DD Jägersro 22/11
Lukas Lupin har blivit omgångens största favorit, det är kanske motiverat, men jag tycker att han blandar sina insatser för mycket för att lite helt på. Alla räknar med att han ska leda från start till mål. Jag garderar med Sara Lu Hanover som i grunden är en mycket bättre häst. Hon har inte riktigt fått till det på slutet , men hon har mött betydligt tuffare djur än dessa. Betänk att Lukas Lupin gör debut mot guldhästar, som Sara Lu Hanover. I DD2 så har Stig H's 3-åriga Mellby Pin High visat en strålande form och verkar ha hittat nya växlar sedan Erik började köra honom. Nu ska han hålla undan för 4-åringana från tillägg och Lähdekorpis Jewish Banker imponerad ju otroligt när han vann trott galopp senast med över 4 längder. Nu ska han även plocka in ett tillägg på Luddes nya tyska 3-åring som var rent otrolig senast när han visade upp sin kapacitet, han var ensam på banan, de övriga var inte på upploppet när Tornaround vann. Luddes hästar har ju en tendens att prestera mycket bättre på hemmabanan.
DD1: 2 Lukas Lupin. 4 Sara Lu Hanover DD2: 5 Mellby Pin High, 14 Jewish Banker, 4 Tornaround

dd1: 4
dd2:7,8

Grattis Thomas. Ånyo en DD-trofé 
DD1: 2 Lukas Lupin (överlägsen med 3,5 längder)
DD2: 14 Jewish Banker (hals före Mellby Pin High)
DD-odds 7,73
Tack Hafor,
men det blev bara lite drygt pengarna tillbaka. Jewish Banker var kvällen behållning.

Det blev ju en dubbel Thomas i dubbel bemärkelse 
Thomas Uhrberg vann båda dubbelloppen och Thomas Hultman satte dubbeln 
Jag tycker även att Lukas Lupin var bra även om motståndet var av sämre kaliber.