V75-4 Färjestad 4/11-06
V75-4. V3-2. **Tvilling.
**2140 V
1 Mixedup - Lindegren E dk01d 15,2
2 Earnest Tilly - Lennartsson P 210d2 16,3
3 Lass Garant - Svanstedt Å 0211d 17,5
4 Defi Trizz - Witasp L 15134 16,0
5 Quantum Speedy - Jansson T 12512 17,2
6 L.C.Crown - Eklöf B 11210 15,2
7 Alf Eme - Uhrberg T 11565 15,0
8 Janitsjar - Kihlström Ö 52332 15,9
9 Bellis Iron - Bergh R 22136 16,4
10 Ohio Launcher - Goop B 23d01 15,8
11 Persos Gillis - Sundin C G 30261 15,6
12 Lindy Later - Adielsson E 1d041 15,0
tror loppet står mellan 2 hästar, LC Crown och Alf Eme. Två riktigt kapabla hästar med bra lägen. Tycker att Alf Eme gick väldigt bra senast efter en lång resa i 3:e spår igen och sedan dödens hela loppet, äntligen dags för seger nu? Lass Garant blir troligen favorit och mer spelad, dock lite tveksam på den. Quantum Speedy gick riktigt bra senast och jag sade att jag skulle spela den nästa gång, fick dock ett uselt läge i spår 5 på volten och kommer tappa mycket nu, det går inte mot dessa hästarna så jag avstår nog spel.
Alf Eme är överskattad. Jag lutar åt en stor gardering då både Earnest Tilly och Persos Gillis håller bra form och kan utmana de redan nämnda favoriterna
Alf Eme är absolut inte överskattad,,,har fått omöjliga lopp de senaste gångerna och ändå hållt mycket bra, själv kommer jag ihåg de överlägsna segrarna och gången han galopperade in mot sista sväng och ändå flyger fram för att klättra i ryggen på vinnaren över uploppet.
Initialt röstar jag på Lass Garant
mvh
Bertil
Strecka på. Alf Eme har jag tappat förtroendet på.
småsvårt lopp,,många varningar för Mixedup. Ä själv mer inne på LC Crown och Alf Eme, de har helt klart överkapacitet för denna klassen. Ohio Launcher och Quantum speedy är annars 2 skrällar.

ser att det är många med mig som inte kommer att betala för Alf Eme. och jag är inte heller sugen på att göra det. han verkar inte ta det bra med täta starter. och det har det onekligen varit på slutet för honom, och han tappar med och mer för varje gång. och det hjälper ju inte att han har bricka 7, även fast det är springspår. nje! jag är verkligen tveksam på honom denna vecka. men men, ska man tordas spela emot honom, kanske han vinner just då!
tycker absolut inte han har presterat sämre Alf Eme, finns liksom ingen häst i den klass som kan vinna lopp under de förutsättningar Alf Eme har haft med 3:e spår första kurvan och sedan dödens hela loppet. Insatsen senast var bra, helt klart.
är det ingen som nämner erik lindegrens häst spets och slut
dk01d ..ingen rad som imponerar på mig ,ted
Mixedup är i grunden riktigt bra häst, spelade den när den vann senast och fick fina pengar på det. Men jag tror inte det blir spets och chansen är hyfsat stor att hästen gör bort sig på något sätt, men om den inte gör det så finns det fortfarande mer kapabla hästar i fältet. Annars kan det säkert bli vinst :)
lyssna inte på allt micke nybrink har att säga, spets betyder inte vinst på vinterbanor och mot hästar som Alf Eme :), Spets tror jag annars att LC Crown tar och Svanstedt kör nog offensivt med Lass Garant. Tror till stor del att detta loppet står mellan LC Crown och Alf Eme. Ohio launcher och quantum speedy kan vara 2 roliga skrällar annars där både är bättre än Mixedup.
Håller med Nijo på en punkt. Luktar spets lång väg på LC Crown. Tror faktiskt inte någon tar han från dödens, vilket Alf Eme väl måste göra? Fast jag håller nog med Nijo på den punkten oxå, bara två som kan vinna…??
Vi vet ju att Bosse inte sitter o fegar precis, han rankar LC Crown mycket högt och då kör han för allt han har hela vägen. Om nu Mixedup lyckas nå ledningen så tar han sig inte i mål, det kan jag lova er att Bosse ser till, hehe.
skit samma det är min spik och micke nybriks spik med så det är lungt
Och Micke Nybrink har ju ALLTID rätt ! 
Håller helt med Nijo, har spikat Alf Eme 2ggr i rad och fått bittert bita i det sura äpplet. Men den här hästen har absolut högst kapacitet bland de djur han möter. Dock så avgör positionerna och jag anser att L.C crown är väst emot om han får köra i spets. Kanske spik eller max 3 hästar på V7:an
Ett tips: slösa inte med strecken här!!!
Alf Eme är bara dålig.Jag tror Svanstedt vinner med Lass Garant
Här har jag en magkänsla på Earnest Tilly!
Är Alf Eme inte på topp kan det gå hur som helst. Nu när vi slipper klass III, får vi slita vårt hår i klass II istället.
Gör man en "rolig" rad garnerar man (citat: Bertil) annars chansar man att spika AE, som bör vara mindre betrodd nu efter att ha bränt ett par ggr som favorit. ( har just nu ej koll på streck%)
Jag säger som Bertil då, garnera !

Jag vill nog gärna ha med Defi Trizz som en liten joker.
Slog L.C.Crown och Alf Eme den 21/10.
Defi Trizz kommer denna gång att springa ned norskt huvudlag, det kan vara mycket intressant.
Efter 2 bra lopp med omöjligt löpningsförlopp är Alf Eme nästan bortglömd (58%), den som kommer ihåg starten i slutet av September där han utklassade hästar som Ultimo Håleryd och Ulster Boko vet att han besitter överlägsen kapacitet i detta gäng, Kan det till och med vara spetsläge???.. i mina ögon en "lill-spik"!!!
Innan Alf Eme visat framhovarna så gäller råd enlig ovan (läs Siggelina o Rickard), d.v.s. garnera :-))).
Lass Garant känns attraktiv, liksom den som säkerligen tar ledningen….vem då…jooo, Mixedup
mvh
Bertil
Garnera och spritsa på ni bagare, jag spikar och tar miljonerna…. 
Hehehe, det är dig isf väl unnat!!!
mvh
Bertil