V75-1 Axevalla 18/11-06
**V75-1. Tvilling.
**1640 A
1 Persos Yankee* - Adielsson E 014d1 11,8a
2 Bourbon Jazz - Lennartsson P 32402 12,3a
3 Mr Mystic - Untersteiner P 2d012 13,0a
4 Cash Hammering - Sjunnesson J 43312 12,5a
5 Rebecka - Kontio J 50332 12,7a
6 Palermo Mail - Kihlström Ö 45501 12,3a
7 Airstrike - Jansson T 31d05 12,3a
8 Nine One One L.* - Mikkelborg O01d11 12,8a
9 Sintram Creek - Andersson M J 13250 12,4a
10 What a Man - Goop B 15044 13,1a
11 Power Cape - Eklöf B 10001 13,5a
12 STRUKEN Another Leaf - Söderkvist S 24100 12,9a
Persos Yankee har väl bara innerspåret emot ?
Rebecka är ruggigt snabb ut, släpper ju dock om nys snämnde frågar efter täten. Är inte säker på att P.Y tar spets..
Persos Yankee borde ha väldigt bra segerchans.
Jo… men tror inte på spets direkt..
är ändå så pass startsnabb så han kommer ut och får överta eller komma i slagläge.
intressanta motbud annars är Bourbon Jazz och what a man.
Ja What a Man blev ju bortkörd sist…

Erik spikar sig själv med Persos Yankee.
japp, kan inte s ehan förlora det loppet, inget bra motstånd alls. Finns en men han har spår 8 och lär ju inte vinna därifrån.

värsta motstånden har ju dragit riktiga nitlotter i spårlottningen.
men vad händer när Rebecka komma o dundrar till spets och Persos ligger ett snäpp bakom, hinner någon täppa igen där. kanske Cash Hammering som är rätt så snabb ut och en väldigt sprinter betonad häst. jag har personligen svårt att se hur detta lopp ska kunna vinnas av någon annan än Persos. kapacitetmässigt är han den främsta.
jag vet inte om jag kommer att vara modig nog att spika i första avd. fegt kanske, men jag tror att allt avgörs på upploppet (floskel-varning) och inte genom att Erik får döda loppet och ta ner tempot helt efter att ha fått komma till spets efter säg 300-400 meter. tror att det är många kapabla pollar som kommer att sätta press i detta lopp. vem vågar utmana favoriten? många frågor, någon med svar??
kan nog tänka mig att Mikkelborg kommer att utmana då han säkert tror sig ha bästa hästen och han måste ju ladda fram, direkt då det är kort distans.
blir nog en härlig duell mellan Persos yankee och nine one one l
Men hur skall 911L komma ner bra, iofs riskerar Persos Yankee att bli fast.

sitter och studerar startlistan och ta mig tusan så är det inte Peter U som kör Mr Mystic - där har vi svaret ¨på frågan om vem som kan tänka sig att pressa ett bra tag. senast P.U satt upp bakom denna valak så vann dom ju, kan vara ett roligt drag, tror ju dessvärre inte att den vinner, men kan bjuda upp till ett bra lopp iaf.
Cash Hammering har bra form och är inte oäven från start, annars lutar det mest år att Persos Yankee* tar över spets innan 500 meterspålen och loppet är slut, kanske en spik?
borde vara en spik, finns väl bara 1 häst mot rent kapacitetmässigt och den har spår 8. Kan 911L besegrar persos yankee från dödens???känns svårt.
Vad gäller Mr Mystic så gillar den väl inte alls lerig bana??mycket möjligt det blir en lerig bana på lördag annars.
12.Another Leaf är struken
mvh
Bertil
Tror dom strök den bara för spåret, hade behövt ha framspår för att ta peng typ.
var det inte nr 2 bourbon jazz som tog en längd på Scarlets aino i sverige loppet i så fall är erik illa ute jag skall gardera 1-2-6-9-10 vill inte åka i första . nu tar vi dom
aa, tog ledningen då, mycket startsnabb, men det är svårare att ta en längd vid starten på axevalla, särskilt sida vid sida. Bourbon Jazz ska dock passas.