Eran Spelstrategi ?
Ja när ni spelar, (Menar främst system)
Följer ni någon spelstrategi.
Exempelvis att om någon som ni tror lite granna på har väldigt mycket streck, tar ni med dne ändå ?
Mitt exemple denna V75:a, Tycker Tactical är en rysare, men har hela 49 %. i och med det lämnar jag den utanför systemet.
Sedan tvärtom, att ni tror sådär lite granna på en häst men har låg %.
Mitt Exempel denna V75:a, 12 Hästen är klart understreckad, ( 7 % )
Då plockar jag med den, men det hade jag nog inte gjort om den var 40 %.
Förstår ni mitt resonemang, har ni några sådana strategier ?
jo, jag förstår helt och hållet. Personligen försöker jag själv att kolla så lite som möjligt på strecken eftersom det ska inte få påverka en. Mina system skapas kanske till 70% på de hästar jag tror har bäst chans utifrån kapacitet, sedan 20% utifrån kuskarna och 10% på strecken.
Ett förslag är att kolla på oddsen innan du lämnar in, om det är inom några timmar från start. Oddsen brukar inte ljuga om vilka hästar som har bäst chans.
brukar inte löna sig att jaga större pengar genom att inte ta med "Överstreckade" hästar pga deras procent och sedan spela understreckade hästar hårt som man tror på bara för att dem har låg procent.
Jo, det tycker jag att det är värt. MAn chansar ju på att utdelningen höjs mer än väntat eller att man åker…
nja, men du får ju inte fler rätt bara för att du chansar bort favoriter som är överstreckade eller tar till understreckade hästar, men visst jag förstår vad du menar och många spelar på det sättet.
Vi vet dock var Bosse Knopp får sin tips ifrån, läste travronden nu precis och killen har tagit många av mina tips, precis som förra veckan!
Spik:Timjans kap+Rooney Boko,,,,,,hästar han tror mycket på sedan är verdi SUnd och ALvena liston.
Tror vi har en smygare på TIF som plockar tips:)
Hmm, nej verkligen inte för hans ideér brukar vara katastrofala, det är dom ju inte här :D
**Hmmm, att ha en dubbling är ju totalt värdelöst då en häst kostar halva systemet. Därför ska man antingen ha 2 eller fler dubblingar eller ingen alls.
En regel som jag till 99 % följer.**
Jag har inga regler utan omgången får bestämma min strategi. Jag reducerar alltid med Jokersystem och där har jag en strategi. Jag väljer aldrig bort favoriter bara för att spekulera i större utdelning, dock håller jag som gyllene regel att aldrig ha två hästar i ett lopp, det kostar för mycket, välj en och gardera istället upp en svag favorit är min regel.
Okej, gillar inte den nya grejen med reducerat. Jag tycker själv att man skall ta ut systemet själv, dock läa i tidningar m.m men inte reducera, det är j<g emot.
Men Rickard, då måste lägga ner mycket mera arbete med att ranka alla hästar när du reducerar, det finns inget program som tar ut hästar åt dig, reducerar du måste du verkligen ta ställning till varje häst i alla lopp.
Jag skulle nog säga att det nånga gånger är knepigare att spela reducerat. Att sätta rätt kriterier är ju mkt viktigt för att ha chans att ramen slår in. Fördelen är att du kan spela ett system som är 4-500% större än ett oreducerat!!!
Håller med Thomas i det att två-hästarslopp inte är att föredra annat än undantagsvis. Bättre är då att välja en av bävrarna som spik och garnera friskt i övriga lopp.
mvh
Bertil
Men, jag tar nästan ställnign till alla hästar i ett lopp, kanske inte riktigt så jag förstå din poäng, men jag tycker ABSOLUT inte att Jokersystemet är värt sitt svindyra pris !
700 kronor, kanske för vissa är svindyrt, för mig har det get tillbaka insatssen många gånger om
Gratis är det ju inte och Guro måste du prenumerera på för knappa 400 bagis tror jag det är. Guro har verkligen hjälpt mig mycket när det gäller att utläsa form, starka avslut, möjlighet att ta ledningen, anledning till strykningar m.m. Visst kan läsa denna info på annat håll, men jag finner det ganska bekvämt att ha allt inom samma skal.
