DD Åby 10/11-05
Andaloux har nu fått ett lopp i kroppen efter vila, galopperade viserligen då. Men, var mycket bra efter galoppen och var inte långt efter Counts Go och Breezy Broline över 3140 meter. Olle Goop kör, då Bjön är upptagen bakom Ålarökaren och även om loppet "bara" är 2640 meter så kommer han att enkelt vinna. I DD2 ser det lite svårare ut. Larissa Ås står bra inne och slipper tillägg. Hon har också formen i antågande. Men, kan hon hålla undan för Spoon Hornline som visserligen inte lyckades kvala in till Breeders' Crown-finalen men var otroligt bra loppet innan på valla när hon mosade Sweet And Strong från ett 11:e spår. Hallo Pamela lyckades inte heller kvala in till Breeders' Crown-finalen, men det är en 4-åring som Goop tror mycket på. G.R Early var mycket bra bakom suveräna Blues Office senast på Halmstad. Vet inte om hon kan utnyttja springspåret men chansar på att hon får ett bra läge.
DD1: 5 Andaloux DD2: 12 Spoon Hornline, 3 Larissa Ås, 9 Hallo Pamela, 6 G.R Early

Min dd idag:
DD1: 1 Ålarökarn
DD2: 4,6,9,11,13
Ola, inte Spoon Hornline? Vet du något som inte har snappat upp?

Vet inte om jag tänker konstigt nu, men jag ser flera med chans i DD1, medan jag singlar i DD2 
DD1: 6 Rambo Briljant, 10 Gingoro, 5 Andaloux, 11 Total Rigas DD2: 3 Larissa Ås

DD1: 1 Ålarökarn DD2: 12 Spoon Hornline
DD-odds 11,28
Fin slutrökare från 12 Spoon Hornline som blåste fältet på bortre rakan och plockade ner Larissa Ås utan större problem. Där finns det mer att hämta!
Spoon Hornline var dagens behållning, vilket lopp, vilken form han är i just nu!