på 16,2.

Loppen visas som vanligt i TV4 17:10.

Till final:

V65-1:
1. Cecena Ås 14,3
2. Kung Lavec 14,4
3. King Louis 14,5

V65-2:
1. G.Moll 15,8
2. Sherman 15,9
3. Striking Ås 15,9

V65-5:
1. Rite On Track 15,7
2. Roi D'Inverne 15,8
3. Daddy Joe 16,0g

V65-6:
1. All American Boy 16,2
2. Bambino Banker 16,3
3. Fellini Sec 16,4

ThomasH
0

Tack, hafor. Man kan stilla undra om inte Björn Goop fick bättre fart på All American Boy än vad Örjn brukar få?

hafor
0

V65-1: Semi 1
Fantastisk insats från Cecena Ås som forcerades fram via 3:e spår till spets i högt tempo. Kung Lavec fick dröminledning till 2:a par utvändigt från sitt besvärliga 12:e spår. Tvingades fram till dödens när CÅ fick spets för att sätta tryck på denna. CÅ höll fraten in i mål i högt tempo och visade inga tecken på att ge sig för KL. KL kanske har något fram till toppformen, men gick ju till final i alla fall liksom överraskningen King Louis som Björn G lotsade till en fin 3:e plats.

V65-2: Semi 2
G.Moll höll spets och fick Staro Yzerman i rygg med Striking Ås i dödens och Sherman 2:a par ytter. Blev så loppet igenom fram till slutsväng när Sherman (nästan regelvidrigt) trängde sig ut för att runda Striking Ås. Ingen orkade ta sig förbi GM och Staor Yzerman missade återigen en final, men han såg inte bra ut för dagen så han har nog tappat formen. Sherman (2:a) tog sig precis förbi en bra kämpande String Ås (3:a).

V65-5: Semi 3
Roi D'Inverne tog spets efter en forcering framåt. Västerbo Miguel forcerades framåt till dödens medan Rite On Track hittade ner i 3:e par utvändigt. Efter 1 varv hoppar Daddy Joe och tappar 70-80 meter och är klart sist. Samtidigt i näst sista sväng styr Joseph Frontline på i 3:e spår med ROT i rygg med en bekväm resa. VM tröttnar i dödens och har inte samma form längre som vid kriteriet. Joseph Frontline orkar inte fullfölja sin forcering och ROT går ut i 4:e spår. Samtidigt har Daddy Joe hämtat upp det han tappat och följer med ROT i rygg. På upploppet drar Björn G på med ROT (1:a)och han tar sig förbi en väl kämpande RD'I (2:a). Även Daddy Joe gör ett imponerande lopp efter sin stora galopp och slutar 3:a. Svårt att helt värdera ROT eftersom han inte behövde göra någon större insats själv i loppet, men visade ändå vinnarskalle på upploppet. DJ gjorde kanske den bästa insatsen som klarade en 3:e plats efter galoppen. samtidigt är han ju sådär osäker och kan hoppa när som helst.  

V65-6: Semi 4
Spets direkt för Bambino Banker med Jocose utmanande en bit innan Jörgen Sjunnesson valde rygg på BB.  All American Boy hamnade i 3:e par utvändigt. Jörgen valde att sitta kvar i vinnarhålet även när de i andraspår kom up utanför ledaren och där blev Jocose kvar hela loppet utan möjlighet att komma loss. Så här efteråt kan vi konstatera att Jörgen gjorde en felbedömning. Sedan hade han maximal otur när han missade 3:e-platsen med mindre än en nos till Fellini Sec.
1:a blev All American Boy som styrde på i 3:e spår på borte och kämpade sig förbi Bambino Banker på upploppet säkert. Samtidigt var nog Erik Svensson mycket nöjd med sin 2:a plats och finalklar.

Till finalen lär nog BB ta spets igen. Frågan är vem som ska komma fram och ställa en fråga om att ta över och hur ES tänker svara då. Kung Lavec fick ju betydligt bättre läge i finalen med 6:e spår.

hafor
0

#8 Kan hända att det blev så i det här loppet. Men samtidigt har han uppträtt väldigt ojämnt ävan när Örjan kört flera starter tidigare så att det kan vara svårt att säga om det verkligen var Björn som var skillnaden. Säkert är i alla fall att Örjan inte hade kunnat styra till seger om han trotsat värken idag. Jag tycker han var modig igår som körde så många lopp på V75 och dessutom vann Breeder's Crown-finalen för 4-åringar med Triton Sund. Bara det en beundransvärd insats.

Lise-Lotte
0

Tack Hafor för ditt referat av av loppen, jag hann inte se dem.

Och Thomas du börjar bli tjatig Skrattande grattis. Bertil skulle det inte bli ny lista i november Flört

//Lise-Lotte som måste sluta "hata" bort favoriter