Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 876 ggr
ThomasH
0

V75-7 Solvalla 11/11-06

**V75-7. DD-2. Tvilling
**2140A

1 In Cap N'Gown - Juul S 11131 13,6a

2 Jeannes Shadow - Ingves P 6d122 12,6a

3 Summer Zoot* - Kontio J 40543 12,2a

4 Prime - Uhrberg T 14011 12,8a

5 Scarlets Aino - Sundberg H-O 11121 12,1a

6 Soraya Laday - Svanstedt Å 04333 13,3a

7 Dalshan As* - Tengsareid Å 70411 12,8a

8 Robis Ingo - STRUKEN

9 Rooney Boko - Goop B 00402 13,2a

10 Sundance Clover* - Lugauer C 45335 12,1a

11 Flicka Kronos* - Kihlström Ö d0103 13,0a

12 Arras - Söderkvist S 10111 12,6a

Rickard007
0

Arras sveper fältet lätt som en plätt. Skämt och sido. Synd emd dne lottningen. Han har ju viss chans men den nergraderas ju väldigt mycket iochmed spåret, nu håller jag nog 5 Scarlets Aino som 1:a. I och med att 1 In Cap N'Gown riskerar att bli instängd, och han är såpass stark att han inte han smyga med, den hästen ska köras offensivt. Prime tar väl ledningen eller? Dalshan As verkar ha hittat formen, men är väl lite för tufft emot här, bord eväl kunna få en matlapp.

hafor
0

Arras är bra och skulle haft bättre chans med framspår och spets. Nu blir det svårt att rå på Scarlets Aino som inte har någon överman i detta lopp utom sig själv möjligen ;-)

Rickard007
0

Ja ungefär det jag skrev ?

ThomasH
0

Scarlets Aino har har haft form form nu och när han sköter sig och inte hetsar upp sig så vinner han, men det får inte bli några omstarter för då är det nog rökt, jag garderar med Arras, Prime och Jeannes Shadow som var strålande igen senast och kraftigt underskattad.

Rickard007
0

Så du Toma stycke rinte att In Cap N'Gown med lucka har mycket bra chans  ?

Nijo
0

Får väl varna ännu en gång för Rooney boko som jag vill hålla fast vid, är den mest kapable hästen i detta fält, hyfsat läge nu. Scarlets blir väl svårbesegrad annars, hänger en del på hur het den blir.

Rickard007
0

Ja du Nijo. Rooney Boko kommer ju rensa fruktansvärt mycket.

ThomasH
0

Tycker att In Cap N'Gown  är lite för entaktad för att vinna en final, behöver minst ett varav till för att komma ha en chans mot detta motstånd

Nijo
0

japp, är lite Sargasso över hästen,,, för entaktad för att vinna en final, men är grymt stark annars. Blir väl även instängd här med stor sannolikhet.

Rickard007
0

Jo, han kan ju inte Speeda ner fältet så det bord eint egå att vinna, men en utav mina favorithästar, så med ska den !

hafor
0

Här kommer jag singla Hans-Owe och Scarlets Aino.

ThomasH
0

Att han ska vinna ytterligare en Final är mycket starkt. Han vann bakifrån senast och nu kan det bli spets och en het häst igen, jag garderar

Nijo
0

Mycket möjligt han blir het igen, men chansen är ändå hyfsat stor att han lyckas hålla ifrån och sedan värsta motbuden har bakspår så är det en bra spik. Tror dock jag garderar upp med Rooney boko på ett av systemen.

Fyran
0

Är Scarlets Aino som den ska så är det bra chans, vinnarhålets Prime värst emot..?

Bertil
0

Robis Ingo är struken

mvh
Bertil

Rickard007
0

Förmodligen var det något fel på Robis Ingo , med tanke på den senaste starten !

Nijo
0

förmodligen? han hade preblem med halsen tror jag det var, kraftigt nedsatt av det iallafall sade Reijo.L

Rickard007
0

Okej.

Timbavati
0

Vid gardering så vill jag gärna ha med Jeannes Shadow, känns som den skall slå till snart om Scarlets Aino gör bort sig

Nijo
0

har bra spår nu, vet dock inte hur bra den egentligen kan prestera, är trots allt en silverfinal nu……

jag ger Rooney Boko fortsatt förtroende på ett av mina system, gick ju bra senast.

ThomasH
0

Jajemen, Jeannes Shadow tror jag mycket på Petri Puros 9-åriga fux har toppform och körade Peter Ingves har varit med och nosat på en V75 seger, han kör friskt och räds inte dödens.

Rickard007
0

Nej, men det kan också fälla honom. Ett bra lopp och Jeannes Shadow blir hyper farlig, MEN DÖDENS vinner hon ADRIG en final ifrån.

ThomasH
0

Och varför inte det?

Timbavati
0

Trevlig sida, har läst den ett tag men bara passivt. Kul att få mothugg av alla här  som vet så mycket så att man får något att tänka på/om.  

