V75-1 Jägersro 28/10-06
**V75-1. Tvilling
**2140 A
1 Persos Yankee* - Adielsson E 53014 11,8a
2 Sundance Clover* - Lugauer C 14533 12,1a
3 Flicka Kronos* - Kihlström Ö 1d010 13,0a
4 Maxi Lotus - Kolgjini L 05222 12,6a
5 Peasant Gallant - Uhrberg T 31510 13,2a
6 Jeannes Shadow - Ingves P 26d12 12,6a
7 In Cap N'Gown - Juul S 31113 13,6a
8 Sargasso - Untersteiner J 406d1 13,0a
9 Find Cowboyland - Lindgren M 11116 13,8a
10 Mr Shimmer - Goop B 641d3 12,1a
11 On Way Laday - Karlsson J B 01144 13,8a
12 Nikkei - Untersteiner P 01015 12,8a

Persos Yankee, Sundance Clover och Peasant Gallant ycker jag höjer sig över övriga i Silver denna gång. Kanske kryddas med Jeannes Shadow, In Cap N'Gown och Find Cowbyland.
Fel distans för **In Cap'N Gown.
**Spetsra lär väl 2 Sundance Glover göra = vinst ?
sundance clover tar ledningen? går dock bäst över 1640m,, Mr Shimmer har högst kapacitet och fint läge, Sargasso var grym senast från en dödensvinst.
Jag vill varan för formtoppade Jeannes Shadow som blir min första häst i loppet
Här tror jag nog att man skall gardera, Persos Yankee, Sundance clover, flicka kronos, pesant gallant, on way laday
Silver brukar vara lite klurigt emellanåt, ser så ut nu med.
In cap n´gown gillar jag, och hästen har ju faktiskt varit ute och kutat på medel och gjort bra ifrån sig.
Ledning tas av Sundance Clover. Varken Persos Yankee eller Flicka Kronos tror jag kan utmana om spets in i första kurvan. Innerspåret kan dock av modell skånsk lera och mjölksyran kan komma bubblande ut ur öronen redan i sista sväng. Då gäller det att ha en bäver som tål att gå bakifrån som t.ex. en felfri Mr Shimmer men han strular ju till det alltsom oftast och jag är lite less på honom. Med rätt lopp så kan både Persos Yankee och Flicka Kronos avluta ner emot 1.11, ja kanse äda ner mot 1.10 och då vill det till att ha ätit sin havre om man ska mäkta med att svara!!!
mvh
Bertil
Det här verkar du ha räknat ut Bertil, har du badat hela förmiddan?
Skämt åsido, det är väl det tippandet går ut på att räkna ut i förväg hur det ska gå??!!?? sedan har ju alla sina favvohästar och magkänslor. Det är kul med trav!!!
hehe, nej inte badat men det är jag som förestår spelet i hafors kameler (ett bolag här på TIF). Så jag har börjat engagera mig i tid denna gång….hoppas jag!
Generellt tror jag att det kan vara bra att hålla koll på banans beskaffenhet och favoriter som tar eller inte tar spets. Spets kan vara en fälla ifall "Lill-Gudruns" framfart ej hunnits med att städa bort :-))
Lage Larsson är därmed en viktig röst denna helg!
mvh
Bertil
för det första så brukat banan på jägersro vara i mycket bra skick,,,,,,,, tror mest på sundance clover annars,,,persos yankee vinner dock med hyfsat bra lopp och fritt i tid.
En mäktig varning för nr 11 on way laday som har en bra spurt till slut om lite tempo så ska han ha bra chans!
Ni hörde väl att Persos Yankee numera tränas av Stig H och Erik tycket att det var en bra chans och gav honom fyra guldskor
Tomas läs i min Guldskotråd :D
I min nuvarande rank så Persos "bara" rankad sexa (motsvarar C), men visst är han med.
mvh
Bertil
Det var hårt rankat Bertil !
Vilka 5 är före då ?
2,3,5,7,10 ? En vild chansning bara.
Braaaa!
En liten justering för en bubblare dock: 7, 10, 3, 9 och 2. japp du läste rätt, jag är svag för vinnande hästar och Find Cowboyland känns svår att åsidosätta för min del. Dessutom är ju betingelserna på J inta så väldigt annorlunda än de i DK som jag ser det.
mvh
Bertil
Hehe jo dte var bra chansat. 4/5.
Hur många ska du ta i loppet då ? 6 st ?
Här är min rank :
A: 2
B: 1,7,10,3,5
C: 11,6,9
D: 8,4,12
Osäker i nuläget..men något spiklopp får jag ingen feeling för att det är…och då gäller "garnering"….
mvh
Bertil

Ingen som tror att Sargasso kommer att skrälla?
Välkommen hit !
Nej verkligen inte ;) Tror jag inte..
Ska du lira? I så fall lär du ju få 20-30 ggr.

Tidigare har Sargasso reagerat negativt på långresor. Jägersro är inte hans favoritbana om man säger ;-)

Tack!
Fick med den på VP då den vann för ett par veckor sedan.
Såg grymt stark ut då. Men motståndet var iofs annorlunda då.
Så här i Jackpot-tider vill man ju leta skrällar… I alla fall jag. :)

Ja risken är ju att man "räknar bort" fel häst bara därför att det finns några faktorer som normalt är ogynnsamma. Det är då man måste lita på sin magkänsla. Om det blir fel i alla fall så kan man inte göra mycket åt den saken. Bara att jobba vidare ;-)
Kul att du hittade hit Hippien!! Hoppas att du ska trivas!!
mvh
Bertil