V64-6 Solvalla 8/11-06
**V64-6. DD-2. V3-1. Tvilling.
**1640 A
1 Twigs New Edition - Lennartsson P01d1d14,4a
2 Bolets Fabian - Sjunnesson J 20301 14,9a
3 Coyote K.Kemp - Olsson D 42022 13,6a
4 Totti T.Dream - Eriksson H 2015d 13,8a
5 Dahir's Son - Englund P 15414 14,1a
6 Beijing Man - Widegren D 52014 13,0a
7 Kasper E. - Jansson T 2d021 14,7a
8 Vision Star - Kihlström Ö 14525 14,3a
9 Design Kemp* - Kontio J 51123 14,0a
10 Carolina Queen - Lindmark M 31d16 14,6a
11 Safety Match - Adielsson E 41210 13,8a
12 Ricard - Goop B 10151 14,0a
Bejing Man vinner nu istället?
Kanske, men jag garnerar med Twigs New Edition, Ricard och Design Kemp. trots bakspår för de två sista och kort distans, så vågar jag inte räkna bort dessa. Kapacitet finns ju och form saknas ju inte heller.
mvh
Bertil
Låser loppet på 2 hästar och känner mig hyfsat säker.
Twigs New Edition, tar ledningen+är mycket kapable.
Carolina Queen går inte att glömma efter segern på v75 för 1 månad sedan ungefär, fruktansvärt bra då efter ett lopp i 3:e spår.
Öppet lopp alltså, !
Varning för Kaspere som efter avklarad come back varit två och senast etta och detta från springspår. Kuskförstaärkt dessutom och formtränaren Korpen!!!
mvh
Bertil
kan inte 4 totti T.dream utmana om spets kommer han ditt så är han svårslagen

TWIGS NEW EDITION 13% galopperar varannan gång, och denna gång gör han inte det. och från spets blir han farlig, det har vi sett flera gånger tidigare.
COYOTE K.KEMP 6% har gått riktigt bra det senaste löpen, och i förra starten var han inte lång ifrån att hinna ikapp RICARD som nu har belönats med ett bakspår. Coyote är även han väldigt startsnabb och kan ligga i spets om det skulle vilja sig väl.
BEIJING MAN 51% är åter ute över favvor distansen. och efter "Dannes" styrkning med Tunk Nafets i Guld i lördags så måste man ju tro på bra chanser.
Twigs New Edition tar nog ledningen, mycket startsnabb. Håller med om att denna gången så blir det felfri avgång:)
Carolina Queen är annars solklar på min lapp, nästan spik.
Hur kan det vara dte Nijo ?
Bejing Man, Coyote K. Kemp, Twigs New Edition, Design Kmep, Ricard - Håller juag klart för nyss nämnde Carolina Queen.
06-09-30 kolla upp det loppet på v75 med Carolina queen, 150k i prispengar, hårt motstånd i v75 final.
Carolina queen galopperade från start, går sedan på i 3:e spår och vandrar där i stort sätt hela loppet för att sedan gå unden till SÄKER vinst på upploppet med 2 längder.
Hon var senast ute mot några av de bäst 4 åriga ston vi har i landet och gick bra som 6:a(4:e invändigt och kom inte ut) Innan det har hon gjort flera starka lopp, vad jag vet finns det ingen annan i detta lopp som besitter denna kapaciteten.
Löjligt lite streckad nu och jag förstår absolut ingenting, må vara kort distans och spår 10 vilket drar ner chanserna helt klart.
Kan aldrig vara tipsetta, HUR ?

Beijing Man har absolut läge för spets och väl där blir det ingen som passerar. Men Totti T Dream är också rejält startsnabb och kan fälla BM från att nå spets. Sedan undrar jag vad Dahir's Son kan göra från framspår och över 1640m ?
Är ganska säker på att Twigs New Edition tar ledningen, väldigt startsnabb och från spår 1 ska det mycket till, troligen endast galopp för att det inte ska bli ledningen.
Okej, men det lär bli körning från början alltså !

Enligt TravRonden kommer Coyote K. Kemp att köras i ryggar och därav kommer han inte att delta i startrusningen. allt detta enligt tränaren R. Björkrot som förövrigt trodde att han hade MKT goda chanser att vinna löpet. det tycker jag om, tränare som sticker ut näsan.
hehe, senast björkroth sade det så var han inte ens top 6 med Lass Dollar som jag då spikat!
ta inte hans ord på för mycket allvar då han ofta överdriver sina chanser, tror knappast coyote k. kemp har något i striden att göra här.
Håller med Nijo om att en felfri 1 Twigs New E. tar spets. Om han sjabblar så blir det väl "Hockey" och 4 Totti T. Dream och då känns det nog som 6 Bejing Man kan vinna från dödens… Oavsett spets så är den sistnämnde min etta.
Coyte K. Kemp* ska givetvis me dom man lirar, på den streckprocenten dne ligegr på.. 8-9 ?
carolina queen krossar den hästan 9 av 10 gånger.
Från bakspår 1640 med?
Coyote kommer väl inte att ha alltför stor nytta av framspåret. Jag tror att Twigs tar ledningen. Om han sedan håller sig på benen, det får vi se. En annan snabbing är Kaspere som jag tror hamnar utvändigt ledaren…Från bakspår måste man börja köra i tid och där har vi Design, Ricard och Carolina. Jag säger inte att Coyote är chanslös, men det är dem jag räknat upp heller och jag kostar på mig lite streck här.
mvh
Bertil