Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 262 ggr
ThomasH
0

V75-1 Solvalla 11/11-06

**V75-1. Tvilling.
**2140: A

1 Riva del Sole* - Horpestad T 4111d 13,5a

2 Phoenix Hornline* - Rekilä R 20021 11,5a

3 Fama Currit - Ingves P 12002 11,6a

4 Sara Lu Hanover - Adielsson E 20335 11,8a

5 Zoccer Wadd - Svanstedt Å 20422 11,7a

6 Sävaflickan - Goop B 16200 12,4a

7 Spoon Hornline - Nilsson F d1143 11,1a

8 Ciel Bleu Pellini - Kihlström Ö 1002d 13,5a

9 Camilla Highness - Uhrberg T 10551 11,4a

10 Twigs Kayo - Kontio J 03323 12,4a

ThomasH
0

Om nu Riva del Sole springer utan skor vinner hon igen, hon är mycket snabb ut bakom bilen utan skor och kommer då att vinna. Men det är värt att kolla skoinformationen senare under veckan, med skor så är hon en medioker häst

Rickard007
0

Riva Del Sole tar spets, frågan är om hon kan hålla hel vägen in igen ? Om exempelvis 5 Sävaflickan pressar på utsidan eller Fama Currit kan 9 Camilla Highness blanda sig i striden med hjälp av en bra spurt ! Zoccer Wadd går ju fram givetvis men Sävaflickan lever på sin styrka och måste pressa sig till vinst, hon kan inte speeda ner dem… SVÅRT !

hafor
0

Bra bana och utan skor vinner Riva Del Sole detta helt ohotad. Sedan kan vem som helst komma på utsidan och lägga press, men det innebär bara att de faller på eget grepp.

Zoccer Wadd börjar närma sig fina formen, men rår inte på en RDS utan skor med framspår.

Blir det däremot kladdigt så är förutsättningarna helt annorlunda!

Rickard007
0

Tack för din analys !

Bertil
0

Avvaktar värmningen eftersom en hungrig Riva är nog ingen dålig spik

mvh
bertil

Rickard007
0

Beror som någon nämnt underlag och skoinfo.
Zoccer Wadd har ju bara krypit närmare och närmare form. Tror hon kan tugga ne rallt om inte Horpestads är på topp.

Nijo
0

Tvekar inte att spika Fama Currit här, är jäkligt startsnabb och borde helt klart ta ledningen, därifrån finns det ingen som besegrar den i detta loppet. Riva del sole har varit bra senaste tiden men är inte av samma klass som fama currit när den får ledningen och fungerar, klasskillnad.

Rickard007
0

Hmm du har starka åsikter Nijo….

Nijo
0

Nja, men har man sett Fama Currit när den är som bäst så kan man inte tro något annat, man blir nästan lite deprimerad när folk börjar tro att Riva Del sole är lika bra som Fama, kan hända att Riva del sole vinner och då kommer det säkert någon tår från mig, chansen är dock liten.

Peter, kör för allt du har! och vad du än gör, kolla inte bakåt förren du är först över målinjen!!

Rickard007
0

Hmm…

Nijo
0

ska väl även tillägas att Fama Currit aldrig fungerat bakifrån(som Victory tilly) och därav förlusten senast mot Riva del sole, med framspår är det oftast ledning och vinst.

Rickard007
0

Kan förstå ditt resonemang, fast tror inte  Fama Currit kommer till spets. Och då måste hon vara jävligt bra, för hon kan inte ligga i dödens för där ligger en viss Svanstedt.

hafor
0

Det ligger mycket i vad Nijo säger om Fama Currit, men det var tidigare. Hon har inte varit lika vass den senaste tiden. Om hon vaknat på rätt sida så är hon dock sannolikt den första utmanaren till Riva Del Sole. Men det krävs nog att hon i så fall tar en längd på RDS för spets.

Nijo
0

Hmm, tror ganska mycket på att Fama Currit tar den längden på Riva del sole, sedan är ju även frågan om Horpestad vill behålla ledningen med Riva del sole och ha Fama Currit pressande utvändigt??

men visst håller jag med om att formen ikke har varit bra senaste tiden, men för 4-5 starter sedan var hon riktigt bra och det är bara till att hoppas det ser bättre ut nu.

Jag undrar dock hur bra den finska hästen är……och Camilla Highness var bra senast vid vinsten, kan få loppet här om det blir körning mellan Riva och Fama.

