Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 302 ggr
ThomasH
0

V75-2 Axevalla 18/11-06

**V75-2. Tvilling.
**2140 A

1 Barfine Player - Kihlström Ö 14001 12,7a

2 Quantum Joyride - Adielsson E 11141 14,7a

3 Foretta - Jansson T 31331 14,3a

4 Stargirl - Svanstedt Å 12001 14,4a

5 Prima Stella - Untersteiner P 24512 14,0a

6 Simb Tracy - Sjunnesson J 13322 13,7a

7 Early Southwind - Goop B 01163 12,9a

8 Elegance Kemp - Lennartsson P 16113 13,5a

9 Butterfly Player - Untersteiner J 03352 12,6a

10 Vala Boko - Kontio J 1d122 12,7a

11 Bruschetta - Eriksson S 40033 16,0a

12 Emotional Dust - Söderkvist S 21023 12,8a

Rickard007
0

Prima Stella !!
NEj det är bara en dunderrysare. Dock hygglig platschans.
Quantum Joyride vs. Foretta vs. Vala Boko ? Quantum tar ju spsets ? Foretta kommer väl ganska bra på det och Vala Boko har grym kapacitet men tror hon ä'r bortlottad härifrån, man vinen rinte B.S från bakspår ofta…..
Dock kan en annan häst som klättrat i ryggar, suttit fast och dylikt var en skräll: Emotinal Dust …..Stargirl krånglar till det för sig, men har ju god kapacitet men tror int epå seger här.

Min rank :
A: 2 B: 3,1,10,5,4,12,8,7 C: 6,9,11 * I nuläget, utan tränarintervjuer/ värmingingar..

ThomasH
0

Glöm inte Barfin Player som ju Örjan frivilligt valde spår ett med. Läs gärna intervjun med Walmann " Sex är fantastiskt"

Rickard007
0

NEj det gör jag inte, Riskerar dock invändig resa,men visst den kan dyka upp.
Jag har ju rankar den 3:a.

Nijo
0

Barfine Player är klart intressant om det blir ledningen, ser dock ut som att Stargirl tar ledningen och då borde det vara hyfsad vinstchans. Räknar bort Foretta på grund av att Adielsson valde Quantum Joyride. Vala Boko räknas alltid annars.

Rickard007
0

Star Girl tar aldrig ledning direkt här,,,

Nijo
0

Hmm, ganska övertygad om det, mycket startsnabb när hon laddas riktigt och jag har svårt att tro någon invändigt kan svara. Funderar på att spika Stargirl om hon går bra i träning o känns bra i veckan.

Rickard007
0

Puuuhhh,,, Kan inte tänka mig att Stargirl tar ledningen, det gör Erik.

Nijo
0

nah, Stargirl är mycket mer startsnabb än Quantum Joyride, skiljer en hel del där. Jag sade att Fama Currit skulle ta ledningen och visst kommer Stargirl ta ledningen också.

Rickard007
0

Nej…ska inte kunna vara möjligt.
Isåfall kan jag ju säga att Prima Stella är minst lika snabb som Stargirl.

Nijo
0

Jag tror knappast att Quantum Joyride tar sig förbi Barfine player, troligtvis inte ens i närheten. Intressant är att Adielsson spikar sig själv med Quantum joyride på sitt system i travguiden.

jag tror mest på Stargirl och Quantom Joyride med tanke på att dem är inte lika slitna som de andra i loppet då dem inte varit med i alla årgångsloppen.

Rickard007
0

Prima Stella har gått 22 loppe feter detta, jklart mest av alla i kullen, detta är dock ingen eackdel, förnu är luften perfekt för henne. Tilläggas skall också att hon hade övernattat sist. Nu så har hon inte mer n 200 meter till banan. Hennes stall är granne med travbanan!

notnowjohn
0

Klart bortglömd här är Early Southwind. Ja, jag vet. Nu skriker ni att det är en skithäst som inte klarar av att göra ngt själv. Precis, jag håller med. Det är därför hon har vunnit de lopp hon gjort, hon behöver inget göra för det finns andra som gör det åt henne. Likaså här. Björn Goop i sulkyn dessutom. Ingen spik förstås men given på min kupong iaf.

Rickard007
0

Hehe NotnowJohn- totalt maxpace att vinna Oaks.
Prima Stella var väl 5 längder före i nästkommande start..