Om man inte spelar reducerade system, så ska man inte köpa JS utan prenumerera på Guro från annat håll. Spelar man däremot reducerat, så blir knöligt att skriva ut alla kupongerna manuellt. Vidare blir rättningen krångligare.
Nackdelen m. reducerade system är ju att ramen inte alltid ger dig förväntad vinst och det gör att jag inte är okluvet positiv till red.syst.
mvh
Bertil
Tycker att om man håller sig under 80% reducering och dina satta kriterier går in, då har JS hittills get den förväntade vinsten. Jag tycker dock att tricket är att hitta den bästa vägen att reducera, A, B, C, D hästar, utgångshästar mm. Jag har numer börjat med 2 lopp där en av två A-hästar måste vinna och två lopp där jag sätter D-hästen först och minst en av dessa måste vinna, det har funkat mycket bra för mig, bättre än utgångshästar, då man man kan ha två eller flera A-hästar i de två loppen och två eller flera D-hästar i de andra två loppet. Kör sedan med två spikar och ett lopp som bara har B och C-hästar.
Japp! Jag har trixat en del med effektspikarna och det blir "sköra" system om man inte väljer 4-5st, men då går ju också garantiprocenten ner. Med den metod som du Thomas anger, så garderar man sig bättre.
mvh
Bertil

Jag har haft Jokersystemet i två omgångar. Den senaste omgången tajmade ur nu i september. Jag har dock spelat för få reducerade system för att känna att jag utnyttjat systemet tillräckligt. Liksom att jag inte satt mig in i hela rankingidén lika noggrant som exempelvis Thomas.
De ringde hem till mig från Travronden och ville att jag skulle fortsätta prenumerera på Jokersystemet och gärna börja prenumerera på Travronden oockså. Priset för själva Jokersystemet var numera 495kr oavsett om man var ny kund eller fortsatt prenumeration. Så de har i alla fall sänkt priset. Såvitt jag kunde utläsa ingick då inte Trav Guru utan den måste beställas extra. (Pris?)
Jag valde nu att inte förnya Jokersystemet och inte satsa på prenumeration av Travronden. Köper den någon gång ibland, men inte så ofta att det lönar sig att prenumerera.
Jag går lika mycket på egen känsla som utvärdering av andras idéer. Spikar tar jag alltid fram av egna idéer (utom Järvsöfaks ;-). Det har dock hänt att jag ändrat mig i fallet spikar efter värmningarna med blandat resultat. Ibland går allt hem och ibland missar jag istället. Som helhet tror jag man ska välje en egen huvudstrategi och hålla sig till den. Men samtidigt ha flexibel hållning till varje omgång eftersom de ofta kräver unik analys. Banförhållanden, årstid för hästarna (många bra borta över vintern), formtoppningar etc etc.
Spelar inte reducerade system direkt, men jag kan se fördelarna med det och nackdelarna med det också.
Att låsa en del lopp på 2 hästar är kanske inte värt det för många, själv använder jag mig en hel del av det och det med tanke på att det blir lite billigare och mer effektivt att låsa 1 lopp på 2 hästar för att sedan kunna gardera upp 2 andra lopp betydligt mer, istället för att köra medelstreck i garderingsloppen och kanske missa en skräll. Jag brukar helgardera 1-2 lopp och det går inte riktigt om jag inte låser 1 lopp sedan med 2 streck.
Det är trots allt mycket beroende på vilka lopp och hästar som startar, gäller att anpassa sig till varje omgång.
Jo dte är förstås, men jag kommer ALDRIG dubbla i bara ett lopp på System (dagens dubbel räknas ej.)
Jag går gärna in för att spika istället för att ta med 2 hästar i ett lopp. Säg att man i ett system med 2 st 2-hästars garderingar har 4 hästar i 2 andra lopp. Med två spikar så borde chansen vara 1/4 av att ha 2 hästar i de loppen. Men man får 8 hästar i 2 lopp istället och det känns mycket roligare!
Hängde inte med riktigt men du är nog på min linje.
Mycke' matte där…du får kanske plocka fram din "Hej Matematik" ;-)
mvh
Bertil
hmm, jag som har VG ;).
Men men.