V75-3 Solvalla 11/11-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**2140 A
1 Opal Viking - Kontio J k2111 11,9a
2 Tag The Devil* - Svanstedt Å 40243 10,6a
3 Andaloux - Goop B 44020 12,9a
4 Triton Sund - Kihlström Ö 00133 11,7a
5 Lukas Lupin* - Uhrberg T 54416 10,9a
6 Giant Superman - Larsson F B 00213 10,4a
7 Lass Drop - Jansson T d4424 11,6a
8 Acclaim - Eriksson H 24122 12,5a
9 Dimman - Frick J 04331 11,7a
10 Improve Ås - Adielsson E 5111d 11,3a
I år så kommer vinnaren av Silverhästen att heta Opal Viking.
Tag the Devil Opal Viking blev struken sist, Varför ? Inverkan på formen ?
Hårdast emot måste väl Tah the Devil och Giant Superman vara ?

Opalen blev väl struken för att han inte kom fram till banan i onsdags under snöstormen eller hur ?
JAg vet inte, därför jag frågar. I så fall borde formen vara kvar ?

Opalen var stuken sist pga snökaoset, kom inte fram till banan.
Ja de fick vända innan de nådde Stockholm, reste ju från Södertälje och vi vet ju att det den dagen var omöjligt att att sig fram.
Okej, då borde han leka hem detta !
aa, Opalen borde ha bra chans, det som talar emot är att svanstedt sitter med tag the devil i spår 2 och säkert kommer att ladda från start. Hårt tempo som Giant Superman tar nytta av och vinner??
Om du trr på hårt tempo tycke rjag man ska ranka Acclaim först.
Dennes senaste spurtar över upploppet.
Om hårt tempo borde han bara speeda ner detta fältet !
Acclaim är knappt hälften så bra häst som Giant superman är, väljer superman förre acclaim 7 dagar i veckan med vilka spår som helst, även om superman haft 20m tillägg. Att spurta ner ett b gäng är en sak, men att spurta ner hästar som opalen och superman som kan gå i högt tempo hela vägen går ikke.
Men du trodde ju på hårt tempo..
jo, men hårt tempo är ju 2 helt olika saker beroende på vad för hästar som finns, inte tror du en bronsdivisionshäst slår gulddivisionshäst bara för att tempot har varit hårt? Opalen kan gå i hårt tempo och ändå besegra acclaim 9 av 10 gånger, dock inte mot Giant superman.
jag tror opalen är en vinnare här spets och slut tag the devil har jag blivit bisviken på
Men Acclaim har överraskat positivt det senaste.
Nijo, intressant att Acclaim inte ens var hälften så bra som Giant Superman när Acclaim var före Giant Superman över mållinjen.
MYCKET MÄRKLIGT !
var en fråga om hur loppet kördes, undra hur cool acclaim hade varit efter hårt tempo i dödens och hur långt förre Superman hade varit sedan???
bara löjligt att jämföra dem 2 hästarna.
Senast Acclaim gick utan peng var 11 November 2005 i Breders' Crown finalen.
Senast G.S var oplacerad var när han blev SIST 2 gånger i rad på Åby den 9 September 2006.
Denna Acclaim har hela 70 i platsprocent.
Visst är det skillnad på loppen men det var inget klent gäng som Acclaim från bakspår blev oplacerad i. Kul info iaf.
Nej då hade inte Acclaim varit bättre, men nu finns det ju risk för samma lopp !
största skillnaden mellan hästarna är att acclaim är beroende av att andra gör jobbet till den då han inte är tillräckligt bra själv. Giant Superman kan göra allt jobb själv och ändå vinna, ta de senaste 10 loppen och det är väldigt stor skillnad då Giant Superman har mött top hästar i sverige/europa medan Acclaim har i flera lopp mött hästar som håller samma klass som de i bronsdivisionen(ändå har han inte vunnit).

