V64-2 Solvalla 1/11-06
**V64-2. Tvilling.
**2140 A
1 Västerbovivinnare - Svanstedt Å 541d3 14,3a
2 Information Center - Kontio J 40360 13,7a
3 Halle Luja - Jonsson F 00246 14,3a
4 Stenåsens Winny - Goop B 34512 11,9a
5 Inga Gelj - Jansson T 00435 12,6a
6 Augusta Bell - Adielsson E 00430 13,1a
7 Sanna Fame - Andersen T 06106 12,6a
8 Itty Bitty - Kihlström Ö 22505 12,5a
9 Tequila Zon - Lindegren E 1d0d4 14,0a
10 Days of Glory - Eriksson H 01030 12,7a
11 Aggas Jazzy - Sundberg H-O d15d3 13,4a
12 Simb Lucille - Bergh R 02d1d 14,0a
Stenåsens Winny tar väl ledningen, riskerar dock att vika ner sig på 2140m och jag garderar med bästa hästen i fältet Aggas Jazzy. Underspelad häst är helt klart Sanna Fame som helt blivit bortglömd.
Glöm inte Augusta Bell och Väterbovivinnare
Varning för Simb Lucille m. formtoppade Robert Berg.
mvh
Bertil
SImb lucille från spår 12 över kort distans? känns helt för svårt tycker jag, så bra är han väl inte? Augusta Bell har svikit många gånger nu så den avstår jag,,, västerbovinnare,,,kanske, men riskerar den inte o bli instängd?
Augusta Bell är loppet bästa häst när hon fungerar. Det är ingen spik man lutar sig på, men då hon springer på friska ben så är hon överlägsen detta motstånd. farlig att lämna utanför.
möjligen från ledningen, blir dock inte den positionen nu,,, nog aldrig sett den hästen vinna från annan position. Sedan om Augusta Bell är bättre häst än Aggas Jazzy är jag lite tveksam på.

ja jag har då svårt att gå emot Stenåsens Winny. kombinationen kort distans, bra spår och BG upp i vagnen. hooh! inte törs man gå emot när det är en favorit som idag bara är spelad till 65%
enligt mig luktar det kosing på henne.
Brutalaccent… det är medel 2140.
Sten¨åsens Winny, var dålig sist. Måste vara mvket myvket bättre för att sätta nosen först här.
japp, rätt Rickard. Kommer Sanna Fame bra till här så är det nog bra chans till seger, ingen annan här som har besegrat guldivisionshästar. Sanna har haft otur och kommit dåligt till det i de senaste loppen och därav blivit bortglömd. Spår 7 oroar en hel del:(

det sa alla om Blue Canyon i Lördags och han vart spelad så lite. ändå var han finfin!
Stenåsens Winny har, innan Italienresan bl.a sprungit 80% medeldistanslopp. och mött på långt mycket bättre motståndare än i detta lopp där blandannat Fama Currit som hon vunnit emot. hon verkar trivas rätt så bra i ledning och håller alltid bra från den positionen. förutom förra gången, men det är snart en månad sedan, så hon kommer nog att vara preppad för detta lopp.
nu känns det som att jag måste hålla kvar vid min favorit, men det blir att titta på värmnigen imon, där får lotten avgöra huruvida det blir spick eller inte.
Jo hon kanske har slagit bättre motstånd men sista var det mycket sämre motstånd än detta. Men kan mycket väl vinna men då måste hon vara kraftigt förbättrad.
Dags att damma av den gamla devisen att "Ston är Ston". Den kloke tar detta axiom på allvar och garnerar havretårtan rejält.
Stenåsens Winny tar, som redan påpekats ovan, ledningen. Men jag undrar om den menatal styrka räcker. Både Västerbovivinnare och Aggas Jazzy är riktiga hårdingar och dem måste man passa här. Örjan sitter upp bakom Itty Bitty som har vilat en månad sedan senaste starten. Kan Hultman ha trixat med märren?
mvh
Bertil

jag håller med om att Stenåsens Winny har lite dålig stridsmoral när det börjar nalkas målfoto. en segerprocent på ca 22% säger att hon ia vinner ibland. men hon har ofta get sig i sluttampen av loppen. awwafan! vi blir ju även jag osäker, hur vi ska göra idag. men med på bongen ska hon iaf, 1/5 är ju inge dåliga odds när det gäller trav. -:)
20 % i segergprocent är väl inte så kanonbra kanske men dugligt..

finns tre hästar med den pricenten i loppet. inte för att det säger så mycket. men lite säger det iaf. 
Jo i loppet kanske det står sig men.. vi får se ikväll..
Och rätt fick jag ;)
Grattis!!!!!
Jag skrev detta: Stenåsens Winny tar, som redan påpekats ovan, ledningen. Men jag undrar om den menatal styrka räcker. Både Västerbovivinnare och Aggas Jazzy är riktiga hårdingar och dem måste man passa här.
mvh
Bertil

vilken tur att jag följde era ord och garderade denna svaga favorit då. tack för tipset. *klappar Rickard på axeln*
sanna fame förtjänade vinsten, tråkigt:(
HeHe ingen fara.. Bara sa det jag trodde.
Hon var för övrigt, mycket mycjket svag.. 6:a i mål.