V5 på lördagar ?
Jag antar att en del spelar V5 på detta forum.
Så varför inte diskutera V51 och V52 också ?
Lite småfunderingar såpass tidigt i veckan :
V5 1: Simb Solider måste väl bara vara bäst här, men galopperar ju på tok för mycket. MEn en Felfri Simb krossar väl allt ? Dessutom är ju han nästan den ende utpräglade långdistansaren.
V5 2: Inget högklassigt lopp direkt. Har egentligen inga tips… 1,5,7,11 om något ?
hmm, kan ge er ett väldigt bra drag i V5 1, jag kommer troligen köra raket och vinnarspel på den också. Staro Teaspoon är en väldigt bra häst när den går i ledningen, växer flera klasser. Problemet är att den dummar bort sig ibland, galopperar eller bryter ut när den blir ensam på uploppet vilket händer ganska ofta då den ofta är överlägsen från ledningen. Detta är en häst som säkert kunnat haft 1 miljon på sig nu utan alla galopper och dumheter.
v5 2: ingen super tips här, men jag tror ganska mycket på Ozzy Osbourne, tycker han bara borde vinna ett sånt här lopp såvidare det inte gömmer sig en demon där. Meadow man Avista skulle väl vara den demonen i såfall, spelade den senast då den gav 30ggr, hehe. Hästen galopperar dock mycket ofta vilket är tråkigt då den har mycket bra kapacitet annars. Kommer den bra till från spår 7 så pass upp!
Hmm angående ditt tips i V5 1… Den har gått in drygt 5000 kronor per start..Inte sådära jätteövertygande. Det har inegn miljonhäst iaf.men det kan vara som du säger.
Bara fråga dig Nijo , ungefär hur mycket spelar du för i veckan ?
Du behöver givetvis inte svara. MEn kul att veta. För du har mycket mycket information om alla hästar !
hmm, för mycket e väl det enda rätta o svara? hehe. Nah, brukar väl ligga på c: 2000kr i veckan. varierar lite beroende på mitt kapital, flyt och vilka hästar som startar.
Vad gäller Staro Teaspoon sedan så är det sant att den inte startar med så stora prissummor, men det är ju eftersom den har lite pengar på sig och inte får starta i lopp med högre prispengar(har med åldern o göra också), långdistansare brukar ofta tjäna ganska lite pengar också i sina lopp. Kan annars säga att jag sett denna hästen leda med 50,60m in mot ett uplopp där den tvärstannat, låtit flera spinga förbi för att sedan börja kämpa och dra förbi hela fältet igen som om den inte rört sig på hela loppet. 100k loppet den starte i den 19 augusti mot hästar som Hot tub, Good as dollar, regent royal osv, han ledde det loppet överlägset in mot upploppet men flippade ut totalt en bit från mål då den stannade, bröt ut och galopperade=diskning.
Okej, tack för ett ärligt svar….
Det är asnes väl som tungt eller?
Till skillnad mot mej som kanske spelar för en 100-ring i månaden. Fast då är jag ju bara 15…
Fast det vistte nog inte du ? Hoppas du tar mina förslag på allvar ändå.
"Det är asnes väl som tungt eller?" ???menas??hehe
jo, respekt förtjänar man, så länge som dina tips är bra så tar jag dem på allvar, ålder betyder inget. jobbigare med gubbar som vägrar förstå att deras tips är dåliga, förlorar sedan och säger att det enbart är otur elr kuskens fel, hehe. Jag har perioder då jag bara spelar för 100kr i veckan också, är inte pengarna som driver mig, är mer underhållningen och möjligheterna. Ja, o sedan äran för att vinna V75 ligan :), leder den just nu med 6 omgångar kvar!
Jo jag menade att det är ganska mycket ?
HEhe tackar.. De som är relativt nya på sajten vet väl inte att jag är 15 men de rutinerade så som Bertil,Hafor och Tomas vet omdet..
Vad är V75 Ligan ?
V75 ligan är en liga som den största ATG butiken i kommunen anordnar, 28st är med i denna rundan. Kostar 100kr varje omgång och systemet ska vara på 65kr(128 rader) vilket betyder att de andra 35kr går till poten, sedan går 1000kr av alla vinster till poten också(vinner jag 10 000kr så går 1000kr till poten, vinner jag 1000kr så går allt till poten). Vi delas in i 2 ligor=14+14, vilket ger 13 omgångar där alla möter varandra. Vinst=3p, Lika=1p och förlust 0p i varje match. Vinnaren i sluttabellen får sedan 50% av alla pengar, 2:an 25%, 3:an, 12.5% och den som haft flest rätt sista 5 omgångarna får 12.5%.
Detta kan då ge ganska mycket pengar tillslut, sammanlagda poten kan säker ligga på en 40 000kr beroende på hur mycket folk vinner, huvudmålet är dock äran att vinna:)
Okej låter roligt. Du leder alltså den… Lycka till då :D