Breeders' Crown 6/11 och DD !
Semifinaler i BC för 3 åringar på måndag…
Hoppas ni har sett att Priam Stella är emd ;)..
Dock är det väl gör mycket att kräva vinst igen. Men hon har ju god chans att vara bland dom 3 och ta sig till final.
Här är mitt DD tips :
DD 1: 6 Quantum Joyride 4 senaste trots galopp, laddat för detta, tror hon kan vinna över värsta konkurrenten, **8 Vala Boko.
**DD 2: 7 Foretta aldrig varit sämra än 3:a trots galopp. Min klara tipsetta. Spåret är ett Frågetecken. Värst emot är 1 Elegance Kemp* som får ta hand om ledningen. Loppets ryasre är förstås 2 Prima Stella. Dock efter den mycket bra prestationen senast kan man ju inte kräva mycket nu. Men borde få bra lopp i vinnarhålet.
Denna DD lirar jag :
**6- 1,2,7 ..Ser ut att bli som lägst dryag 10 gånger.
Lirar dock väldigt försiktig ttrots vinsten. Bara 3 femmor.
15 kronor alltså.
Rygga han med flyt på Dagens Dubbel just nu !
**
Se nu till att du lämnar in Rickars

Rikard, det finns dock stor risk att dessa kommer att sjunka en hel del i odds innan det blir dags för start av loppen.
Självklart är det dock viktigast att välja rätt vinnare annars blir det ju ingenting ;-)
Jo jag vet HAfor. Högst trovärdigt.
Men jag kan ju inte säga en dubbel jag inte tror på bara för att få odds? Ibland blir det ju favoritdubblar.
Tror dock inte att någon kommer ge under 10 gånger..
Hoppas inte iaf.
Vad har du själv för tips ?

DD1: ser verkligen rolig ut. och jag kommer att gardera 6.QUANTUM JOYRIDE med 3.GRACELAND SUMMIT (4%). bara för att han har sett riktigt bra ut det senaste starterna och har form att ta ner många i detta fällt, verkar då ha bäst segermoral när han får gå i ryggar eftersom han har en bra speed i sluten på löpen. kan få bra ryggar att gå i från detta läge. och för att Quantum har lite galoppsynder bakom sig.
DD2: låser jag på 2st hästar. 1.ELEGANCE KEMP 2.PRIMA STELLA. vem ska kunna ta spets från Elegance egentligen?? hon är hypersnabb ut och kommer att leda loppet länge och inte hela loppet. och det är därför jag garderar med Prima, hon verkar onekligen ha formen på topp och går alltid bra, oavsett motstånd. en rolig häst att se. synd att det vart kuskminus på henne nu. -;)
sämst odds: 6-1 = 15ggr och bäst odds: 3-2 = 197ggr
Ja sant Brutalaccent,
´Peter Untersteiner är en sopa.
Men eftersom jag känne rägaren till hästen kan jag ju inte plocka bort henne. 6- 1,2,7..kör jag, ingan brta odds men tycker att den känss tämligen säker. så en 50 lapp till vore inte fel.
ser nu till min besvikelse att 6-1 står i 8 ggr och kommer väl sjunka till 6…
Heja Prima Stella !
min DD variant blir:
DD 1: Quintum Joyride+Emotional dust
DD 2: Elegance kemp+Foretta
Okej Nijo, favoritbetonat där med.
min dubbel blir
dd1 3
dd2 2,6,7,8,9
Den ger mycket !
Jag ska ge er en stor rysare som har hög kapacitet och mycket väl kan vinna om det stämmer i loppet.
Purple Haze, brukar lira den och det har varit väldigt mycket otur den senaste tiden, blev halt senast tex. Se upp!
Har aldrig och kommer ALDRIG lira hästar som inte vunnit på minst 15 starter. Denna har väl gått utan vinst 20 ggr nu elr ?
Sådana hästar lesnar jag på.
japp,,,men om du sett loppen så vet du vilken kapacitet den besitter och varför den förlorat,,,ofta usla lägen som den spurtat grymt från, galopperat några gånger och instängd några gånger.
kommer själv köra 1 lapp med 2-1,7 på DD vilket ger 120-210 ggr.
om inte så är det ändå en mycket vacker häst som är trevlig att kolla på, hehe.