ThomasH
0

Riva del sole barfota tar ingen en längd på, hon är som en oljad blixt bakom bilen

hafor
0

#14 Fama Currit pallar inte att gå i dödens mot de här gänget om hon ska kunna segra. Jag lutar åt att Riva Del Sole vinner, men hon ska gå barfota och banan ska vara bra, då vinner hon.

Bertil
0

Vad banan anbelangar, så verkar det som om Lage Larsson flaggar för goda väderförhållanden…

mvh
Bertil

Rickard007
0

Okej, då har ju Riva del Sole bra chans, men ingen spik för mig inte. Min favorithäst Camilla Highness ska med bland annat.

ZenoX
0

nu tror jag att zoccer wadd kommer mangla sönder 1 rive del sole sen är det ingen som har chansen så jag funderar på spik!

Nijo
0

Men Zoccer wad har varit chanslös flera gånger nu, Riva del sole krossade ju zoccer was senast, vad får dig att tro det blir annorlunda denna gången?

Rickard007
0

ZenoX favorithäst är **Zoccer Wadd !
**Tror dock inte att hon pallar att mosa ner detta fältet.

hafor
0

Jag köper ditt argument för Camilla Highness som jag tror blir det farligaste utmanaren för Riva Del Sole. Frågan är bara vilken position herr Uhrberg kan ge henne. Hennes spurt lär dock inte många stå emot om hon får rätt resa. Men det kan bli svårt att hitta dit från bakspår.

Nijo
0

Är fortfarande inne på att Fama Currit tar ledningen i detta lopp, har dock börjat tro att Zoccer Wad kan vinna detta från dödens.

Rickard007
0

#22 , Vilken rygg kan hon gå i tro  ?

Fyran
0

Zoccer Wadd gick i tredjespår sista 1200 utvändigt om Garros och Triton Sund, sluggade sig till andraplatsen. Formen i antågande och slår detta gäng…?

Rickard007
0

Haha, slog hon inte Garros så kan hon ju knappast betraktas som favorit här. !

Fyran
0

Nej, det hoppas jag inte, det räcker om hon e min favorit…Cool Mest rädd för Fama i spets, i övrigt känns ZW som ett bra lir.

Sen kan vi konstatera att ingen annan heller slog Garros, inte ens förra veckans guldvinnare, förvisso fast då…

hafor
0

#24 Hon får väl ta rygg på Riva Del Sole ;-)

ThomasH
0

Om nu Riva del Soles hovar håller för ytterligare en barfotakörning?

hafor
0

#29 Om RDS inte går barfota kan vi ju räkna bort henne och loppet får andra förutsättningar. Det vet vi senast på lördag fm får man hoppas.

ThomasH
0

Jag är på valla på lördag med min dator och tänker ge TIF lite värmningsrapporter, ska kolla hur Riva beter sig

Rickard007
0

Tackar Tomas, sådan info godatges gärna…
Har du med dig bärbar dator och kopplar upp dig alltså ?
Finns det sådana möjligheter?  Visste jag inte ..

ThomasH
0

Jag har ett 3G kort till datorn som jag kopplar upp mig med.

Nijo
0

VÄRLDSKLASS!

Värmningsrapport på Fama Currit hade varit underbart att få, fortfarande lite inne på att spika den. Sedan på Mira Win också, desto sämre hon värmer desto bättre presterar hon, hehe.

ThomasH
0

Jag skickar in alla värmningar som jag ser

mvh/Thomas

Kaitsu
0

Det tackar vi för!

/mvh

Rickard007
0

Mycket snällt Tomas !!!

Timbavati
0

Är Twigs Kayo helt chanslös, väldigt bra spurt annars i finalen på Solvalla sist, kan vara värt ett streck

Nijo
0

hmm, mycket mycket svårt att tänka mig twigs kayo besegra dessa hästarna och med nuvarande spårfördelning. Känns som att slänga bort pengar på det strecket.

men trav är trav, allt kan hända och alla hästar kan vinna.

ThomasH
0

Twigs Kayo behöver ryggar och får hon det så har hon en mycket vass spurt, men i detta lopp vinner hon inte, har inte en chans att plocka ner Riva del Sole

Timbavati
0

Spoon Hornline har jag också svårt att lämna  vid en gardering, vann ju en Solvalla final på bra sätt. Twigs Kayo var tvåa där, men det kanske är 2 bortkastade

Nijo
0

Räcker med att se vilken häst Svanstedt valt att köra, han valde zoccer wad eftersom den har bäst chans, han verkar mycket uppåt och tro på bra vinstchans också. Spoon Hornline går bäst på kort distans sedan också, tror knappast hon vinner här.

