Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 300 ggr
ThomasH
0

V75-2 Solvalla 11/11-06

**V75-2. Tvilling.
**2140 A

1 Unbeatabletealight - Svanstedt Å d2123 12,5a

2 Melker Loss - Falsig B 24344 13,4a

3 Maximal Value - Lövgren J 10013 13,0a

4 Glenwood - Adielsson E 252dd 14,1a

5 Love for Ever - Kihlström Ö 5d124 14,6a

6 Timjans Kap - Eklöf B 11231 13,2a

7 Flowers Victory - Nordström P 16152 13,0a

8 Sembs Gregory - Goop B 11014 14,6a

9 Rambo Rollax - Kontio J d0226 13,5a

10 Sunhill's Columbus - Larsson F B 62163 14,2a

11 Allen All Over - Söderkvist S 3d260 13,2a

12 Tactical - Uhrberg T 0d111 15,4

ThomasH
0

Unbeatabletealight  spurtade mycket friskt senast och ska ses som favorit i detta lopp även om Timjans Kap inte ska nonchaleras och Tactical ska ses med stor chans om det blir hårt tempo, vilket det tendera att bli med Åke Svanstedt i favoritpossition

Rickard007
0

Unbeatabletealight tar väl förmodligen Spets, var blir Timjans KAp av ? Och efter senaste vinsten har även Tactical chasn !

Jag och Tomas har för en gångs skull ganska lika tankar.

Bertil
0

Håller med, men kompletterar med Sembs Kemp om vi nu ändå väljer att garnera

mvh
Bertil

Rickard007
0

I vilket lopp springer den Bertil? Flört

ZenoX
0

jag tänker nog spika 1 unbeatabletealight

Nijo
0

Kan börja med säga att Tactical troligen inte har någon chans alls att vinna detta loppet, hästen är väldigt dålig på 2140m och har nog aldrig vunnit på distansen. Det var maxklaff senast då han kunde komma fram i dödens snabbt o lätt eftersom tempot var dålig, nu lär tempot hållas uppe och Tactical kan inte växla tempo och därav är chansen mycket stor att han blir fast i 3:e spår, sedan tappar han väl som vanligt för mycket i starten vilket det inte finns råd med på 2140m

Mina streck faller på Unbeatebletealight och Timjans Kap, 2 bästa hästarna på 2140m och bra lägen. Skrällen ligger på  Sunhill's Columbus som har kapacitet i massor och har gjort flera starka lopp senaste tiden.

Rickard007
0

Det är väl lite dålig vinnarskalle på Sunhill's Colombus ? Dock en rolig rysare.

ThomasH
0

En bra rysare är det som var mycket duktig senast, men även tidigare mycket betrodda Allen All Over har hastigt och lustigt blivit loppet minst streckade häst, snacka om rysare, även om läget är besvärligt

Nijo
0

Tror trots allt att jag spikar Timjans Kapunbeatebletealight kan få problem från start och bli instängd eller hamna efter Timjans Kap som kanske får ledningen.

Rickard007
0

Så du tror 6 Timjans Kap spetsar ?

Nijo
0

Nja, om inte direkt så får väl Bosse ändå överta från Love for Ever som är fruktansvärt startsnabb men troligen inte vill köra i ledningen.

Som jag ser det så står loppet mellan 3-4 hästar i kapacitet, men med tanke på distans och läge är det bra läge o spika Timjans Kap. Distansen är för kort för Tactical, Unbeatebletealight har dåligt läge med tanke på startsnabba hästar utanför, Sunhills columbus har dåligt läge och kanske inte rätta kapaciteten/vinnarinstinkten.

Rickard007
0

Ja , eftersom det är Örjan Kihlström bakom Love For Ever så släpper ju ha ledningen där…Spik på Timjans ?

Nijo
0

nja, får se vilka order det blir för örjan,, tränaren kanske säger till att han ska köra i ledningen eftersom dem verkar lite uppåt på chanserna. Senast släppte dem dock med love for ever till just Timjans Kap.

