V/P-Spel Jägersro 28/10
Dagens huvudlopp är självfallet Svensk Uppfödningslöpning för de tvååriga hästarna.
Jag spelar plats på Lutfi Kolgjini tränade nr 6 Hobgoblin Face
Idag kör Jörgen Sjunnesson eftersom Ludde själv är delägare i sin andra häst, Quel Face, och måste enligt reglerna köra den. Om chanserna för Hobgoblin säger han: "Han känns fortsatt fin jobben och riktigt fin i sista jobbet. Då provade vi rycktussar och det funkade bra. Han är travsäker och snabb ut och jag har "feeling" för att han leder det här loppet runt om….."
Hästen är en av de mest rutinerade i loppet med 4 starter (2 segrar, 2 andra platser) Han är startsnabb och travsäker, två viktiga detaljer när det vankas tvååringslopp. Han har gått mot flertalet av dagens konkurenter i sina tidigare löp.
Jag väljer dock att stanna vid ett platsspel eftersom det trots allt är orutinerade djur vi talar om och man kanske inte sett alla hästar presterat sitt bästa ännu. Därför är det svårt att ranka övriga hästar. Lycka Till !
//akeb
Jag tycker att Jobbig Sand känns som ett trevligt V/P-spel
mvh
Bertil
Jag håller med Bertil.Det kan till och med gå så illa att den ställer till med en överrsakning och rent av vinner detta.Det blir nog en överraskning för många även för mig.Har redan lämnat in
//akeb
Han var ju inte så lysande senast, men jag ursäktar honom eftersom han då hade bakspår. Här tar han ganska säkert ledningen och det kan räcka långt.
mvh
Bertil