V75-3 Axevalla 18/11-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**2140 A
1 Tunk Nafets - Widegren D 30261 12,3a
2 Irish de l'Iton - Söderkvist S 004d0 15,2
3 Eric Trot - Persson H K 5153d 11,7a
4 Good as Dollar - Lennartsson P 10262 13,1a
5 Robinson Starlight - Goop B 51104 11,7a
6 Sun Protection - Kontio J 452d5 13,3a
7 Giant Superman - Larsson F B 02134 10,4a
8 Nyby Exet - Lindmark M k1034 12,7a
9 Acclaim - Eriksson H 41225 12,5a
Giant Supermna blir hårt betrodd. Han släpps ju till ledningen och får han bluffa bort loppet så måste han bara vinna, men ingen spik inte,
Tunk Naftes ingen direkt vinnarhäst men gjorde det bra sist.
Kan trots allt sätta käppar i hjulet för Supermannen.
Bakom Tunken senast så spurtade Good as Dollar mycket bra, med det loppet i kroppen tror jag hårt på denne.
Acclaim skall man inte heller glömma på Axevallas upplopp, komme rväl som sämst 3:e utvändigt.
Tunk Nafets vinnerigen, han har bra form och Dan Widegren har flytet nu, finns inga bar hästar emot och jag spikar denna gång.
Tomas! Ändra rubriken, det står V75 -2
Hur ska Giant Superman förlora? han är minst 5 längder bättre än dessa hästarna! Finns inte att han förlorar mot detta gänget.
Annars är väl Robinson Starlight från ledningen eller Nyby Exet intressanta som motbud.
Aldrig Spik.
haha, blir spik på alla system, vinnarspel och allt annat som finns, detta går inte och förlora.
Är beroenda av att springa barfota, kolla det först! Och spika sedan Tunken.
Haha spika på då Nioj, och bränn…
Giant har aldrig svikit mig när jag spikat, trots han gör superprestationer hela tiden så fattar inte folk hur bra han är!
Tror du Giganten kan sringa lika bra på kladdig bana ?
Det har bokstavligen inte varit uppehåll på 3 dagar här.( Bor 3 mil ifrån banan, men det skiljer inte mycket) Så att det är stora chanser för en krävande bana igen….
jag Kan lova att Giant superman går bra med skor och på lerig bana, svårt o tänka mig en annan häst som fungerar lika bra på olika balanser och banor. Troligen mycket större nakdel för de andra i loppet om det inte blir fin bana eller om de måste gå med skor.
Cykla vidare Nijo ;)
japp, cyklar vidare som jag gjorde i lördags, frågan är om ni cyklar med mig och vinner lite pengar.

Denna gång kommer nog Acclaim att få chansen från en hygglig position och över upploppet står inte detta gäng pall.
Hehe ironi Nijo ;)
över min döda kropp att en pisshäst som acclaim vinner över en stjärnhäst som Giant Superman.
Giant Superman har inte visat form de sena te loppen, men han är vass barfota, kolla värmningen. En som har form och intet möter några odjur denna vecka heller och har sin formtopp under vintern är Tunken, missa inte honom denna gång.
Haha , jo här komem rjag inte ge mig !
Tunken instängd till 80% och om han kommer loss har han ändå ingen chans mot Giant,,,,Giant superman har fått omöjliga lopp senaste tiden och ändå gått bra. Fungerar bra med skor också, ser absolut inegnting mot denna gången!
Säg när han vunnit med skor?
26 Maj Halmstad till 1,11
5 Maj Romme, Dött lopp med Turbo Sund, 1,00
Vilket vasst motstånd!!
Nej, men det var inte det du frågade efter ;)
Nej, rätt, men mot bättre motstånd (läs Tunken) så vinner han inte med skor, men Fredrik B Larsson kanske tar om skorna, och då kan han vinna.
MEn det är risk för kladdig bana..
gick med skor för 3 starter sedan och förlorade då enbart med en nos mot Improve ås, du vet den som Tunken ALDRIG besegrar. Sedan så har vi för en 6,7 starter sedan då Giant vann lätt mot hästar som sävaflickan, 2 starter innan det med skor mot Turbo sund och den är bättre än Tunk Nufets också!
då går vi till Tunk Nufets, har den hästen någonsin gått med bara skor? nope. Har den hästen någonsin spetsat från spår 1? nope
så hur ser det ut nu?
Tunken vinner aldrig från spets, det är inte han melodi, men bara för att vi träter om detta så vinner väl Acclaim som har spurtat som ett juhu de senaste startrena

ja, varför får alltid Acclaim alltid pissiga lägen. nu är det lite bättre än annars. han kommer ju som vanligt att bakas neråt och när upploppet värmar sig kommer han att stå på pall-plats iaf.
tror i övrigt på ett öppet lopp, då favoriten Giganetn tog ut sig ordentligt förra helgen. hinner han återhämta sig efter myren på Valla?? kan nog komma att handla om en 4-5 hästar där överaskningarna nog är Good as Dollar och Robinson Starlight.
jag tänkte samma sak om Giant, måste vara sliten och trött efter senaste dödensloppen, men enligt Fredrik B så känns han mycket bra och han vill ha täta starter.
Acclam är ganska ny mot detta motståndet också, tror han behöver fler starter för att kunna besegra detta gänget. Nyby exet är intressant annars, bra häst med mycket bra form.
Brutalaccent: Bra, Good As Dollar har kanonform, dock vinne rinte Robinson på medel.

Robinson är ju bäst över medel, men nu får han ett ordentligt kuskplus i Björn Goob och eftersom hästen sägs vara rätt så startsnabb så kanske björn kan dödra loppet och bjuda upp till riktigt motstånd. drömmen skulle ju bara att Acclaim hamnar i rygg på Giganten och över Axevallas långa upplopp speedar ner samtliga i 5-6 ytter. önsketankar, men när man kommer ner till jorden så kommer det nog inte att vara så enkelt så jag kommer nog att ladda med 4-5 hästar i detta lopp ändå. 
Robinson är ju ganska klart bäst över kort distans, vunnit alla sina största lopp där och sedan är han väldigt startsnabb, tar med all sannolikhet spets här.
Giant Superman e väl snabbt framme för att överta ledningen sedan vilket borde betyda en enkel seger.
Gigant Supreman kommer att springa med skor på Axevalla, så¨det blir inte någon spik för min del, jag garderar nog Tunk Nafets med Acclaim som har en rökare på upploppet, och med Axevallas långa upplopp så kan "Hockey" hinna fram
Good As Dollar då Tomas?
Good As Dollar då Tomas?
Chanslös, tror inte att han får plats på mitt system. men jag har ingen bra motivering, mera än att 3 andra hästar höjer så märkbart över honom, Tunk Nafets, Giant Supreman och Acclaim
Okej…
Tycker inte att Acclaim håller samma klass som Tunk Nufets och Giant Superman, dem är härdade i guld och mot de bästa hästarna, Acclaim är fortfarande ny och måste få allt serverat för att räcka.
Håller med, menar bara att Acclaim är i bättre form och en bättre häst än Good Ads Dollar