DD Bergsåker 17/11
I DD1 så får vi se Robert Berghs Åsgårds Nisse igen. Han har ju fullkomligt mosat allt motstånd på V75 på slutet och vi nöjer oss givetvis med honom. I DD2 så var Turbo Overload var mycket duktig i vintras, men sedan krånglade det lite. Han har dock V75 erfarenhet och nu vilat sedan i augusti. Har ett lopp i kroppen och löper han upp till formen i vintras så vinner Lasse Lindberg DD1. Cold Dime har också V75 erfarenhet, gjorde det bra i Skellefteå i augusti. Lyckades dock inte bra i Klass III finalen på Solvalla i oktober, men det betyder bara att han står mycket bra inne i loppet och är nog motiverad favorit. 2 Buonas Boy var väl hyfsat på V75 i Bergsåker i ett klass II lopp, även han har vilat sedan i sommars och har nu ett lopp i kroppen. Dessutom så går han in loppet med minsta möjliga marginal, loppet stänger på 200 000, Buonas Boy har 199 700 på sig. 5 Lollys Star är snabb ut och har vunnit lopp från spets, 5:e spår bakom bilen på 1640a och Linda Hedins 5-åring kan leda hela loppet från start till mål, även om han står lite trångt inne i loppet. Bästa hästen är dock Cesar Topspin som har mött betydligt tuffare djur än dessa, men formen är ett frågetecken liksom läget.
DD1: 1 Åsgårs Nisse DD2: 7 Cool Dime, 2 Buonas Boy, 3 Turbo Overload, 6 Lollys Star, 9 Cesar Topspin

Tänkte komma med en rak chansdubbel (tycker annars det krävs streck) med motiveringen - de möter båda enklare kamrater idag.
I DD1 har vi en favorit med ett staket men jag drar öronen åt mig nu för där finns ett rackarns litet r i sista starten och då kan det vara vajsing på gång.
i DD2 vilket är ett riktigt tråkigt lopp där merparten knappt luftat pälsen. Och visst händer det ganska ofta att första loppet efter vila (en något kortare då) brukar de vara lite löpglada och så sitter det i benen till start nummer två istället. Men som sagt jag tar den som jag tycker mött värre (ffa hästar med form) nu nyligen på rikstoton, två gånger till och med inom en månad
.
DD1; 5 Atas Espada
DD2; 4 Toroid
//Lise-Lotte
Hoppas att du spelade "fel" Thomas
1-6 odds 99,95
mvh
Bertil

Jag säger och hoppas detsamma du spelade väl "fel" också, Thomas?
//Lise-Lotte parkerade i botten idag 
Nej, tyvärr ,jag hade bara skrivit fel nummer i min analys, jag spelade 5 Lollys Star L, man kan undra varför? honom hade jag aldrig prickat in, Queen South. Ågårs Nisse fick godkänt, men inte mera. Passa ska Rivaldo som var mycket tapper utvändigt om Ågårds Nisse hela loppet.

Synd Thomas - du får ta den imorrn istället då.
//Lise-Lotte