Trots att det ät min hemmbana lirar jag ingen V75:A,,
P.g.a ..Det är för svårt på axevalla.

notnowjohn
0

Fan vad trött jag blir på alla som måste kommentera och kritisera utan att analysera innan. Du kan ju inte komma och säga att Prima Stella är 5 längder bättre än Early. Det beror väl för fan på hur loppet körs! Sitter man näst sist och det går fort sista 500 så blir det svårt att ta ngt. Men en sån sak tar du förstås inte med i ditt resonemang. Dessutom, vilket du hade vetat om du följt Early så vek jorma ner i banan med henne mitt på upploppet. Ingen aning varför för 50 meter senare satt hon fast med de mesta kvar.

notnowjohn
0

Tacka vetja ThomasH som skriver konkreta fakta och detaljer att ta hänsyn till i sina inlägg.

Nijo
0

notnowjohn, sluta med den attityden, inget svärande här i gästboken. Alla är fria till sin åsikt så länge som det inte är personangrepp eller fula ord.

notnowjohn
0

Sluta racka ner på andras åsikter hela tiden då! Du gör det både här och på Travronden.

Rickard007
0

# 14, Nej jag påstod inte att Prima var 5 längder bättre, (Men det är hon), Sedanom hur loppet körs. Prima gick i dödens. Jobbigaste positionen.

_SEDAN DIN ATTITYD NOTNOWJOHN. _Om du skall fortsätta att skriva på detta forum måste du bättra dig, din attityd är oacceptabel. Du säger att Nijo klagar på andras åsikter. NEj det gör han inte, han säger vad han tycker. Passar inte det dig kan du dra här ifrån. Lägg av med den attityden för som det är nu är du inte välkommen hit med
* Ovårdat språk
* Aggressiva kommentarer
* Hacka ned på Nijo.

notnowjohn
0

Var lite realistisk. Läs igenom Nijos inlägg så ska du snart se att han inte kommer med mkt matnyttigt utan endast säger emot det andra skriver.

Sedan tycker jag inte att man ska sitta å skriva "Hehe notnowjohn…" eller "… du killen…". Nedsättande attityder och ni klagar på min för att jag använder ordet "fan" några gånger. Löjligt.

Det enda jag har skrivit innan jag blivit förbannad är rena sportsliga kommentarer om hur jag tänker och tippar och får alltid svar om hur fel jag har och "så här är det" av en viss person.

Trodde, som ni hela tiden uttrycker det, att vi skulle hjälpa varandra till sjuan. Då tycker jag det är dags att göra en rannsakan och komma med tips ist för att racka ned på andras tips. Och är det så att jag eller ngn annan kanske har missat något i min analys så komplettera gärna eller motivera varför jag har tänkt fel.

Som det är nu ger ju detta inget iaf.

notnowjohn
0

Titta bara under rubriken "Första tanken…"

Bara tvungen att få kommentera. Riktigt kryper i kroppen på den mannen.

brutalaccent
0

håller med på några punkter från båda parter hära. så jag är typiskt svensk och ställer mig i mitten av detta. men det enda jag vill säga är att ibland låter det som om det är dagis här inne.

"han är bäst" "nej, han är sämst" "nej, han är bäst" osv…

kom med konstruktiva saker, det är roligare för oss som läser detta också. här i detta forum tror inte någon att dom är bättre än någon annan, det är det jag gillar med detta ställe. utbyte av tankar och ideer är det roligaste som finns, iaf för mig så inte har någon i min umgängsekrets som är intresserad av trav.

tack för det fria ordet!

Rickard007
0

# 19
Vad är det för nedsättande med "Hehe NotNowJohn" ?
Sedan har inte jag skrivit "du killen".
Sedan förstår jag inte vad du menar med "Första tanken" ?

Nijo skriver visst en hel del matnyttigt.

ThomasH
0

Rent logiskt så tror jag att Barfine Player och Quantum Joyride gör upp om detta, men det kan ligga en skräll på lur om tempot dras upp, som det tenderar att göra i årgångslopp, här nöjer sig ju inte hästägaren med pengar utan alla kör för seger

Nijo
0

Men självklart gäller det att vara kritisk och analysera en del inlägg eller lopp, jag skriver säkert mycket skit men också mycket användbart som jag brukar ha rätt i. Att vara kritisk till andras åsikter är absolut inget fel enligt mig, bara det är på en bra nivå. För att vi lär ju inte komma någonstans med tippandet om alla ska hålla med varandra hela tiden.

sedan förstår jag inte riktigt vad du menar nownotjohn när du pratar om konkreta saker, vill du ha referenser på det jag skriver eller vill du bara ha exempel som stärker min egen åsikt??