Känner för att gardera Scarlets Aino, är det något system i en tidning/text TV där den inte är spik tillsammans med Opal och Juvel? Då är nog Scarlets Aino den svagaste i den trion, eller är jag ute och cyklar?

Mina gaderingar är som sagt Jeannes Shadow och Prime som jag också tror på.

ThomasH
0

Jag hoppas att ni såg Dubbeln ikväll från Åby, Petri Puri har stallet i form när Peter Ingves vann synnerligen enkelt ned Bexipop. Jag varnar igen för Jeannes Shadow.

Välkommen Timbavati

Nijo
0

hmm, Prime garderade jag själv med senast mot Scarlets aino och då fick Prime perfekt lopp i vinnarhålet men hade ändå inte en chans att vinna. Så den tror jag inte på här.

Jag skulle väl egentligen tro att Scarlets aino är den bästa spiken av juvelen-opalen-scarlets. Mest på grund av att värsta motbuden till Scarlets har bakspår och det är mycket svårt att ta något i spåren i en silverdivision eftersom tempot är ganska högt hela tiden. Senast Scarlets losade var direkt efter vila och han behövde väl det loppet(trots han gick en kanontid).

svårt att sia om vem som är värst mot scarlets annars, Arras är en grym häst men från spår 12 vinner man ingen silverfinal, personligen brukar jag spela Rooney Boko då jag vet att hästen har väldigt hög kapacitet när den fungerar.

Kan annars nämna att Travguiden garderar upp Opalen på sitt stora system eftersom de tror att tempot blir hårt, Giant Superman är mitt drag där!

Bertil
0

Vilket Track record har TravGuiden???

Läser inga stora travavisor, så frågan är väl menad..

mvh
Bertil

ThomasH
0

Å enligt dom själva så har dom överlägsen alla andra tidningar, men jag vet inte hur dessa tidningar räknar för alla kan bevisa att deras tips är de bästa. Men något track record kan man nog inte få.

Fyran
0

Nijo,

visst verkar väl Prime ha lite bättre form nu…? Men lite efterforskning visar att det verkar röra sig om en spetshäst o det går väl inte nu…?

ThomasH
0

Prime är mycket snabb ut, men brukar alltid släppa spets för att lägga sig på rulle när han möter bättre hästar eller när det inte är 1640meter

Bertil
0

det ante mig att handlade om: - Att i min egen lilla ankdamm är det jag som simmar bäst och skulle det dyka upp någon annan som är bättre…så…så dränker jag den!!!

mvh
Bertil

Nijo
0

hehe, alla travtidningar är väl bäst eller störst? kanske även vackrast? Enligt min koll så ligger travguiden strax över Travronden med sina tips, prenemuerar på båda tidingarna och följt dem i kanske 1-2 år nu. Travronden har dock mer läsbart och intressanta saker i sin tidining.

Vad gäller Prime så är det klart den kan vinna, men över 2140m har jag svårt att tro på det, fick spö av Scarlets senast som då gjorde sitt första lopp efter uppehåll.

Rickard007
0

Pappa har precis avslutat sin 1-års prenumeering. På **Travronden.
**Deras tips är väl dåliga men annat läsvärt och mycket bra tillgång till att se vad för lopp dte är när man kollar på Vinnare Plus 21:30.

Timbavati
0

Guiden är inte alltid så bra i spikförslagen och deras stora systemförslag missar alltid (?) rätt grovt ibland.

Deras förstarankning ger dem en plats i mitten bland tidningarna i år. Tidigare åtr har de dock varit bästa tidning. Men den är dock mycket läsvärd tycker jag med bra kommentarer om de olika hästarna och i deras ranking så kommer vinnaren väldigt ofta bland de 3-4 första i rankingen.

Rickard007
0

Okej är den prisvärd? Vad kostar 1 nr ?
Rspektive helårsprenemuration ?

Timbavati
0

Jag kan inte låta bli att köpa den på onsdagarna så jag måste tycka den är prisvärd ?! Dock, den kostar 30sek och det är väl lite mcyket kanske.. Har inget nr. här där jag är, kan kolla 1års pren. när jag kommer hem och återkomma. Kanske dags för en ny tråd?

Rickard007
0

Okej, 30 kronor, ganska exakt vad jag trodde.
Lagom pris tycker jag nog.

Siggelina
0

Man kan prenumerera löpande mån för mån och det kostar 150kr /mån via autogiro. då får man två nr per vecka

Bertil
0

Klok pappa!!! Nu är dags att bli ännu klokare och regga sig här på TIF :-))

mvh
Bertil

Nijo
0

Travguiden kostar 30kr och dte tycker jag är ganska mycket med tanke på den information man får, är dock bra kvalité på tipsen. Travronden har ju erbjudande nu som jag nappade på, 3 månaders prenumeration där varje nummer kostar 12kr st. Travronden har mycket information, särskilt utanför själva tipsen. Bosse Knopp är alltid roligt att läsa också :)