DD Halmstad 7/11
Breeders' Crown-semifinaler för ston på Halmstad i kväll och i DD1 så ser vi en av semifinalerna. Altid V.G galopperade bort sig senast i oaks, var dock duktig tvåa i uttagningen efter Electra Shift. Besvärligt utgångsläge gör att vi garderar. Sunbird Zophie visade framfötterna som tvåring när hon vann finalen i E3:s tvåringsbonus, i utklassningsstil. Har inte fungerat efter det, med så har det med orutinerade häster. Petri Salmela vinner med allt just nu och Jorma kör ju som vanligt, och han är ju inne i ett flyt, Ultra Sund är ju nästan obesegrad felfri. i DD2 så gör Anders Christianssons Whigfield comeback efter vila, kanske behöver den mycket tuffa grålle ett lopp i kroppen, man hon ju van betydligt tuffare hästar, men två tillägg och hon är inte att lita på, vi garderar med Thai Knock som är en bra häst och slipper tillägg. Vi plockar också med Lähdekorpis Wästerbo Webmaster som ska fångas in från spetsen
DD1: 12 Alltid V-G, 1 Sunbird Zophie, 6 Ultra Sund DD2: 15 Whigfield, 9 Thai Knock, 3 Wästerbo Webmaster
Jag spelar ut
DD1: 6-1-12-10
DD2: 3-10-12

Här kommer min DD
DD1: 1,6,12
DD2: 3,7,9

Jag kör också en DD till Halmstad (imorgon är det ju Galopp och då vilar jag) 
DD1: 1-3-6-11-12
DD2: 2-3

Rätt dubbelkombination på Halmstad.
DD1: 12 Alltid V.G. DD2: 1 Gefion Vang
DD-odds 109,83
Parantes: Mina förslag i DD1 placerade sig 1-2-3-4-6 - ganska bra utfall eller hur 
Däremot var 2 Mystic Boy bara 3:a i DD2 

Över huvud taget väldigt fina vinnare i respektive Breeders' Crown - 3-åriga ston - Semifinal.
1. Joy Ås - såg ut som en rund miljooon.
2. Lotuschic - enkel seger efter att ha fått ta över spets
3. Ecupos Bitte och Electra Skift - fin speed uppgörelse där Electra Skift fått det tyngre loppet i dödens
4. Alltid V.G. - forcering av Svanstedt som lyckades hålla undan utan riktigt övertyga helt.
Dessutom såg jag DD2 - Vilken otur Mystic Boy hade drogs med bakåt av Thai Knock men spurtade vasst till 3:e plats. Hade kunnat bli segerfarlig med bättre resa och då hade det blivit oddset tom blivit något högre. Nåja man kan ju inte lyckas jämt 
Men vi måste ta av hatten för denna 3-årskull, Dessa ston imponerade otroligt på mig. Vilken final vi får. Joy Ås, Lotuschic, Ecupos Bitte, Electra Shift och Alltid V.G gjorde ju alla otroligt bra lopp
Tja, kepsen av gäller för dig Thomas!!
Här är starlistan till Eskilstuna 19/11 för de 3-åriga stona:
Startlista Breeders' Crown final, 3-åriga ston, 2140 meter auto (tränare inom parentes):
1. Joy Ås (Olle Goop)
2. Lotuschic (Stig H Johansson)
3. Alltid V.G. (Åke Svanstedt)
4. Ecupos Bitte (Dick Robertsson)
5. Patricia du Ling (Timo Nurmos)
6. Electra Skift (Stig H Johansson)
7. Ultra Sund (Petri Salmela)
8. Orchidee d'Aunou (Robert Bergh)
9. Foreign Beauty (Lars-Åke Söderholm)
10. Mad Marke (Mikael Selin)
11. Goldie Crown (Åke Svanstedt)
12. Superbabe (Stefan Melander)