V75-1 Umeå 25/4/09
Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. Auto 1640:
1 Quantum Classic* - Kontio J 20320 13,2a
2 Amiral Sund - Untersteiner J 14504 12,2a
3 Javelin Q. - Kihlström Ö 22350 12,3a
4 Breezy Broline - Sjöström D 50551 12,8a
5 Clear Sign - Lindqvist O A 21241 12,3a
6 Bellini - Lundberg P 11116 13,0a
7 Nobless Amok - Andersson P M 10262 12,6a
8 To the Victory - Jansson T 0d000 13,8a
9 Evan Frontline - Berglund J 00634 12,4a
10 Special Ås - Ohlsson U 44011 13,0a

Clear Sign har visat finfina takter i det två senaste.
kanske inte rätt distans, men herren är stark och vi vet att det brukar köras lite här uppe i norr. inget V64-tempo på tillställningarna. detta borde bädda för CS.
Bellini är segervan och kan komma bra till denna gång. Varning dock för bakspårets Special Ås.

Skönt att inleda med en spik i första avdelningen, Clear Sign!

Amen. och så var allt sagt… -;)
#3 Riktigt continue, Clear Sign var ju omutbar senast och formen känns som varandes där. Det är en oöm madam och vinner troligen såväl fram- som baklänges. För den som garnerar, så skulle jag välja startsnabbe Amiral Sund vilken kan räcka en bra bit om tempot får kontrolleras. En kombatant om ledningen står att läsa i Quantum Clasic, men med tofflorna på så krävs det lite extra för att denna trotjänare ska utmana om "första kurvans konungatitel" Bakifrån räds vi Special Ås, vilken med lite flax och någon enstaka galopp kan komma i slagläge.
mvh
Bertil
Återigen, vill jag höja ett varniongens finger för Bellini, även om jag får utstå lite spott och spe runt 14.35 kommande lördag ;-)
mvh
bertil

pratades mkt om Special Ås på "åkern" idag när jag var nere på kvällens V65-tävlingar. Uffe såg lite smålurig ut när det frågade om honom… kanske det är värt att bevaka inför imon. platsgaranti brukar det vara i så fall.

ajajaj. många var irriterade på åkern idag efter Ove:s styrning. han VILL verkligen inte vinna på V7.hade han fått luckan 15 m tidigare så hade han fanken vunnit.
Stor i truten var han också Ove A.
Jag garderade, vilket var lyckat denna gång.
mvh
Bertil

jupp! att han är, han sa "typ" att det skulle bli återbesök i vinnar-cirk efter hans vinst i ett lopp innan V7.
fick du inte 7:an Betil??
Nej, jag sprack på Mette :-(… så jag stannade på 1 sexa o 5 femmor… inte ens pengarna tillbaka.
mvh
Bertil