Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 345 ggr
ThomasH
0

DD Mantorp 14/11-05

I DD1 så bör Lähdekorpi och 5 Capricon Lable vinna, fin form och perfekt läge. jag garderar dock med 3 Super Booze som var mycket duktig senast. i DD2 så bör även här Lähdekorpi vinna. Högkapabla 7 J.R Boy är överlägsen motståndet om han får för sig att trava lite mera än han galopperar. Därför garderar vi honom med 5 We Two som har dunderform liksom 1 Melker Loss

DD1: 5 Capricon Lable, 3 Super Booze DD2: 7 J.R Boy, 5 We Two, 1 Melker Loss

Ola007
0

Här kommer min DD

DD1: 3,5

DD2: 1

hafor
0

Min DD på Mantorp har följande utseende:

DD1: 1 Eiffel Broline DD2: 5 We Two

Tror att Eiffel Broline kan få en snygg smygresa och då blir han farlig och Peter Untersteiner brukar vara Örjans skugga, dvs gubben i lådan 2 som plötsligt dyker upp och slår av hela fältet Flört

hafor
0

Grattis Thomas!

DD1: 5 Capricorn Lable DD2: 5 We Two

DD-odds 32,28

1 Eiffel Broline i DD1 blev bara 3:a tyvärr, men mycket klart slagen av en fullständigt överlägsen 5 Capricorn Lable.

PS Glömde tillägga att J.R.Boy sin vana trogen hoppade bort sig igen DS

ThomasH
0

Tack hafor, Capricon Lable imponerade och honom ska vi bevaka framöver. Det gången som J.R Boy inte galopperar så kommer han vinna med upploppet tillgodo. We Two vann, men det var inte mycket mera, ingen plusinsats.

hafor
0

Capricorn Lable var både startsnabb och dessutom mycket bra insats och helt överlägsen övriga gänget. Eiffel Broline var nog trots allt inte mogen att vinna idag (2 månaders vila) även om spurten han visade efter att ha backat sig loss gav en 3:e plats med mersmak.

We Two fick ett perfekt lopp i 2:a par med favoriten Melker Loss fastlåst i 3:e par invändigt. We Two verkar dock vara av den bekväma sorten och trots det perfekta loppet inte gjorde mer än bara precis det nödvändigaste och såg ut att streta emot lite på upploppet. H K Person som körde sa att han fick hålla i honom sista 700 eftersom han försökte bryta ut hela tiden från sista sväng.

ThomasH
0

Vi noterar att spår 5 vann, ett lopp via spets och ett lopp via 3:e utvändigt (eller något liknade) . Vill man gör det enkelt för sig att spela på DD, så spela alltid spår 5 bakom bilen.

hafor
0

Kuriosa:

med en raket på vinnare med 5-5 hade man fått oddset 51ggr. Där ser man också att sifferkombinationer (dubbelslag) ofta ger sämre odds på dubblen än vinnarodds gånger varandra.

Bertil
0

Snyggt Thomas!

Jag hade en 12-kombare på G, men valde att avstå.

mvh

Bertil

ThomasH
0

Tack Bertil, idag hade en 12-kombare lönats sig, vilket det ganska ofta gör, men det är lite för mycket pengar för mig att spela för. Nöjer mig oftast med 4-8 kombinationer

Lise-Lotte
0

Se där - en dubbel som satt i dubbel bemärkelse Skrattande

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
0

Skönt att Claes endå klarade sig relativt bra med tanke på att han hade en hel häst över sig. Lårbensfraktur. Och vi hoppas på ett snart tillfrisknannde.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Nja, lårbensfraktur är inte så lättläkt, han blir nog borta minst lika länge som Stefan Söderkvist, 3-4 månader, minst.

hafor
0

Många kuskar har på kort tid drabbats av allvarliga insidenter. Framför allt har så många blivit skadade och borta en längre tid. Torbjörn Jansson har väl 4-6 månader att bli bra från det att han skadade sig.

Tråkigt är det i alla fallLedsen

Lise-Lotte
0

Med tanke på att han är ung, vältränad och opererade frakturer brukar mobiliseras direkt så går det nog snabbare. Vi får hålla tummarna.

//Lise-Lotte