Opal Viking borde ta detta om han visar friska ben till lördag. Han lär ta spets och där ska det mycket till för att någon ska rå på honom i nuvarande form.
Opal Viking håller en helt annan klass en de övriga när han som nu har form. Detta är en spik
jag håller med om det, men sedan var ju Baron Rols också stenklar i lördags, hehe :)
Opalen är huvudet högre än Giant Superman tror jag och några längder förre de övriga i fältet.
Inuläget känns det hårt att garnera upp Ovalen, det är ju nästan lite Järvsöfax över honom i detta loppet. Vi får se närmare helgen om garnering kan motiveras.
mvh
Bertil
Om dte är några frågetecken kring hästen , annars spik, ?
jag räknar med att det blir spik så länge som inget konstigt inträffar, vet dock inte riktigt hur Opalen fungerar på tex hårt banunderlag? men sedan Opalen ofta går med skor så ska det väl mycket till för att banunderlaget ska bli något problem.
Så sant, borde ju bara vinna !
opalen vinner hur lätt som helst
Hmm ja han bord egöra det men.

Bäst att avvakta till man hört lite mer färska data om bana och Opalens förutsättningar, men det lutar definitivt åt spik!
Så som Opalen har betet sig de senaste starterna så vinnar han Silverhästen utan besvär, om nu inte den senaste uteblivna starten har inneburet en miss i ett snabb jobb
jo, men saken är ju den att opalen går lika bra med skor som utan så det kvittar egentligen. Opalen blir spik på 1 system och sedan garderar jag med Giant superman på mitt andra system.
Opalen spik varje dag i veckan…
nah,,,hade Giant Superman varit aktuell för ledningen så hade jag spikat den, helt klart. Opalen har fortfarande en del att bevisa medan Giant Superman redan har bevisat han är en av europas bästa. Gick starkt från dödens senast och med bättre löpning nu där han inte behöver göra precis allt själv så kan det helt klart bli vinst.
jag har sett opalen på tung bana
Giant Superman har inte en chans mot en fräsch 0pal!
Opal Viking har spetsat 6 gånger av 6 från spår ett bakom bilen.
Opal o Lukas kör om spets, Opal vinner, förr eller senare, Giant i dödens… Giant kan inte vinna därifrån… Opalen klar!
Lukas kanske provar en bit om Opalen missar fullständigt annars provar Uhrberg inte.
Att inte tro på att Ovalen tar ledning i detta lopp är nästintill tjänstefel….
mvh
I Hennes Majestäts Hemliga Tjänst
Bertil/James, du jobbar mer än du behöver… 
*lol*…..vem håller travsverige rullande….Joooo…TIF!! :-))
mvh
Bertil
Att inte tro att Opalen vinner är tjänstefel… Tyvärr Nijo, så anser jag ett streck på Giant S. bortkastat… Men trav e trav…
det var mina ord…
Stämmer… Nästan! Du tycker det är tjänstefel o tro att Opalen inte tar spets
Jag tycker det är tjänstefel o tro att Opalen inte vinner…
Aaaahhh, du är på min sida kompis…missade det…sorry!!!
mvh
Miss Sweden
Ser fram emot att träffa dig, Miss Sweden…
vinnarcirkeln…vinnarcirkeln!!!
;-)
mvh
Bertil
Skönt me folk me humor…
ditt misstag Fyran, Opalen har en fjantig amatör till tränare medan Giant Superman har ett proffs som vet vad som gäller. Opalen kommer att få däng in i arslet idag! vore ännu rolligare om katapulten Lukas Lupin lyckas ta ledningen från Opalen för att sedan släppa till Giant Superman :)
Nej, Opalen vinner LÄTT:

glöm heller inte vem det är som kör Opal Viking. det är ju tyvärr så att våran käre Jorma oftast bränner med stofavoriter. om man nu vill sticka ut o säga att Opalen är en gigantisk favorit, men faktium kvarstår ju fortfarandet, han har bränt med hästar som i princip borde ha 3 ben i mål redan innan startbilen släpper fältet.
Jag vet, hatar han men han kan nog vinna ändå.
Jorma har kört Opalen under längre tid nu och med den hästen kan inte ens Jorma bränna.

det är många hästar han endast kör som han brännt som varit storfavoriter med. men som sagt, jag tror inte det händer idag, Opalen har vilat en extra vecka efter förra veckans trafikproblem. så jag kommer o att lämna han ensam, men det är saker man borde ha i beaktning med tanke på gamla meriter. 
#49 Nijo
Ditt scenario känns som Giants enda möjlighet, och visst, chansen/risken finns. Och Jorma har onekligen tappat stinget…
Hmm, hatar Jorma, men inte hästen.