Eftersnack lördag
Ok det var inte lätt att hitta alla vinnare men ändå känns det inte helt chanslöst. Gamla vanliga devisen, hitta spikarna. På forumet har Thomas vurmat mycket för Tunken som var bra. Dock fick vi återigen se ett sk*tlopp i Guld, 17.2 första varvet… Nämnt det i en annan tråd, men Guld e tämligen lättläst, och lättlöst. Silverloppet var inte mycket bättre, 17.7 första varvet… Mycket baksnack om 911 på ATG live men han e skyldig o vinna efter den inledningen.
Ausa. e ruggigt bra, liksom Alltid V.g. Övriga Nja…
I första måste Baron Rols vara sjuk, kan inte gå en 13-tid på medel för att sedan inte kunna 12.3 på kort. Att Mirelleie Ås vinner är annars ingen skräll, har visat form o kunnande länge nu. Om ni såg min statistiklänk så läste ni att BR hade, rent statistiskt, sämsta läget. Men det trodde jag inte ett dugg på…
V7:4 var det nån som hade Defi Trizz på g…? Orkar inte kolla igenom tråden. Favoriten Alf Eme försvann direkt, Mixedup gör bort sig igen i spets, inte första gången o L C Crown var bara blek efter en bra resa, på retur efter många bra lopp.
V7:5 Vad gör Örjan me spel- och streckfavoriten…? Sätter sig invändigt… Fan om jag va hästägare o hade favoriten i ett lopp… No way att Örjan, B G eller Erik kör… Tacka vet jag uhrberg… Men de tre första i mål e bra, tycker nog även att 10 gick med full fart över linjen.
V7:6 ett blufflopp som jag inte orkar nämna.
Bergh i sista var nog bara bäst. Eklöfs hade varit farlig med tidigare lucka men det känns som Seabrook bara var bäst idag…
O gud va jag hatar trav… Kommer igen snart!
Men om jag ska va lite positiv så vann mina kära HV 71 med 3-0 mot serieledarna Timrå i hockeyn o i England så har Nottingham Forest numera 8 poäng ned till kvalplats uppåt, d v s vi leder serien…
Fyran, jag och någon annan varnade för Defi Trizz, jag skrev: "Defi Trizz kommer denna gång att springa ned norskt huvudlag, det kan vara mycket intressant.
Ja det var en varning som hette duga !

Gav upp Travrondens forum för att alla hade alla rätt på förhand och rackade ner på andras tips. Nu verkar jag istället ha kommit till de efterklokas forum. Man undrar varför ingen hade sju rätt när allt verkar så självklart?!
Beundrar istället den som lämnade in 192 rader och prickade hem 7 mille!
Tycker inte att efterklokheten är speciellt besvärnade här på TIF. Det finns nog ett behov hos alla att reflektera över hur man spelat och att analysera varför man avfärdat vissa tips framför andra. Detta blir ju lite roligare ifall man diskuterar det här i forumet än att alla vänder upp en pilsner till och grämer sig hemma i soffan.
Men du har en underliggande point i det att vi ska vara försiktiga med att efterhandskonstruera och tolka styrningar på sådant sätt att det egna tippandet var bättre än verkligheten!!!
- Är vi inte observanta, så kan vi hamna där…vi får hjälpas åt att hålla koll på detta.
Du får gärna agera "grämelsepolis" :-)
mvh
Bertil

Jo Defi Trizz satt fint - gav mig i alla fall pengarna tillbaka med 5 rätt. Hade ju varit skönare med 7…
Nya tag inför nästa helg!
Handlar inte om efterklokhet… Bara konstaterar att man (jag) inte behöver allt för många streck för att hitta vinnarna… Själv kan jag aldrig få in 7 rätt då jag ansåg Baron Rols som veckans klaring.

Jag menar inget illa, inget personangrepp på Fyran alltså, men jag tycker bara att det är så tråkigt att det ständigt, oavsett forum, ska verka så lätt att tippa och att "den tänkte jag på" ska upprepas hela tiden. Behöver ju inte läsa om jag inte vill men jag kan ju inte veta vad tråden handlar inan jag faktiskt har läst den.
Tar hellre in era tips och idéer innan. Tar inte för givet att alla tips ska sitta, det gör ju ingens (inte mina heller) så jag tycker personligen inte att man behöver "ursäkta" sin dåliga rad för det är ingen som förväntar sig att det ska bli 7 rätt vecka ut och in och inte heller att singeltipsen ständigt ska sitta.
Vidare till nästa tävlingsdag ist och nya fina tips att spekulera i. Det är ju det som är tjusningen!
Nej då, jag förstår att du menar väl. Vad som är bra här på TIF är att strängarna är "separerade", vilket gör att man enkelt kan undvika allt eftersnack ifall den typen av skriverier inte är av intresse.
Jag deltar sällan i eftersnacket, men ibland känner man behov av att ventilera utfallet av sitt spel.
mvh
Bertil
Kan bara nämna att jag trotts varningen på Defi Trizz inte hade med honom på mitt eget system. Personligen tycker inte jag att eftersnack av detta slag ger så mycket, bättre är tråden som heter bevakningar där vi kan notera hästar som är värda att spela nästa gång
Ja precis.
Ingen behöver väl kommentera att andra vill kommentera. Man väljer vad man vill lästa och kommentera. En sträng som denna kan väl inte sticka i ögonen eftersom ingen blir arg ifall vederbörande blundar.
mvh
Bertil
Ursäkta då BERtil.
Mitt inlägg lät hårdare än det var menat…skrivna ordet är svårt. Men generellt tror jag att TIF vinner mer på öppenhet än begränsningar när det gäller travsnack.
Inte illa menat alls….
mvh
Bertil
tjena, tillbaka nu igen, var nära att sätta 7 rätt, tråkigt men så är det. Helgarderade loppet med Defi trizz, annars hade jag ALDRIG haft med den på min lapp då jag rankade den sist, hehe. Nine One One L vann ju sedan lätt, precis som jag sade i vår tråd, barfota=säker vinst. Får sedan tacka Thomas för Tunk Nufets spiken, ändrade mig sedan då min far sade att han vinner det loppet från dödens om det behövs. Ausa T.Y.C i andra loppet varnade jag förr och den vann också. Och till sist var Lomar grym, spikade den enbart pga Jan-Olov Persson sade att den skulle vinna loppet, den killen kan ju sånt som ni vet.
blev dock ingen 7:a då jag trodde för mycket på Jaded, denna underbara häst som floppade ännu en gång :(
Nijo , vad fick dig att tro på Jaded ?
Man visste ju att inte den skulle göra något grovjobb själv..
Rickard, jag kan försäkra dig om att Jaded är sveriges mest talangfulla och kapable travare, inte många hästar som klarat av att göra sådana lopp som Jaded har gjort i sina dar och det var egentligen ingen tvekan att spika den när Hultman gav klartecken.
Trodde inget på Rite on track då man visste att den inte skulle få ledningen.
men så är det, man ger mycket och tar lite inom travet,hehe.
Var 90 % säkér på att 3 D.J Seabrook. skulle vinna. Tog dock med nr 1 för att jag skulle få mer cash då och 4 Rite On Track ifal nyss nämnde D.j skulle vara sjuk, som Berghs andra kanoinhäst är jämt och ständigt i finaler.
D.J var bra och jag hade den på mitt andra system, men D.J hade aldrig hållt undan från Jaded om den varit 100%ig.
Jo det hade den gjort LÄTT ! Den var helt okörd i mål.