Rickard007
0

hmm kan hålla med dig Timbavati,(Välkommen!)
Twigs Kayo gör sällan en dålig prestation, dock vinner alltför sällan mot dessa. Platsen tar hon , oftast inte mera. Kul platsspel !

Spoon Hornline från spår 7 tycker jag inte känns så het.

Däremot en annan från bakspår 9 Camilla Highness som har mycket mycket större chanser än T.K att spurta ner detta fältet.
14 % är lite tycker jag.

ThomasH
0

Tyvärr tycker inte jag att Zoccer Wad har imponerat lika mycket i år som förra året, hade det varit ett varv till så hade jag inte tvekat, nu lutar det åt en spik på Riva del Sole

Rickard007
0

Okej.

Nijo
0

Intressant är att Tom Horpestad tippade fama Currit 1.a och sin egen Riva del Sole 2:a i loppet. Fama är en riktigt fin häst, får fint lopp också troligen, antingen ledningen eller andra utvändigt då Svanstedt lär avancera tidigt till dödens med zoccer wad för att sätta tempo.

Svanstedt brukar dock toppa formen till finalerna och när han säger sig ha en bra chans så har han det också.

Rickard007
0

Horpestad vill väl inte sticka ut hakan.

Nijo
0

nja, men han låser ändå loppet på 2 hästar, så lite sticker han ut hakan :)

Rickard007
0

Inte mycket ;)

ThomasH
0

Horpestad måste tippa Fama Currit, han vill inte spelarna ska tro att Riva del Sole ska vara en så mycket bättre häst än förra årets stora drottning, även om Fana Currits form inte har levt upp till fjolåret.

ThomasH
0

Jag titta just var jag skrev i min artikel för ett år sedan då Riva del Sole var favorit tillsammans med Gift To Europe. Hon gjorde då ett bra lopp i spets men fick se sig upphunnen av Globla Forune som vann synnerligen enkelt. Då trodde jag inte att de skulle hålla med två barfotakörningar i rad, denna gång är är det andra förutsättningar då Riva del Sole sprang med skor i den senaste starten, galopperade då. Man ska dock ha i åtanke att just denna final på Solvalla alltid har gett mycket bra utdelning då många hästar har hållit igång länge och springer nu sitt sista lopp innan vintervilan.

Kaitsu
0

#51 Angående det du sa om att många hästar har varit igång länge. Jag tittade på det redan till förra omgången och håller med.. Värt att kolla upp hästar som har börjat tävla under den senare delen och som har fräschare ben etc.

Bertil
0

Då varnar jag för Spoon Hornline

mvh
Bertil

Nijo
0

fama Currit har inte hållt igång så länge, inte varit ute i så många hårda lopp precis. På Zoccerr Wad räknas inte sådana teorier eftersom det är en ironlady. Camilla Highness får ju alltid lätta lopp då hon vänter och sparar sina krafter till spurten, brukar i stort sett aldrig köra slut på sig i ledning eller dödens.

Spoon hornline tar jag bort direkt på grund av att Svanstedt valt att köra zoccer wad, precis som jag tar bort Klotter i lopp 5 eftersom Adielsson valt att köra Alvena Liston.

Rickard007
0

Men Åke kör ju alltid Zoccer Wadd så den teorin köper inte jag ;)

ZenoX
0

jag säger bara 5 zoccer wadd nu kan den inte förlora :D

Nijo
0

???senast körde Åke Spoon hornline när han valde på dem 2. Spoon Hornline hade då bättre läge, men enligt svansted så var det endast pga Spoon Hornline är svårare att köra, hehe. Falsk jäkel asså.

Rickard007
0

Jasså, fel av mig d´å, ja Åke är en falsk jävel

ThomasH
0

Horpetsad har redan meddelat att Riva del Sole kommer att springa barfota, Camilla Highness kommer nu att utrustas med Norsk huvudlag, det kan vara mycket tänkvärt

Rickard007
0

jaopp, Camilla skall med..

För övrigt, ett klart rekord i hur många kommentarer om ett lopp.
**60:onde är detta.

