Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 2451 ggr
Bertil
0

Artikel av TH ang startspår

Tack för en mycket trevlig artikel ang startspårets betydelse - bra forskning!!!

Intressant är att voltstart 2140 ser segrare i >50% av fallen från övriga positioner versus spets, dödens, vinnarhål etc.

Det skulle vara intressant att sätta startspår i någon slags relation till hur kvick hästen är iväg i respektive start. Vad jag är ute efter är att se om vissa spår anrikar för en bra position för en startsnabb häst. Har du någon känsla för detta Thomas, du som har tagit studentenGlad

mvh

Bertil

ThomasH
0

Att hästar vinner i över 50% från övriga positioner än spets, dödens mm beror på att jag inte har noterat mera än till 3:e utvändigt. I kategorien övrig kommer majoriteten av vinnarna tågande via spåren. Att så måna vinner från spår 1 både över 1640a och 2140a, eller snarare att inte flera vinner från detta spår tror jag beror på att där krävs det en mycket startsnabb häst för att inte bli instängd, vilket verkat ske i ganska stor utsträckning, få vinner ju från vinnarhålet.

Spår som anrikar för en startsnabb häst vet jag inte, har inte den noteringen i min databas. Men, en gissning är att spår 5 är mycket gynnsamt för en startsnabb häst, ja inte i volt.

mvh/Thomas

Bertil
0

OK, tack för svar.

Din sammanställning utgör en bra grund för loppanalyserna.

mvh

Bertil

Lise-Lotte
0

Nu är det andra gången som text jag skriver bara försvinner trots att jag tryckt av det och läst det Fundersam

Lise-Lotte
0

Krockar inlägg som skrivs samtidigt eller vad beror detta på, Thomas?

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Vet inte, det händer inte mig, kanske ett problem som är beroende av din dator, jag ska ställa från till de ansvariga för iFokus. Vilket felmeddelande får du?

En lösning för att slippa problemet är ju att först skriva texten i world så slipper du i allla fall skriva om det.

De gånger jag fått ett felmeddelande så har texten kommit in, trotts felmeddelandet. Det är inte så för dig? Texten försvinner?

mvh/Thomas

Lise-Lotte
0

Texten kommer in på sajten men försvinner sedan, låter jätteskumt men det är nu andra gången. En gång tidigare och nu idag. Det vore ju väldigt konstigt om det skulle bero på min dator, nåväl.

Vad jag skrev var att det är intressant att du fick så hög vinstprocent från spår 6 i volt om man jämför med statisitken från STC. Kanske kommer det för 2005 att ske ett trendbrott? Det ska bli intressant att följa detta då du annars som sagt ligger lika statistiskt sätt. Du har kanske hittat något Glad

Sedan skrev jag att man inte ska glömma att vinstspåren kan vara olika beroende på bana, kanske inte i så stor utsträckning men det finns vissa som ger mer framspårsvinster respektive bakspårsvinster. Om det beroende av banbredden och upploppslängden bl.a. Nu har vi ju också att räkna med den vinklade vingen dessutom.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Ja, Lise-Lotte, tycker själv att spår 6 i volten kom upp i för höga siffror. Jag ska räkna om just 2140v, då jag inte får procenten att stämma, räknar du ihop % för just 2140v så hamnar man bara 85%, vist, jag har plockat bort spår 13-15, men det kan inte vara hela förklaringen. Ta just 2140v med en nypa salt just nu, jag ska titta på dessa siffror igen

mvh/Thomas

Lise-Lotte
0

Ser att du får 98% i kolumnen för "tar spets" och 85 i de andra.

Nu har jag hittat felet som inte är något fel  - jag svarade på din artikel som ligger ute. Nog för att jag har dåligt lokalsinne men att jag inte ens ska komma ihåg sträcka A till B på en internetsajt helt Generad 

//Lise-Lotte

ThomasH
0

2140v är nu uppdaterad med korrekta siffror från min databas. Men, det innebar bara att spår 6 i volt blev ännu bättre startspår. Det förvånar inte mig om man samtidigt ser att just springspåret 6 tar spets i 24 % av loppen. Vad säger statistiken från STC?

Lise-Lotte
0

Här kan du se STC´s statistik för 2004.

http://www.travsport.se/appImage/sparstatistik2004.pdf

Nu har du 103% i kolumnen Flört

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Jag vet, men det blir så när jag avrundar till jämna %, inget fel

mvh/Thomas

Lise-Lotte
0

när man redovisar statisitk så måste den totala siffran alltid bli 100%

//Fröken petimeter Kyss

ThomasH
0

Det är nu inte så, jag ville inte redovisa tiondels %, men, ta siffrorna för vad det är, dra av en några 10-delars procent här och var och vipps så har du dina 100%

mvh/Thomas

Lise-Lotte
0

Flört

//Lise-Lotte