V75-6 Solvalla 11/11-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**2140 A
1 Made for Victory - Lindblom C-E 11025 12,4a
2 Camp David - Adielsson E 40273 13,0a
3 Mr Shimmer - Söderkvist S 41d36 12,1a
4 Gentle Seat R.L. - STRUKEN
5 Juvel Neo - Svanstedt Å 11122 12,4a
6 Finish First - Jansson T 42111 14,0a
7 Aggas Jazzy - Kihlström Ö 15d31 13,4a
8 Domain Launcher - Goop B 40631 12,4a
9 Pinekiller - Lennartsson P d1540 13,2a
10 Bohica - Frick J 45243 13,1a
11 Copper Beech* - Lugauer C 14211 12,0a
12 Vilde Gral - Danielsson B 12446 12,7a
Åkes STJÄRNA har tendensen till att inte vara en stjärna.
Tillfälligheter? i Så fall vinner han detta men knappast en spik efter dessa prestationer.
1 Made for Victory följer bara bilen. Kan det hålla hela vägen in ? Aggas Jazzy fick en välförtjänt seger senast och kan smyga emd till upploppet. Finish First som inet hade vunnit på V75 på 16 starter innan senaste Finalen och vinenr ska bara inte kunna göra det igen. Kommer välk vara betrodd men kan inte tänka mig att han sätter nosen först igen. (Har jag iofs inte trott i han seaste 3 starter heller men nu är det väldigt tuffet emot.)

Made For Victory i spets, en formtoppad Finish First liksom Copper Beach lär bli mina första förslag i detta loppet. Om Juvel Neo slipper grovjobbet i dödens blir han natruligtvis också farlig.
- Så du tror inget på Aggas Jazzy ?
Jag tror att Örjan får svårt att vinna detta lopp. Här finns många tuffa djur, som de som hafor nämnt!
mvh
Bertil
Ja , precis, Örjan gör inget grovjobb själv de sköter de andra, så kommer han med en vass spurt?
Jag tror stenhårt på Juvel Neo, inte minst efter senaste prestationen där han var grym! Är klasskillnad på hästarna i detta loppet och jag tvekar inte en sekund när jag spikar. Såg ni Juvel Neo senast på solvalla inom v64??tappade väldigt mycket på galoppen och var sedan mycket nära att vinna loppet ändå, nu är det auto och jag bryr mig egentligen inte om det blir ledningen eller dödens här. Made for Victory klarar icke 2140m mot juvel neo, kanske om det varit 1640. Cooper beach har bakspår och då besegrar den inte Juvel Neo, hade annars kunnat gardera med den. Mr Shimmer är kapable men var inte i närheten senast dem mötes så jag ser ingen anledning till att gardera med han denna gången.
MAde for Victory tar spets men Åke toktrycker och då måste Carl Erik Lindblom släppa om hästen inte ska knäckas.

Håller fast vi fyrklövern nämnda i #2
Glöm för all del inte Finish First igen
Jo, finns inte på världskartan att den skulle vinna 4:e raka..
Ja du Rickard, och då är det 4:e gången som du missar den
hehe, hade faktiskt finish first första 2 gångerna, lär dock inte ha med den denna gången. Tror inte seger finns på världskartan på lördag, denna gången är det 2140m och inte 2640 mot juvel neo, sämre läge nu och sedan finns det motbud som Coopers beech och mr shimmer av hög klass.
Med Torbjörn i Jollen så tänker inte jag lämna honom utanför
HAha jag vet Tomas, men det ska bara inte GÅ !!!
Gentle Seat RL är struken
mvh
bertil
Juvel Neo är en bra spik, upphämtningen senast var av bästa märke och vi vet ju att Åke har en förmåga att alltid ha sina hästar på topp när det rankas finaler
Ja, ett frågetecken kan kanske vara hur han sköter sig igen då.
Annar bör han mosa detta gäng. Känns lite som En eller minst 5-6 stycken.
Enligt Svanstedt är det typ 0% chans för galopp med autostart, så han krånglar nog inte till det. Sedan tror jag att Mr Shimmer och Cooper beech är värst emot. Intressant om Mr Shimmer kommer till ledningen och juvelen får gå utvändigt denna gång, iallafall det som var målet enligt tränaren för Mr Shimmer. Conrad.L trodde på vinstchans med Coopers beech också och det är en riktigt fin häst.
Spik på Juvelen eller helgardering med 3 hästar?
vilka 5-6 är det annars?? kan bara hitta 3st i loppet.
MAd efor Victory tar täten. Åke bara pressar sig til tät sedan vid 500 meter passeringen. Första 500 på 1.12.8 ..
1000 m på 15.2…;)
jo, made for victory tar ledningen, men Mr shimmer kan mycket möjligt vara framme utvändigt för att överta förre juvel neo och då stannar han där.
Hmm, tror inte C-E Lindblom släpper till Mr Shimmer om hästen känns fin för dagen.