Rickard007
0

Örjan fegar ALLTID.

hafor
0

Timjans Kap har visat bra form ett tag nu och blir min huvudkandidat i detta loppet. Vill dock varna lite för Maximal Value som nu får framspår och kan leda runt om. Jag komemr dock att minst ha 2 hästar här så spikkandidat letar jag i andra lopp.

ThomasH
0

Var det inte honom som du förra veckan tyckte bara en som hänger med?

Nijo
0

Svårt o tänka mig att Love for Ever missar ledningen, håller dock med om Timjans Kap.

Har vi tur så är Örjan fortfarande sjuk tills på lördag och då blir det en anann kusk till Love for Ever :)

Rickard007
0

JAsså, Örjan är sjuk. Därför, kuskändringen på Pin Chi.

Fyran
0

Kommer Love for Ever till spets borde den köras där, formen på topp och satt med rubbet kvar när han släppte till Timjans Kap, finns ingen anledning till repris. Bra avslutning sist oxå. Annars är Flowers Victory en rysare, levererar toppspurter gång på gång och är skapligt snabb ut. Unbeatabletealight o Tactical i övrigt.

Nijo
0

borde köras? Love for Ever får ju en väldigt fin rygg om han släpper till Timjans Kap som klart är en bättre häst. Timjans Kap var inte ens fräsch senast och vann ändå enkelt.

ThomasH
0

Love for Ever har formen på topp och senast så släppte han till Timjans Kap, nu har Örjan order att inte släppa, jag tror att Örjan sitter omgående i spets och då blir han hästen att slå, men Unbeatabletealight blir svår att tas med över upploppet

Nijo
0

det vill säga om unbeatebletealight inte blir instängd, risken är hyfsat stor att det kommer inträffa. Om det nu är sant att Örjan får order om att behålla spets så är Love for Ever streckvärd eftersom det är en bra häst. Tror dock inte någon i loppet klarar av Timjans Kap.

hafor
0

En intressant fråga att ställa sig nu är om Unbeatabletealight verkligen ska vinna finalen, dvs om Åke vill vinna loppet. Med seger hoppar hon direkt upp i Silver och där lär hon inte hävda sig än på länge. Om han däremot nöjer sig med 2:a platsen blir det "bara" Brons i stället och smakar säkert bättre!

ThomasH
0

Å, så räknar aldrig Åke, han ger allt i finalerna för att köra hem så mycket pengar som möjligt till sina hästägare.

Timbavati
0

Tror nog att Timjans Kap har stor chans och ger Nijo medhåll. Och så har Englund (kan aldrig komma ihåg vad han heter) spel på den i Expressen. Han får ofta in sina tips, har spelat för en tusenlapp sedan 1997 och ligger på över 3000 nu. Min tusenlapp brukar vara slut efter en dag på Solvalla!

Rickard007
0

Okej, ja konstigt nog går alla de PLUS som kör tusenlappen, likadant på travnet., men jag har ALDRIG sett att deras spel gått in.

Nijo
0

Han som körde tusenlappen i aftonbladet åkte ganska snabbt, vad jag vet är det endast englund i expressen som lirar bra för sin tusenlapp, brukar faktiskt kolla en del på hans vinnartips. han ligger på 3000kr nu ja.

Rickard007
0

Okej, han på travnet ligge rpå 1500 ungefär.

ThomasH
0

Sunhill's Columbus ströks senast av en skitsak, nu meddelar stallet att han jobbar dunderbra, en stormvarning är på plats, Sembs Gregory kommer att köras barfot runt om som vid segern näst senast. Timjans Kap är åtgärdat efter den senaste starten och borde vara stor favorit

Rickard007
0

hmm får nog gardera friskt här verkar det som !

Nijo
0

jag spikar antingen Timjans Kap eller så garderar jag upp med Sunhill's columbus om den ska gå barfota vilket inte är säkert. Är annars en väldigt underskattad häst och kan klart vinna detta lopp.

Rickard007
0

Du vet vad jag har sagt om dubblingar Nijo ;).
Ser ut att bli 1,4,6,11 här, Alltså på V75 mästaren lämnar inte in ngt system IRL.