KUL !**

Bertil
0

Vidhåller fortfarande att om det garneras så ska Spoon Hornline med!

mvh
bertil

Ted_trav
0

spik RDS här jag tror den tar spets sen är loppet över

Nijo
0

Är fortfarande inne på att spika Fama Currit, bättre häst och tränare/kusk verkar uppåt inför loppet. Skulle inte alls förvåna mig om Fama tar ledningen, annars räknar jag med att hon får andra utvändigt då Svanstedt går fram med Zoccer Wadd och pressar sönder Riva de Sole. I vilket fall kan jag lova att det inte blir ett 1.15 tempo denna gången så Riva de sole kan gå undan, upp till bevis!!!

Ted_trav
0

han kommer vinna i vilket fall som helst juh det är ingen som kommer ta han på upploppet han kommer lämna dom i sista sväng

Nijo
0

Ted_trav, om det ändå vore så lätt med trav, men faktum kvarstår att Riva De sole fortfarande inte har visat jämvärdig detta motståndet. Förra vinsten var ett blufflopp som nästan vem somhelst kunnat vinna med det löpningförloppet. Det är säkert en jättefin häst, men jag avstår tills det är bevisat att hon kan mäta sig med dessa hästarna då allt inte blir serverat.

Kolla bara vilka lopp som tex Fama currit och Zoccer wadd varit ute i senast 1-2 åren och jämför det med RDS, gardering kan jag köpa men absolut inte spik för mig.

Rickard007
0

Nej, spik är det inte eftersom Åke kommer toktrycka !

**Ranking:

A: 3
B: 5,9,1,7,6,10
C: 2,8,4**

Rankar, Riva Del Sole 4:a som bästa hästen, men hon kan mycket väl vinna loppet från ledningen.

ThomasH
0

Hmm, nu är du lite snett ute, Riva del Sole barfota är loppet överlägset bästa häst

Nijo
0

Det är just där jag tror många har fel, RDS kommer nog få svårast från ledningen eftersom då blir det troligen ett tufft lopp med tanke på att Fama testar först och sedan går Svanstedt fram. Tror inte RDS pallar det trycket, men från vinnarhålet blir hon livsfarlig.

Måste annars säga att jag är förvånad över din ranking, de flesta rankar Zoccer Wadd som bäst-

ThomasH
0

Men, ingen tar en längd på Riva del Sole, det vet alla och ingen kommer att prova.

Rickard007
0

# 67,
Nej verkligen inte, fick ett snällt lopp senast och tror inte att hon är fältets bästa häst från grunden. Vinenr hon dock detta lopp, så rankas hon uppåt. (Dock inte om det blir ett nytt Bluflopp, typ 1,16 första varvet.)

# 68,
Ja, det tror jag säkert men Fama Currit håller jag snäppet högre när dessa är i toppfrom.

Camilla Highenss har inte haft flyt det senaste och intehaft någon bra form, men denne är mycket kapabel.

ThomasH
0

Fama Currit var drottning förra året och är inte i närheten av den kapaciteten detta år. nu är säsongen slut och vi kan summera att Riva del Sole var en bättre häst än Fama Currit detta år.

Rickard007
0

Jo det har hon varit, men i grundne är Fama en bättre häst och tror hon är det nu med.

Nijo
0

Jag kan lova med 99% chans att Ingves kommer att prova rejält för ledningen och det finns helt klart en chans att han lyckas ta den längd som behövs. Fama var riktigt grym för 3-4 starter sedan, gör hon om det loppet är det BRA chans till seger här. Fama har endast startat 8ggr detta året och därav har hälften av starterna(4st) varit för att få igång henne. säsongen är absolut inte slut och jag tror att Fama fortfarande kommer att vara drottningen efter detta lopp.

Rickard007
0

Okej, vi får svaret inom 16 timmar.

Ted_trav
0

tom horpestad i ledningen sen är det ingen som går fram så lämnar han dom i sista sväng nån som håller med

Rickard007
0

Nej verkligen inte. Zoccer Wadd mosar RDS och sedan har Camilla en vass spurt i rygg på Fama Currit.

Fyran
0

Famas form är väl ändå bara sådär, stryk från spets sist, mot Blues Office (smygresa) o nästan stryk mot Spoon Hornline som spurtat bra. Och då var det något tung bana… Vi som gillar sött vi kör på Zoccer…Cool

Rickard007
0

# 77 , ja eller Camilla eftersom att söta tjejer kan heta det Skrattande

Fyran
0

Ja söta tjejer kan heta Sara också men de vinner inte för det..Flört

Preben
0

Mina vänner,

Skall naturligtvis kolla värminingen men om RDS inte kör barfota kommer jag med stor sannolikhet spika Fama currit åt kamelerna. Annars blir det att gardera med zoccer sött och camilla åtminstonne

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.