Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 273 ggr
ThomasH
0

V75-7 Axevalla 18/11-06

**V75-7. DD-2. Tvilling.
**2140 A

1 Dig for Dollars - Oscarsson J 10311 13,6a

2 Glen Tilly - Kihlström Ö d6211 15,5a

3 Megaman Neo* - Adielsson E 21d11 14,4a

4 Timetosaygoodbye - Larsson F B 12251 14,9a

5 Sky Launcher - Goop B 20442 12,9a

6 Persos Arnie - Untersteiner J 1d012 14,9a

7 Money Market* - Austevoll G 13213 14,5a

8 Victory Sund - Jansson T 405d3 12,7a

9 R.R.S.Forgold - Eklöf B 03602 15,4a

10 Dad's Launcher - Söderkvist S 14d12 14,7a

11 STRUKEN M.T.Buffett - Hanné T d0d13 14,1a

12 Sillochnubbe - Kontio J 10d03 13,2a

Rickard007
0

Megaman Neo* är nog min tipsetta trots att ledningen kanske blir för svår att ta från 1 Dig For Dollars som måste ha den för att vinna, tror dock att M.N kan vinna på annat sätt än så..
Timetoysaygoodbye vann sin blott 2 andra seger sist, att då vinna B.S blir nog för svårt, men ett hett platsbud ?
Glen Tilly var fin i försöken men tror inte Örjan kör dne så offensivt här och därmed tror jag på mycket liten vinstchans.

ThomasH
0

Dig For Dollar håller just nu strålande form och blir min vinnare. även om Walmann tror mycket på Glen Tilly

Rickard007
0

Megamannen då ?

Nijo
0

tror ganska hårt på Megaman Neo, var inte 100% ig i förra starten då den varit sjuk under veckan och vann ändå på det sättet! mycket imponerande och lär vara mycket bättre nu. Megaman kan vinna från ledningen och dödens, känns som att hästen kan allt. Dig for dollars streckas om man vill låsa loppet på 2 hästar. Svårt att se någon anann vinna loppet.

Rickard007
0

Inne påNijo's linje..

notnowjohn
0

Nöjer mig med tre hästar och lämnar Dig For Dollars utanför dessa då jag tror Glen Tilly kommer laddas vad som går spets. 2, 3, 4 får räcka.

Rickard007
0

Hmm, Glen komme raldrig till spets där ?

notnowjohn
0

Det sa jag inte heller utan att han kommer laddas vilket betyder att antingen så låser han in Dig For Dollars eller så kör han denne trött.

Nijo
0

hehe, vi pratar om Örjan nu killen,, har han någon laddat hårt? har han någonsin pressat någon från dödens? näh, till 99% chans komme rhan krypa ner i sitt lilla vinnarhål eller loserhål.

notnowjohn
0

Vadå killen…!? Vem fan tror du att du är?. Travets allsmäktige eller? Sågar alltid allas idéer. Likadant på Travronden.

Lägg av at kritisera alla inlägg och kom med nåt konkret istället.

brutalaccent
0

någon som haft dåliga erfarenheter av att Örjan krypit ner i rygg.

jag klandrar inte Örjan eller någon annan som är spelare. man vill ju allitd se körning om det finns en gnutta chans att han når ledningen. men Örjan är en av sveriges skickligaste kuskar på att smygköra hästar, det ska vi ju alla ha klart för oss.

sedan har man som kusk mycket att tänka på, är det pengar till ägarna som ryker om man ligger o presser det första 500 metrarna, kanske betalar sig bättre om man kryper ner i vinnarhålet eller loserhålet som en del nu då kallar det. och tar en 2:a eller 3:e plats. sedan ska kuskarna tänka på spelarna, har man en streckfavorit på säg 90% så är det inte så omtyckt om han lägger sig i "hålet".

det är mycket man ska ha klart för sig när man agerar kusk. vem är det man kör för egentligen - den eviga frågan! spelare/ägare/sig själv(med tanke på att kuskarvodet inte är så himla högt av den totala vinstsumman)

Nijo
0

till en början vill jag säga till notnowjohn att sluta svära i detta forum, du har gjort det i några inlägg nu och det gillas absolut inte.

Sedan kan jag säga att jag håller klart med om att örjan är en mycket skicklig kusk, en av sveriges bästa och just därför tänker han säkert inte pressa som en idiot för ledningen vilket han aldrig gjort och aldrig kommer att göra.

kritisera?konkret? jag gav dig min syn på det hela. Vad vill du mena med konkreta bevis för att örjan aldrig satsar och pressar hårt för ledningen?

Rickard007
0

Nu taggar vi ner lite granna här.
Örjan är en skicklig kusk men splarens mardröm, han är enormt passiv = snäll mot hästarna till skillnad mot Ludde exempelvis.
Örjan trivs väldigt bra på innerspår och pressar ALDRIG sig till ledning här.

Nijo
0

Någon som har mer info om Money Market??? svårt att veta hur bra den egentligen är.

ThomasH
0

Betänk att just spets inte är det viktigaste på Axevalla som har ett av landets längsta upplopp, köhästarna har alla chanser att komma med över målsnöret

Bertil
0

11.MT Buffet är struken

mvh
Bertil

Nijo
0

men spets+bästa hästen borde resultera i vinst, kvittar om uploppet är långt :)

ThomasH
0

Dig for Dollars har klar fördel av innespåret på just Axevalla, nu lättar Jim Oscarsson på balansen för att han ska bli ännu rappare

Nijo
0

Timetosaygoodbye ska bli intressant och se vad den kan hitta på.

Rickard007
0

#19 , Plats?

brillan
0

Måste få med detta. Satte tvillingen i lopp 7 med ensam u-häst nr 12. Tokbra

ThomasH
0

Hur tusen listade du ut det?, Grattis Brillan.

brillan
0

Ja vad får man allt ifrån??? Kan inte förklara det bara kommer till mig ibland. Men det är kul. Synd jag inte spelade vinnare ochså men tyckte det räckte med tvillingen, man ska inte gapa över för mycket.