Spikmästaren Färjestad 4/11/06
Tussarna bör vara dragna och det gäller att hitta luckan och ladda för spurt. Thomas har gått till topps, men strax där bakom gläfsar ett skäggigt gäng……
Till er som funderar på att lämna tips, men inte gjort så tidigare. Gör det gärna då det också kan vara trevligt att tävla i själva omgången som t.ex. nijo gjorde nu senast på ett exemplariskt sätt.
Detta är 5:e omgången i denna sååå populära tävlingen här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång t.o.m. finalerna på "Valla" 11/11. Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 13.45 på lördagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Troll
2: Minitroll
3: Tomten
4: Enebo Trollet
5: Djursholms Spöket
6: Slotts Tomten
7: Kamelen
Vann gjorde Minitroll, Enebo Trollet och Kamelen. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 13.45 så går ny häst in enligt gällande turordning.
Väl mött
Bertil

1) 1 Baron Rols
2) 3 Orchidee D'anou
3) 3 Tunk Nafets
4) 6 L.C Crown
5) 8 Elias
6) 6 Robis Ingo
7) 4 Rite on Track
Nej nej nej nej nej…. Har även Kaitsu fasnat för Tunk Nafets !
hehe, vad tar det åt denna värld:( Tunk Nufets är ond!
1) Baron Rols
2) Orchidee D'anou
3) Civil Action
4) Alf Eme
5) Elias
6) Nine One One L
7) D.J Seabrook
1) 1 BARON ROLS
2) 3 ORCHIDEE D´ AUNOU
3) 9 TAG THE DEVIL
4) 1 MIXEDUP
5) 6 BRAGDEN
6) 8 TALANG SUND
7) 5 EURO STARO CROWN
Jag tog en luring i kallblodsloppet har du min spik rad Bertil
1) 1 Baron Rols
2) 3 Orchidee dÁunou
3) 1 Civil Action
4) 7 Alf Eme
5) 8 Elias
6) 6 Robis Ingo
7) 10 Across the Lines
//akeb

Gillar inte Widegren särskilt mycket, men Tunken ser ut att kunna få sitt lopp här plus att Civil Action "bara" har ett lopp i kroppen. Vanligtvis vinner Civil Action ett sånt här klent lopp, men jag hoppas på att Tunk Nafets får sin vinst nu. Bära eller brista!
Jag tycker att Dan Widegren är en bra kusk, lite Örjan över honom, han pressar aldrig en häst som han inte ser kan vinna. Tunken har suttit i ryggar ett par lopp nu och mognat. Formen är nog på topp så nu slår Dan till. Stå på dig Kaitsu. Även jag kommer att spika honom

#7 Jag har förlorat alltför ofta pga Dannes styrningar, därav mina tankar om honom som kusk. Men visst är det som du säger om att han aldrig pressar en häst som är chanslös.
Widegren är ju knappast en bra kusk, då hade Tunk Nufets vunnit senast. Han håller inte bland de stora enligt mig, hade en annan som adielsson eller torbjörn kört Tunk Nufets hade jag också kunnat spika annars.
Håller med att hans styrningar inte faller oss spelare i smaken, men han gör som många andra stora kuskar gör ger sin häst moralhöjande lopp i ryggar, tyvärr för oss spelare är det ganska vanligt.
Hej på er "Young Boys"
. Ta en titt på Tunken denna gång. Om det är något lopp han ska vinna så är det detta, ifall han inte är helt ur form, vill säga. Visst var han lite svag senast, men det var ju en räcka andra storfräsare också. Formen är alltså min lilla Brasklapp.
mvh
Bertil
- 1 Baron rols
- 9 Joy ås
- 9 Tag the devil
- 6 L.C.Crown
- 3 Lomar
- 12 Sir henry
- 7 jaded

1. 6 Greve Hamilton
2. 3 Orchidee d´Aunou
3. 1 Civil Action
4. 3 Lass Garant
5. 6 Bragden
6. 11 Sir Henry
7. 2 Alvena Liston
1: Baron Rols
2: **Orchidee d'Aunuo
**3: Civil Action
4: L.C Crown
5: Elias
6: Nine One One L.
7: D.J Seabrook

1: 1 Barons Rols
2: 9 Joy Ås
3: Tunk Nafets
4: 12 Lindy Later
5: 8 Elias
6: 6 Robis Ingo
7: 4 Rite On Track

Civil Action kom fyra i Prix d'Amerique. Det ska räcka med ett lopp i kroppen för att vinna här!

1. 1
2. 9
3. 1
4. 9
5. 3
6. 9
7. 10
- 1 Baron Rols
- 9 Joy Ås
- 9 Tag The Devil
- 7 Alf Eme
- 6 Bragden
- 1 Soraya Laday
- 7 Jaded
1. 1.Baron Rols
2. 5.Ausa T.Y.C
3. 9.Tag the Devil
4. 2 Earnest Tilly
5. 9.Slettvoll Rambo
6. 8.Talang Sund
7. 10.Across the Lines
1. 8.Made for Victory
2. 1.Västerbo my Melody
3. 9. Tag the Devil
4. 10.Ohio Launcher
5. 12. Gideon
6. 11.Sir Henry
7. 4.Rite on Track
- 11 Mirelle Å
- 3 Orchidee D
- Tunk N
- 1 Mixedup
- 8 Elias
- 1 Soraya L
- 5 Euro S C

1) 11 Mireille Ås
2) 3 Orchidee D'Aunou
3) 9 Tag The Devil
4) 10 Ohio Launcher
5) 8 Elias
6) 6 Robis Ingo
7) 10 Across The Lines
1: 1.Baron Rols
2: 3.Orchidee dÁunou
3: **9.Tag The Devil
**4: 1.Mixedup
5: 3. Lomar
6: 6. Robis Ingo
7: 4. Rite On Track
mvh
Bertil
Otrloigt bra tippande…en sammanställning visar att TIF valt ut 6 av 7 spikar denna omgång. Endast Defi Trizz saknades hos alla!!!!
Grattis på oss!!
mvh
Bertil
Jag säger som tidigare, att göra ett system baserat på spikmästartippsen kan löna sig
Ja det har ni rätt i !

#26 Men då gäller det att ha tur med vad man väljer Thomas. Det kan lika väl bli tvärtom ;-)
Ja hafor, som alltid så måste man ha tur med de spikar man väljer.