V75-6 Färjestad 4/11-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**2640 A
1 Soraya Laday - Svanstedt Å 10433 13,3a
2 Highly Unlikely - Bergh R 30d10 13,0a
3 Saco - Jansson T 55521 12,7a
4 Nine One One L.* - Mikkelborg O001d1 12,8a
5 Sintram Creek - Andersson M J 01325 12,4a
6 Robis Ingo - Adielsson E 53012 12,3a
7 Luvsamust* - Kontio J 14001 12,1a
8 Talang Sund - Linder F 20164 12,7a
9 Find Cowboyland - Lindgren M 11160 13,8a
10 On Way Laday - Kihlström Ö 11440 13,8a
11 Sir Henry - Johansson G E 11405 12,5a
12 Eiffel Tower - Goop B 02304 15,5a
Nine One One L. ska nog ha en bra chans här, minns när han vann senast över denna distansen i sverige, grymt bra då. Robis Ingo har super form, men distansen är frågetecken. Luvsamust är riktigt bra häst också, men dåligt läge och ovan distans. Varning för Highly Unlikely som har bra farter i kroppen+bra spår.
Underskatta inte Sir Henry, trotts läget
Kan bara hålla med föregående talare + att jag tror Soraya LAday körs offensivt.
ska bli intressant o se strecken senare i veckan, ganska högt förtroende för Nine One One L, måste dock ta reda på hur mycket balansen kommer avgöra. Blev hovöm senast och måste väl gå med skor nu, bra elr dåligt?
Ja det är frågan. Nästan konstigt att den är såpass streckad , eller?
nah,, är bästa hästen i fältet och i normalt fall så ska den bara vinna detta lopet tycker jag. Senast jag sade det så galopperade den och jag losade mycket pengar då jag spikade+lirade vinnare.
Ja, den är ju såpass osäker.
Nine one one L är egentligen inte osäker, var bara en tillfällighet som gjorde att den galopperade,,vad jag vet så var det första gången i karriären den gjort så från start.
Highly Unlikely är annars ett intressant tips i loppet,,, får se vad Bergh säger om den sen och dess chanser, vet att det är i grunden en mycket bra häst.
Måste tillägga att om Nine One One L måste gå med skor på lördag så fungerar den inte alls lika bra och då kan gardering ligga nära till hands. Om barfota = Spik.
håller med thomas för en gångs skull om nine one one L gör bort sig så ska han passas här sir henry
hmm, då streckar jag nog helre Find Cowboyland. Satt fast senast och blev hovöm loppet förra det. Är annars riktigt bra över 2640m då han lever på sin styrka, kan mycket väl vinna om favoriten kommer bort sig. Ska gå med skor denna gången vilket kan vara ett minus, men har trots allt vunnit med det innan.
Ingen har nämnt On Way Laday ..Även om det inet är dennes rätte distans så har den ju en vass spurt tillslut. Men det måste ju vara lite tempo då..
hehe, säger som jag brukar om On Way Laday från bakspår^^ , Vinner den så ska jag inte spela på 1 vecka. Den var riktigt dålig senast från ledningen och det är typ enda positionern hästen vinner ifrån. (och vinnarhålet då)
Tror mycket på Sir Henry,men jag funderar även på
Nr.2 Highly Unlikely,Bergh har form i stallet?
Vi ska i åtanke att Robis Ingo har dunderform och ska inte nonchaleras
# 15 ; Första gången Robis Ingo går på långt. Hmm..
Enligt stallet ska inte det vara något problem och de menar också att formen är på topp
Robis Ingo har gått väldigt bra tider på medel och formen är riktigt bra nu asså,,, så jag tror att lång distans ska gå bra. Rankar nog Luvsamust som en bättre häst än Robis Ingo och den går förre på systemet. Kommer nog inte att fungera med spik på Nine one one L då det ser ut som skor blir ett måste på lördag.
okej
hehe
Sir henry :D
Chansspikade 911L på DD
Jag undrar om Fredrik får gråta i vinnarcirkeln igen?
Skräpläge, men med lite kubbning eller en hårddragande 911 L så kanske….
Fredrik får gråta av att han förlorar isåfall..
jag har hört att talang sund har tränat bra men spår 8 är inte roligt men den spikar jag i alla fall jag gillar hästen om jag åker får jag åka där det är strunt samma åker i nåt lopp innan som vanligt i alla fall

Gör så.