Trav iFokus

Trav

Etikettbevakningar
Läst 734 ggr
ThomasH
0

Bevakningar Axevalla 18/11-06

Prima Stella såg ut att sitta i ryggen med mycket krafter kvar. Tunk Nafets var tapper via ett fint lopp som vanligt, men Goop fick som vanligt fuska bort för mycket av loppet. Flying Ross gjorde ett heroiskt lopp och är ursäktat att han inte orkade utmana på upploppet. Ludvig Palema var den moraliska vinnare som åket mot en smygkörd häst på målfotot

Nijo
0

Det man kan ta med sig till framtiden från denna omgången är väl, Estragon Dag som gick bra i ledningen, Flying Rossi från spår 12 till dödens och såg grym ut i sista sväng. Silvius som har mycket hög kapacitet och en Palermo Mail som är på väg till superformen igen, verkar klara av kort distans nu också, tyckte han såg riktigt fin ut i steget.

Carbonate fick visserligen fint lopp, men såg faktiskt mycket fin ut hela loppet, finns nog mycket att hämta framöver.

Besviken på loppet i guldivisionen, uselt lopp med en massa fegisar som gav upp direkt när Robinson fick ledningen, troligen ingen som hade tillräckligt bra häst och lätt Giant Superman göra skitjobbet för att sedan kunna plocka lite pengar. Nu fick alla ni jävlar som spelade Acclaim, körda loppet i badkaret 100ggr och Acclaim vann 0ggr. Tänk på det nästa gång när ni spelar Acclaim, ni fick beviset nu att han inte klarar av guldivisionen, ingen hårdhet och kräver hårt tempo och klaff för att vara i närheten av vinst.

Fanns flera fagisar idag och dem tänker jag inte spela nästa gång!

Nijo
0

Quantum Joyride svek precis som jag sade, klarar inter av detta motståndet om hon inte får gå i ledningen i eget tempo.

Barfine player var iskall!

Janitor iskall! lykoträff när han vann i V64?

Conrads On line iskall från dödens, precis som jag sade, hade inte med han på 5 hästar och han klarar tydligen bara av ledningen.

Megaman gjorde bort sig igen på galopp, såg inte bra ut i travet gången innan heller, värt o tänka på.

Airstrike får väl vara varm då? galopp från start och tappade mycket för att sedan komma igen och sluta 3:a, stod hårt inne i loppet pengamässigt men visade sin fina kapacitet.

Fyran
0

Vad gäller Giant Superman så var han väl bara kass..? 1.17 varvet, så mycket skitjobb var det väl inte, och han tar sig i mål på 15.6… Luktar mer o mer spetshäst om Giant. Trodde dock själv att det var en klaring och att han skulle släppas till spets. Men tji. Glädjande nog omsatte jag 0 kr i brist på idéer…

Airstrike och Foolish Fighter har jag i bakhuvudet till nästa gång.

Nijo
0

Får hålla med om att han var dålig, har väl tröttnat på att gå i dödens. Varit många lopp den senaste tiden också.

Rickard007
0

Som Tomas sagt, PRIMA STELLA satt med allt !!

Fyran
0

Jepp, men det gjorde Early Southwind oxå… Men tror att många 3-åringar går till vintervila nu o då känns de som lite, jaså, i senaste loppet… D v s långt till nästa lopp. För de som inte tjänat massor, under 450', finns Knut Bondes Pokal på Eskils i december, o kanonerna vilar nog nu. Prima Stellas inkomst..? Kollat: 434'. Då har hon 40 tillägg i Knut Bondes. Rickard007, du kände väl ägarna….? 50' i förstapris. I efterhand kollat Quantum Joyride: 418'… å Stickan har ju inte så långt till eskils… Vi får se…

notnowjohn
0

Aha… förstod at det var något egenintresse med i bilden på den där Stella. Det var ett himla tjat… ;D

Rickard007
0

Ja, senast jag "träffade" Prima Stella ihennes stall var under Axevallas Trippeltrav, var under de 2 första dagarna med han som äger /tränar den hästen så jovisst !

Eftersom det är ett amatörtränat sto som gått in 434' trots halsproblem så är det ju ganska stort. Roligt för han eftersom det är det han livnär sig på jst nu vad jag vet…

"Det var ett himla tjat" - Vann Oaks Revanschen… Satt fast med ALLT ALLT ALLT nu…Hemskt tråkigt med tanke på hemmaplan och allt. LIDER med Christer. Otur som fan att Stargirl felade , had ehon vart bra hade ju Prima varit sämst 3:A typ… ARGH !!!!

hafor
0

V75-1: Airstrike visade redan i värmningen att han har form. Blir giftig nu framöver på V75.

