V64 systemet
Då är jag klar med mitt system, blir ett litet idag men dte känns bra på förhand.
avd 1: 5(Boytoy), 6(Regisseur), 10(dedicated kemp)
avd 2: 4(Stenåsens Winny), 7(Sanna Fame), 11(Aggas Jazzy)
avd 3: 5(Sir Remington), 14(Easter Island)
avd 4: 3(Verdi Sund), 4(Midnight Ås), 10(Elton Silvio)
avd 5: 2 (L.A Avenger)
avd 6: 2(What a man), 12(Opal Viking)
=108kr
Hade funderingar på att spika Verdi sund men kom på en gammal princip att alltid strecka hästar som är obesegrade. Var inne på att spika Opal Viking hela tiden men läste sedan igenom loppet och kom på att What A Man är en riktigt bra häst och från ledningen kan det bli vinst om Opalen får lite motgångar, 85% kändes för mycket streck. Spiken kom då på L.A Avenger då Out Of The Game går bäst på kort distans och barfota+bakom bil. Nu är det första gång i voltstart och från position 4 kan det klydda rejält från start. Måste kanske gå med skor för första gången på mycket länge och startar på 2140m nu vilket han inte gjort på hela året.
Min ram i nuläget
1: 5-6-10-1-7-3
2: 1-4-11
3: 14-2-11-15-13-10-5
4: 9-4-3-2-10
5: 11
6: 12-2-8-11
2520r => reduc 80% => 500kr
Bunnahabhain som spik känns lite hård, men det är i varje fall en Guldstallshäst och en bra malt whisky :-))) Ändringar kan dock ske, eftersom jag tycker att ett femhundring är lite tufft…säg att jag hamnar på 300kr
mvh
Bertil
ser Bunnahabhain som det värsta motbudet mot min L.A Avenger, står dock lite småhårt inne och kan göra bort sig närsomhelst i loppen. Har dock kapacitet i massor och kan helt klart vinna.
fan vad bra spel nijo har 2,11 i dagens dubbel1 och 2,12 i andra :D
ps. du med bertil :D
V64:) 4 My Gentleman rejäl V75-vinnare.5 Boytoy i striden felfri. 6Reggisseur före SM-uttagningen tre raka segrar och totalt åtta vinster i år 10 Dedicated Kemp vass med smyglopp. 11 Farfar fick stryk i spets.
V64:2) 1 Västerbovivinnare vunnit V75-lopp.4 Stenåsens Winny svårslagen i spets. 5 Inga Gelj kan blixtra till.8 Itty Bitty kan speeda sylvast. 11 Aggas Jazzy tål gjöra grovjobbet,
V64:3) 4 Meadow Zoot spetsvinst på rekordtid.10 Charles de Gaulle comback,i striden 14 Easter Island körs av av skicklig veteran och femåringen tål ett offensivt upplägg.
V64:4) 1 True Dream kan dirigera länge.Spetsvann i debuten för stallet på 1,15,9/2640 metermed mycke krafter kvar.4 Midnight Ås obesegrad i tre raka.
V64:5)9 Out of the Game kapabel volt minus.12 Rose Gaujard V75-vann från spets.15 Green Chilisenast ut 200 kvaroch vasst avslut som femma.
V64:6) 12 Opal Viking svensk mästare,toppslag.
detta blir 450 rader
//akeb
Känns lite tuff som spik, men en trehundring har man väl bränt på nåt VP-spel också, så varför inte….:-)
mvh
Bertil
#5 är det mig du menar Bertil tänkte först ta med 8 Improve Ås men då blev det för dyrt tyckte jag.Hade ingen lust att leva på blodpudding rästen av veckan ha,ha,ha
//akeb
Nej inte alls dig jag menar. Jag tänkte på mig själv och att spika Bunnahabhain….usch jag ryser i snöyran!!!
mvh
Bertil

avd 1: 1(Ymers Amber) 3 (Rubina), 5(Boytoy), 6(Regisseur), 10(Dedicated kemp)
avd 2: 4(Stenåsens Winny), 7(Sanna Fame), 8(Itty Bitty), 11(Aggas Jazzy)
avd 3: 2(Nightride), 11(Caddie Avec), 14(Easter Island)
avd 4: 3(Verdi Sund), 9(Zeb Käbb)
avd 5: 2 (L.A Avenger)
avd 6: 12(Opal Viking)
120 rader där man alltid kan hoppas på några skrällar. vädret har dragit ihop sig och snön vräcker ner över Valla och det snackas om att barfotakörningen inte är att föredra. därav kommer några hästar att åka och några att komma till på mitt system. men detta var iaf det jag kom fram till. har lyckats köra dessa lopp i badkaret efter ett pass på gymmet där loppen snurrade i huvet och det blev ett sämre pass med att flytta vikter.
nu håller vi tummarna att någon i detta härliga gäng får alla rätt så man har någon att ta rygg på nästa gånge det är lopp. får jag kan tänka mig att det blir många rygg-dunkar om någon sätter denna avd.
körde raket också, 2 av 3 vinnare.
Dedicated kemp(10ggr) Vinnare
Midnight ås(6.9ggr)vinnare
Bunnahabhain(11ggr)vinnare
Spikar L.A Avenger på mitt system men kör raket på Bunnahabhain då den ger riktigt bra odds och kan helt klart vinna. Ångrar tipset på Midnight ås med tanke på att den gått barfota i alla lopp och måste gå med skor nu, svårt o veta resultatet av det.
Platt fall blev för min del…endast 3r och det blir man inte fet av… MEN vem villbli fet :-)))
mvh
Bertil
japp, idag spelade man som en fjant,, får väl nästan skylla sig själv när man spelar Goop i sista loppet, killen är usel, feg och kör alltid bort hästar!
Bra insatser av: Sanna Fame, L.A Avenger, Verdi Sund och What A Man som såg grymt laddad ut när han flög över mållinjen.
Något är konstigt med unge herr Goop. När segerprocenten rakade i höjden är det som om han vill försöka köra smart och inte bränna sina chanser. Därmed blir sitationen att man inte vågar köra bort sig vilket blir på bekostnad av att man inte vågar ligga på den marginal som krävs för att vinna!
- Säkra matlappar kanske gillas av hästägarna, men inte av oss spelare!
mvh
Bertil