Hehe okej. Den har tillochmed inte ens varit 2:a ännu.
Denna gång är det kuskminus också.
**NEEEEEEEEEEEEEEEJ !
**Men det är roligt att vi har olika åsikter, för det har ju jag och *Nijo* ofta.
DD:1
8 Vala Boko har hela tiden varit en av årgångstopparna.Hon var tvåa i Oaks och föll då med flaggan i topp.Trots det sämsta läget tror jag att hon kommer att lösa den här uppgiften.6 Quantum Joyride inledde med tre raka segrar när hon kom till Stig H Johansson.Senast förlorade hon efter att ha hoppat i ett tidigt skede.Hon har inte Matchats mot de bästa tidigare men det är en dam som är på väg uppåt.7 Emotional Dust fullföljde bra senast Örjans val inte borta här
DD:2
7 Foretta var trea i Oaks efter galopp och visade full form från svårt läge senast.Hon är ett givet segerbud denna gång 1 Elegans Kemp övertygade vid segern senast.Från ett bra läge är också hon med i striden här.
DD:1) 6-8-7
DD:2) 7-1
6 rader X 50
//akeb
Inte med den kusken
Mika Forss står som amatör i kvällens Bergsåkerprogram, men det är en beskrivning med modifikation. Den finländske gästspelaren kör med amatörlicens, men är ett fullblodsproffs. I år har han kört 143 vinnare! Något som räckt till en åttondeplats i den svenska kuskligan - Forss segrar är dock tagna i Finland.
Provar med 50V/P
Lopp 8 No 9 Knockle head
//akeb
akeb, din DD rad är rent ekonomiskt ganska dålig, 3x2 också ligger oddsen på 8-15ggr typ. Du får väldigt usla odds ekonomiskt och egentligen är det inte värt o spela raden.
3x2=6
8/6=1.3 ggr pengarna.
15 är väl typ ditt bästa odds med kombon?
15/6=2.5 ggr pengarna.
japp,,,men om du sett loppen så vet du vilken kapacitet den besitter och varför den förlorat,,,ofta usla lägen som den spurtat grymt från, galopperat några gånger och instängd några gånger.
kommer själv köra 1 lapp med 2-1,7 på DD vilket ger 120-210 ggr.
om inte så är det ändå en mycket vacker häst som är trevlig att kolla på, hehe.
vad är procenten på att detta ska gå in med dom tidigare 4 raderna så sitter vi nog i samma båt
nah, men som jag sade innan så är min huvudlapp med 6+7 i DD 1 och 1+7 i DD2 och det ger minst 2ggr pengarna på favoriterna och sedan 3-4ggr på de andra kombinationerna.
Sedan är så är det ju inte alls samma sak att gå in i ett dödläge när man spelar och vet att det inte kommer ge någon vinst nästan om jag nu sätter min DD, är det värt risken? Jag tror ju på Purple Haze som en vinnare och jag får ju mycket betalt om den vinner. Sedan om du nu tror att den inte har så stor chans är ju en helt annan sak.
/Ta inte illa upp, ville mest hjälpa dig eftersom många gör just det misstaget när dem spelar DD, gäller att räkna ut vad risken är och vad du kan vinna på det i odds. I ditt fall är det nästan bättre att spela vinnare på en av hästarna istället. (meningen med DD är att övervinna vinnarspelets odds)
MVH Nicklas
blev +300kr, körde 50kr x 4 =200kr insats och vann 500.
Purple Haze fick inget fäste på banan och då var det loppet förstört.
Hmm , någon som såg på LIVEN och därmed vet startlistan till finalen ?
EDIT: Nån mer än jag som satte dubbeln ?
För tredje dagen irad säger jag rätt DD ! Lämnade in också ;).
MEn kan ju tyvärr inte leverera 4:e raka imorogn, P.G.A Galoppskiten.
Men på Ondag ger jag 4:e raka vinnande DD:en !
Håll tillgodo så länge.