V75-5 Solvalla 11/11-06
**V75-5. V3-3. Tvilling.
**2140 A
1 Prestige - Söderkvist S 12211 13,3a
2 My Gentleman - Erixon L 12123 14,8a
3 Nesmile Will - STRUKEN
4 Officer Blågul - Goop B 21212 14,5a
5 Lucky Leber - Ohlsson U 23341 14,8a
6 Dawn Cheval - Kontio J 22126 15,7a
7 Blue Canyon - Kihlström Ö 11d51 15,4a
8 Klotter - Lennartsson P 22530 15,6
9 Hit Dust - Lindegren E 01d11 13,4a
10 Alvena Liston - Adielsson E 43210 14,1a
11 Foolex - Widegren D 10322 14,7a
12 Hästen - Jansson T 21012 13,5a
My Gentleman struken sist. Tappat form ?
Hästen var ruggigt bra sist, men nu bortlottad ?
Prestige har toppform, undrar dock om han är redo för att vinna en Final, dock ett segerbud av den vassaste kalibern.
Blue Canyon skrällde sist, varför inte igen ?
Hit Dust vann senast från ledningen nu kan det ej bli någon sådan känns inte så jättehet direkt.
Officier Blågul känns som ett roligt drag, men nu med Goop i sulkyn = förmodligen favorit.

Prestige med formkusken Stefan Söderqvist blir mitt första val, men det lär krävas fler kryss.
Blue Canyon imponerade senaast och även med 7:e spår blir han farlig. My Gentleman borde vara ett naturligt streck, men formen är oviss. Hit Dust kan smyga fram till bra slagläge och fälla hela gänget. Erik Lindgren är också formtoppad. Slutligen borde Alvena Liston få utdelning på sin hysteriska form. Erik Adielsson får försöka lotsa fram AL utan dödens ;-)
Ja du Hafor. tror dock inte att Alvena Liston från bakspår får segerdefilera. Känns inte så bara.
Alvena Liston blir min första häst i loppet, känns som om han går ner en klass från Breedrs Crown finalen senast
Har alltid rankat Alvena högt och den kan helt klart bli vinst här, även från dödens. Nesmile Will har grym form annars och kan skrälla. Foolex är i riktigt bra form också, har spår 11 men med lite klaff kan han segerstrida.
mycket svårt lopp annars.
Hit Dust och Officer blågul tar jag tidigt med på bongen, men här finns fler segerkandidater…
mvh
Bertil
intressant att notera om Hit Dust är att den är obesegrad felfri, men har vunnit alla lopp från ledningen vilket det inte blir här.
My Gentleman blir nog min förstahäst i loppet, luktar dock helgardering på mitt stora system. Känns som att alla kan vinna loppet och det är mycket öppet.
Okej Nijo, gör du flera system ?
jo, brukat göra 2-3st,,, 1 till v75 tävlingen,, sedan 1 större själv och 1 litet mindre med chansspikar osv,, hämtar en del info från Bosse på travronden, hehe.
Bosse Knopp på travronden är ju knäpp!
Hmm fan vad tungt du spelar.
vem tar spets? det kan nog avgöra loppet!
1-3-5 kör för spets, vem det blir är svårt o säga, Prestige till en början? och sedan pressar Uffe hårt med Lucky leber och får överta?
Avgöra loppet tror jag knappast det gör sedan de 2 bästa hästarna i loppet kan helt klart vinna detta från dödens. My Gentleman och Alvena liston blir svåra att stå emot.
väldigt öppet lopp annars och alla kan i stort vinna, Hit Dust är en fin talang och går dne som senast så blir det kanske vinst här, problemet är att han har rygg på My Gentleman som tappar mycket från start.
Pratades och spelade mycket på Dawn Cheval senast, hörde många goda rykten och ord om hästen, förlorade loppet då den inte ätit elr druckit på hela natten, bättring nu?? Nesmile Will gillar jag annars och den har mycket fin form+kapacitet.
Prestige till en början, men släpper sedan, Vass på upploppe tom lucka kommer.

Fyller på från #2 med ett riktigt kanskott, Foolex. Resten får nog vara.
Nesmile Will kan nog ta ledningen här annars, är ganska startsnabb och en fin häst, frågetecken för formen dock efter förra starten.
Alvena Liston har bra ryggar att gå i annars och det lutar åt att det blir spik på enna systemet. Troligen den häst med bäst fart i loppet.
Att Spika Alvena är djärvt.
hmm, kanske. Är en välstammad häst som har hög kapacitet och visar han bara lite av den så plockar han ner detta gänget. Har följt hästen hela året och en del lopp har varit riktigt grymma då han plockat ner bra hästar från dödens tex. Går ju ner i klass nu också kan man säga, jämfört med senaste 2 loppen.
Men visst är det en liten chansning, så man får de stora pengarna.
Ja, Alvena Listons motstånd känns som 20-30 meter sämre än senast. Annars lite känsla för Bergharns Officer Blågul, verkar vara bäst där framme o läget är ju kanon. My Gentleman verkar veta var mållinjen ligger, seg ut dock.
mm, och tränare/kusk verkar inte så uppåt på My Gentleman denna gång, tveksam insats senast och ståt över jobb. Är han som vanligt så segerstriden den helt klart.
Nesmile Will är struken
mvh
Bertil
piss:( hade med den på mitt system. Får in Blue Canyon istället och den tror jag inte så mycket på och hade helre haft med en annan häst. Att man aldrig lär sig skriva ditt resrver:(
Om du avser V75 Mästaren, så är det bara att ändra i systemet. Du har väl en sisådår 17-18 timmar på dig :-)
mvh
Bertil
hehe, nah, det jag har på v75 mästaren körde jag i v75 tävlingen och den lappen hade deadline 18.00 idag så det går ikke o ändra.
Men då vinner väl ALvena Liston nu? Spikar den på mitt andra system som skrivs imorg.
Okej, jag sätter alltid ut reserve roavsett storlek på systemet, och här i tävlingen, men då bruka rjag ha koll vem som står på tur i turordningen coh brukar vara tämligen nöjd med det.

Halloj!
Ber om ursäkt för att detta är lite off topic men råkade ni se prisutdelningen efter detta loppet ?
Vi hade möhippa på Solvalla och hon var prisutdelaren och fick krama om en MYCKET lerig kusk :o)
Mvh CBA (håller i vanliga fall till på ridsport ifokus)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hahahah nej det har inte jag sett…

Asch vad synd….lite kul att hon kom med på TV4.
Hon hade en lila tiara och en lila ballerinakjol (under jackan stack ett par vingar upp)…
Tanken var först att hon skulle ha fått kört ett varv tillsammans med någon av kuskarna efter nått av loppen men med tanke på vädret var det nog lika bra att vi "nöjde" oss med prisutdelningen.
Vi hade fått klätt in henne i gladpack annars eftersom att banan var ett enda stort lervatten.
Hon har jobbat i travstall och vi har båda haft (hon har fortfarande) fd travare som ridhästar och hängt lite på bla Solvalla.
Hennes kuse hon har nu är efter Pershing.
Så det kändes naturligt att möhippan skulle starta på Solvalla med god mat, dryck och lite spel :o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.