Vad gäller Stargirl sedan så tror jag hon spetsar i 70-80% av fallen från framspår, har missat någon gång pga galopp då hon hade spår 7 och sedan en gång då hon gick med skor och inte fick någon fart från start, även 1 gång då hon har spår 8 och hamnade i dödens. Med tanke på att de 3 hästarna invändigt aldrig spetsat direkt efter bilen utan behövt köra sig till ledningen av egen kraft så borde Stargirl ha bra spetschans.

brutalaccent
0

min ranking i detta lopp är enligt följande, det är även så här jag kommer att spela eftersom min lördag kommer att tillbringas i Norge och hindrar mig från att titta på loppen och värmningarna. vilket är trist.

2-10-1-4-5-6

Quantum Joyride är mitt förstahandsval. det finns för många faktirer som talar om att hon kommer att höra ett MKT bra lopp enligt mig.

1. spåret är resultatgivande, hamnar bra till med en gång.
  2. Erik och Quantum verkar digga varandra grymt mycket
  3. formen på både häst och kusk för tillfället är bra. måste ju säga att detta är en av Eriks topchanser denna 75 omgång och om han ska vinna 75 ligan så måsta han köra dessa favoriter först över mållinjen
Bertil
0

Jag varnar för Vala Boko, för med en sådan placeringssäkerhet utgör man per automatik ett kryss på mina bongar.

Tvärsäkra tips är f.ö. svårt nu när vädret ändras snabbare än jag hinner byta kalsonger :-))))

mvh
Bertil

notnowjohn
0

Efter mkt fram och tillbaka så blir det en chansspik på 3 Foretta. Gjorde ett kanonrace som trea med galopp i Oaks och har här ett bra spår och kusk och (inte att förlita sig på) står på tur för en seger. Slipper körning i början och kanske tar dem till slut. Har ju trots allt en bättre tid än Quantum Joyride ex.

Nijo
0

vad gäller Quantum Joyride så känns det lite som att han har avancerat lite väl snabbt genom motståndet, tror det blir svårt denna gång. Var bra senast men det var efter att lätt ha fått ledningen och endast en bra häst mot sig som travade lite dåligt(vala Boko).

Foretta känns som den kan allt och har grym kapacitet, men adielsson valde trots allt bort den vilket gör en tveksam.

Vala Boko börjar väl bli sliten nu också? inte sett direkt lysande ut den senaste tiden och bakspår nu så jag tvekar där med.

Intressant sedan är ju att se striden mellan defensive Örjan och offensive svanstedt, loppet kan avgöras där om vem som får ledningen. Prima Stella ska väl passas annars kanske, hehe.

Rickard007
0

Att Erik valde bort Foretta ska man inte tro på noll chans för henen för det. Men spik!!??

ThomasH
0

Stargirl måste springa med skor nu, vilket är ett klart minus. Plus är det dock för Foretta som kommer att springa barfota för första gången. Om det som brukligt blir hårt tempo så stormvarnar vi för Emotional Dust som har fått ett lopp i kroppen och är bättre än vad raden visar

Nijo
0

Men Stargirl med skor avgörs väl imorg vid banan? Svanstedt visste väl inte just nu hur det skulle bli??? kunde väl blir aktuellt med barfota???

annars åker min enna spik på skrällsystemet, hehe.

ThomasH
0

Senaste nytt som jag hörde nu ikväll var att hon ska springa med skor. Gissar att hovarna inte håller

Nijo
0

kk, men skitsamma, hon brukar ju ändå alltid gå med skor, 90% av loppen är med skor så det ska säkert inte bli något problem. Bästa insatsen någonsin var dock barfota:(

notnowjohn
0

Det är inte Erik som väljer vilken häst han ska köra utan det är Stig H. själv som gör.

Rickard007
0

# 34, Erik väljer visst själv. Kanske inte alltid men oftast.

hafor
0

#34 och #35 Det är nog svårt för oss att veta exakt när Stig-H och Erik "bestämmer" vilken häst Erik ska köra när det är flera i samma lopp som Stig-H tränar. De lär i alla fall samarbeta för att nå bästa resultat. jag tror inte man ska fästa allt för mycket fokus på att någon häst är "bortvald". Dagsform, läge och andra kriterier är betydligt viktigare.

Rickard007
0

Foretta var före Erik i mål.