V75-3: Visar att det inte krävs så enrma prestationer idag i guld för att vinna om man får hålla spets. Tunk Nafets visade dock att han inte är någon vinstamaskin precis, med ett drömlopp och inte kan ta ner en sprinter över normal distans. Nu börjar man se att guldloppen kommer att bli bedrövliga framöver. Sikta på korpens hästar oavsett vad de heter ;-)

V75-4: Här tycker jag att min idé Flying Rossi gjorde en bra prestation efter tungt lopp. Hoppas bara att han slipper dödens nästa lopp så att han inte blir knäckt av för tunga löpningar. Ett "normalsvagt" klass III lopp i övrigt. Bästa hästen var dock Silvius och han blir nog att räkna med när han blir mer reglerbar även i kurvorna utan att springa och ställa sig.

V75-5: Gerry Brando som lever på styrkan kommer nog att få liknande svårigheter på V75 som Ebel hade. Dvs stark nog för att vinna men utan att kunna växla tempo väldigt sårbar. Estragon Dag gjorde väl annars en klart godkänt lopp i spets efter tryck från Carolina Queen och sedan Sisco Rousse (inte stark nog för kuskens styrningar).

V75-6: Ludvig Palema visade att man siktat på V75 i förra loppet precis som alla skrivit. Blev dock nedplockad av en Örjanstyrning och inget att säga om. LP blir frtsatt att räkna med om han får gå barfota.

Skriver inget om V75-2 och V75-7 eftersom de flesta höstarna här lär gå till vintervila.

Nijo
0

Estragon Dag brukar ju annars leva på sin speed, ledningen är inte maximalt, banan var för bra också? hehe. Inte mycket att göra åt när man losar mot en smygare.

Rickard007
0

#9Sisco Rousse kan inet gå i ryggar så dne hästen MÅSTE gå i spets eller dödens, så styrningen var dte inget fel på, hästen  var dålig. Även om inte kusken kanske är den bästa men så ska man köra Sisco Rousse .

brutalaccent
0

ta ned hästar till nästa gång:

V75:1 - givetvis vinnaren som var grymt bra men jag har studerat repriserna av loppen på Axevalla och tycker att styrningen som Bosse gör på Power Cape var grymt bra, hästen gick som ett jehu över hela upploppet.

V75:2 - Prima Stella som alla andra skrivit om, passa som sagt. annars så tycker jag att Jorma gjorde en grym styrning med Vala Boko. sista bortre långsidan när han gick med i rygg i tredjespår så lega han rätt avlång på hästen. det märktes att hon var sugen på att gå.

V75:3 - Tunken gick som ett jehu efter att ha gått ut från rygg på giganten. men det gick itne att rå på Robinson idag. han var grym han med. verkar som att han visst tål att gå medellopp. det var en massa skrik om att han bara var en sprinter. där hade "vi" fel! och som vanligt så gick Acclaim myk bra på upploppet. det såg ut som att han tog tag i grejerna lite väl sent(ca 70 meter från mål när "Hockey" drog tussarna - fanken vad han sköt till då), annars så kanske han hade kunnat strida med Tunken om 2:a priset.

V75:5 - Foolex som kom igen starkt efter att ha tappat en massa efter galoppen. han upplopp var grymt att se när han gick i 6 spår utvändigt. imponerande så han ska passas nästa gång.

V75:6 - Ludvid Palema var grym. nästa lopp vinner han. det är ett som är säkert.

Nijo
0

Foolex galopperade? hehe, det såg jag ikke. Men vad gäller Robinson Starlight håller jag inte alls med om, den prestationen visade absolut ingenting. lågt tempo utan press, det kan alla vinna på och det kvittar då om han är en sprinter eller ej om han kan fuska bort hela loppet så.

ThomasH
0

Folex galopperade i starten och kom tillbaka strålande, ska passas nästa gång

brutalaccent
0

ja visst var det så att han höll ner tempot 16.7 första varvet vad jag hörde iaf, och det är ju promenadtempo. men lik förbannat. sveriges längsta upplopp på 21x meter och en massa fina långsprurtare. lite impad är man ändå! iaf jagcker det var en godkänd insats från den hästen - iaf över förväntan! om man tillåts säga så!

brutalaccent
0

#13 kolla in det eftersända loppen på ATG's hemsida. där kan du tukta dig med lopp om och om igen. -:] om du vill se elämdet flera gånger med andra ord!

Foolet galopperade en hel massa metrar in i loppet, tror att det var på första bortre långsidan.

Nijo
0

aha, tyckte det var konstigt att man inte såg Foolex i striden, var övertygad om att han skulle vara med o kriga där framme. Jaja, blir väl 4:e gången gilt nästa gång han startar, annars får jag nästan sluta spela på han.