Erik Adielssons GULDSKOR
Ja ni som har Tv4 Plus har väl sett det efter tävlingarna på fredagar.
Då sätter han betyg på sina hästar i skalan 1-5 .. Mina tankar på skalan 1-5 ser följande ut:
1 - Bra gjort om hästen tar peng.
2 - En matlapp är målet.
3 - Främst platschans, kan vara en skräll.
4 - Bör ta en plats. God chans till vinst.
5 - Kanonchans, ska egentligen bara vinna.
Det som är så roligt med Erik's guldskor är att han är otroligt optimist hela tiden…
Såhär många guldskor delade han ut ikväll:
V75 1: 1 Persos Yankee 4 Stycken (var väl helt okej, 43 %)
V75 2: 5 Mister Baqoubar 2 Stycken ( lite tufft kanske. 5% )
V75 3: 4 Lass Drop 4 Stycken (HElt okej. 53 %)
V75 4: 8 Solöns Raptor 2 Stycken (otroligt för mkt. 2%) End ahäst som inte gått en tid under 20 och spår 8.
V75 5: 9 Klotter 4 Stycken ( Minst 1 för mycket , 15 %)
V75 6: 5 Glenwood 4 Stycken ( Optimistiskt, 13 %)
V75 7: 8 Smooth Moves 3 Stycken ( OK, 9 %)
EN ska som är anmärkningvärd är att han ofta har mycket negativa kommentarer som idga exempelvis om Glenwood att inte spåret var bra m.m. MEn ändåså får hästen 4 Skor.
Ingen anna som sett detta och tyckt att han är optimistisk?
SOm en liten notis har jag ALDRIG sett han ge 1 Sko. 
Gediget, Rickard!!!!!
Och vad kul att man nämner Mister Baqoubar som jag bubblade med i V75-2-strängen. Fast egentligen är det väl trevligast om bara vi här på TIF vet om dylika varnigar :-)
mvh
Bertil

Har inte tänkt på det sista där, en sak som man kan tänka på i alla fall är att när han ger 5 så är det bara att spika. Han är påläst på löpningsförhållanden och positioner och har, tror jag, bara missat två av sina 5:or…
Jo men han är väl ändå för OPTIMISTISK eller ?

Det är väl lite som att gardera sig. Skulle han mot förmodan vinna så har han ju inte sågat hästen iaf. Liksom Goopen som talar lågt om 99%-aren bara för att han ska kunna krypa ned i rygg och sedan säga "Jag sa ju att det kunde bli svårt att vinna…" där han suttit med allt kvar i vinnarhålet. Varför tror ni att Lähdekorpi inte lät honom köra Baron Rols förra V7:an?!
Jo jo, men du är väl emd på mitt resonemang att tex en 2 åring måste rekordsänka för att komma ned i dom tider de andra presterat PLUS 8:e spåret. Ändock 2 Guldskor.